1998 model Honda CR-V Aracım da ısındıktan yani normal çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra egzozdan yoğun duman atıyor. Birtibat süre sonra kendiliğinden kesiliyor, daha sonra tekrar yapıyor. Ancak araçta en uFak yağ veya su eksiltmesi yok. En son yapılan sıvı bakımlarının üstünden yaklaşık 3500 kilometre geçti. Bu duman olayını özellikle trafik ve uzun süreli dik rampa çıkışların da daha fazla yapıyor. Aklıma tek gelen egzoz sisteminin tıkanmış ve ısınınca duman yapması geliyor. Burda gösterdiğim ustaların hiçbirinden çözüm bulamadım. Tecrübeli arkadaş ve üstatlardan konuyla ilgili acil yardım istiyorum. Şimdiden teşekkürler.
Duman mavi ve beyaz karışımı, yani ne tamamen mavi nede tamamen beyaz. Bir çözüm sunacak ustayada denk gelemedim. Herkes motor inecek diyor. Ancak yağ değişiminden beri yaklaşık 4000 kilometre oldu yağda veya suda ne birksilme nede birbirine bir karışma var. Ayrıca duman daha çok rölanti ve devirsiz kullanımda ortaya çıkıyor, yüksek devirli kullanımda bir duman olmuyor.
Mavi duman yağ yakma, beyaz duman su ile ilgili. Ancak dumanın yoğunluğu önemli elbette. Enjektörlerinizin durumunu kontrol ettirin, PCV (karter havalandırma) hortumlarınız ve bunların takıldığı deliklerde tıkanma var mı bakın, şanzıman yağınızda eksilme var mı kontrol edin. Aracınızda turbo var mı bilmiyorum, varsa onu da kontrol ettirmenizde fayda var.
benzinli arabada mavi beyaz dumanın gelebileceği tek yer motor bloğuna karşına yağ ve antifirzi karışımıdır. bu üst kapaktaki eğrilikten, çatlaktan olabileceği gibi doğrudan motor bloğundaki mikroskopik çatlaklardan yük altında mümkün olabilir.
sadece beyaz olsaydı üst kapak contası yada valf yatakları, sadece mavi olsaydı valf lasitkleri, sekman kenarlar diyebilirdik.
kompresyon testi yaptırabilirseniz bir fikriniz olur.
Araç benzin-lpgli, Turbo yok. Pcv valfi filan kontrol edildi. Duman yaptığı zamanlarda yogun. Şu ve yağ eksiltmesi yok çekide de bir problem yok. Sabahları ilk çalıştırmada duman yok egzoz ucu ıslanıyor. Ancak hararet doksanı
benzinli arabada mavi beyaz dumanın gelebileceği tek yer motor bloğuna karşına yağ ve antifirzi karışımıdır. bu üst kapaktaki eğrilikten, çatlaktan olabileceği gibi doğrudan motor bloğundaki mikroskopik çatlaklardan yük altında mümkün olabilir.
sadece beyaz olsaydı üst kapak contası yada valf yatakları, sadece mavi olsaydı valf lasitkleri, sekman kenarlar diyebilirdik.
kompresyon testi yaptırabilirseniz bir fikriniz olur.