Cr-v At Lastik Seçimi Ve Boyutu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan stepler Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,327

stepler

Yeni Üye
Mesajlar
11
Tepkime Puanı
4
Merhaba arkadaşlar orjinal yükseltilmemiş 2000 model cr-v sahibiyim ve çamurluklar biraz açık gibi duruyor bu yüzden üzerinden 205/70/15 lastikler mevcut bu lastik ebadını 215/75/15 ile değiştirsem sizce nasıl olur sürtermi ? deneyimi olan varmı ? teşekkürler.
 

Etiketler
Merhaba arkadaşlar orjinal yükseltilmemiş 2000 model cr-v sahibiyim ve çamurluklar biraz açık gibi duruyor bu yüzden üzerinden 205/70/15 lastikler mevcut bu lastik ebadını 215/75/15 ile değiştirsem sizce nasıl olur sürtermi ? deneyimi olan varmı ? teşekkürler.
Merhaba, şu aralar benim de bir crv projem var. Maalesef bu araç tam bir arazi aracı olmadığından ülkemizde çok fazla uğraşılan bir araç değil. Bu nedenle net bilgiye ulaşmak çok zor.
Kendi yaşadığım tecrübelerimi aktarayım. Aracımda şu an 225/75r15 AT lastik kullanıyorum. Bu lastiği araca hiç bir işlem yapmadan taktığımda en ufak esnemede arka çamurluklar ve en ufak direksiyon hareketinde ön lastik çamurluk ağzına sürtüyor.
Yurtdışı forumlarda yaptığım araştırmalara dayanarak arka tarafı 5 cm ön tarafı 3.75 cm get kullanarak yükselttim (uyguladıktan sonra ön tarafta 3.75 cm nin fazla olduğunu, 2.5 cm nin daha uygun olacağını gördüm) . Ayrıca tüm jantlarda 40 mm spacer kullandım. Bu şekilde 225 75r15 lastik kullanabiliyorum.
Fakat yine de sürtme ler yaşıyorum. Bence yukarıda anlattığım işlemleri yaptıktan sonra sorunsuz kullanılabilecek ölçü 225 70r15 veya 215 75r15 olacaktır.

Yani sözün özü 215 75r15 lastiği aracı yükseltmeden kullanırsanız birçok durumda sürtecektir.
 

Merhaba, şu aralar benim de bir crv projem var. Maalesef bu araç tam bir arazi aracı olmadığından ülkemizde çok fazla uğraşılan bir araç değil. Bu nedenle net bilgiye ulaşmak çok zor.
Kendi yaşadığım tecrübelerimi aktarayım. Aracımda şu an 225/75r15 AT lastik kullanıyorum. Bu lastiği araca hiç bir işlem yapmadan taktığımda en ufak esnemede arka çamurluklar ve en ufak direksiyon hareketinde ön lastik çamurluk ağzına sürtüyor.
Yurtdışı forumlarda yaptığım araştırmalara dayanarak arka tarafı 5 cm ön tarafı 3.75 cm get kullanarak yükselttim (uyguladıktan sonra ön tarafta 3.75 cm nin fazla olduğunu, 2.5 cm nin daha uygun olacağını gördüm) . Ayrıca tüm jantlarda 40 mm spacer kullandım. Bu şekilde 225 75r15 lastik kullanabiliyorum.
Fakat yine de sürtme ler yaşıyorum. Bence yukarıda anlattığım işlemleri yaptıktan sonra sorunsuz kullanılabilecek ölçü 225 70r15 veya 215 75r15 olacaktır.

Yani sözün özü 215 75r15 lastiği aracı yükseltmeden kullanırsanız birçok durumda sürtecektir.
Gerçekten çok açıklayıcı oldu zaten jantla çamurluk arasını ölçtüğümde 20 cm gibi bir mesafe var tabi ağırlık yok araç boşken 205/70/15 lastik üzerindeyken lastikle çamurluk arasında 7 cm gibi mesafe var ve dediğiniz gibi lastik yanağını 75 yapınca bariz azalıyor ve esnemelerde galiba sürter dediğiniz gibi 225 geniş lastik kullanmışsınız sağa sola çevrimlerde aynen sıkıntılı olmuş anlaşılan o yüzden 215 tercih etmeyi düşündüm o zaman ön ve arkalara get le yükseltme uygulacaz anlaşılan öne 2.5 arkaya o zaman 5cm gene arka çamurluk ağızları daha yakın gibi geldi bana çünkü bakalm uyguladıktan sonra izlenimimi paylaşırım açıklayıcı bir cevap olmuş usta teşekkür ederim.
 

Rica ederim, bilgi paylaştıkça çoğalır. Bu aracın bir problemi de yayların çok yumuşak olması. Araç aşırı esniyor. Orijinal yayların yerine daha sert yay arayışım başarısızlık ile sonuçlandı. bir çare arıyorum.
 




ironman firmasının ürettiği yaylar var. 40mm yükseltiyor ve sert yaylar. fakat 2600 tl gibi bir rakama maloluyor. Bir handikap ta bu yayları kullandığında amortisörleri de değiştirmek gerekebilir. Şu ara fiyat olarak daha makul bir çözüm arıyorum.
 

ironman firmasının ürettiği yaylar var. 40mm yükseltiyor ve sert yaylar. fakat 2600 tl gibi bir rakama maloluyor. Bir handikap ta bu yayları kullandığında amortisörleri de değiştirmek gerekebilir. Şu ara fiyat olarak daha makul bir çözüm arıyorum.
kesinlikle 4 tane yay a 2600 verip üstüne birde amartisör değişimi dudak uçaklatıyor bencede girişilmez sıkıntılı
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,479
Mesajlar
1,518,552
Kayıtlı Üye Sayımız
172,133
Kaydolan Son Üyemiz
sereze

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst