Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yellowfox Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 70
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,638
Ynt: Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu

Tempus' Alıntı:
Sizlerle anlaşıyoruz ama zor oluyor :smiley:

Beni bilen bilir hiçbir araba markası ve modeline garezim yoktur hepsinide kısmetse alır ve binerim. duster'da alıp zevkle binebilirim . Sadece bir sorun varsa bahaneler düşünmek yerine sorun var demeniz daha iyi olur. garantisi devam eden bir araçda çıtırtı duysam servise götürürüm markası ne olursa olsun :smiley:

Sizlerle... derken sanki ayrı bir sınıftan söz ediyor gibisiniz. ;D ;D ;D ;D ;D

Ancak "bahaneler düşünmek yerine..." derken, sanki bu arabayı aklama sevdasında olduğumu kastettiniz galiba. Duster Land, Suzuki vs. vs. markaları beni zerre kadar ilgilendirmiyor. Bu araç ile istediğim yere istediğim şartlarda gidebiliyor muyum? Evet. Bu bana yeter. Öyle araba aşığı filan da değilim.

Şu sözümde iddialıyım... Şayet herhangi bir arkadaşımız Duster ile ilgili olarak "çok mükemmeldir, üstüne yoktur, hiçbir arızası olmaz, arazi canavarıdır, hepsine kefilim" türü bir methiyemi okumuşsa, önüme çıkarsın ve beni bu ahaliye teşhir etsin.

Oysa mesajım çok net. Arkadaşımız böyle bir sorun var ne olabilir demiş. Fikir yürütmüşüm. (Fikir yürütmekle bahane bulmanın ayrı şeyler olduğunu hepimiz biliriz.) Ama hemen demişim ki "en uygun yol servistir." ;)
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu

Ben bilmem de geçmişde 6000 km de rot kolu kırılana normal her arabada olur, 3000 km de bagajında çürüme başlayan duster a normal her arabada olabilir gibi şeyler denildiğini görünce burda duster sahipleri tarafından bende artık duster sahiplerinin hepsini bu şekilde görmeye başladım, hayata güzel ve pozitif bakan normalci insanlar :smiley:
 

Ynt: Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu

www.4x4dergi.com da ki yazılarıma bakarsanız eski araçlarımla ilgili artıları eksileri diye yazılar yazıyorum ve piyasanın en iyi off road araçlarıyla ilgili bile eksiler söylüyorum. Her araçda vardır kusurlar önemli olan bu kusurların çokluğu yada çıkma süresidir sadece :smiley:
 

Ynt: Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu


Duster kalite sembolü değildir. Dolayısıyla eğrilir de çürür de. Bu onu ne çok kötü bir araç yapar ne de sahiplerine "niye bunu aldınız" demeyi (veya bu anlamda laf sokuşturmayı gerektirir ve haklı kılar.

Öyle alt takımı landlar gibi güçlü de değildir. Otomobil dünyasıyla "binici" ve "darda kaldığında çıkar yol bulabilecek bilgiye sahip biri" olmak dışında ilgim de yoktur. Ben bile baktığımda, Duster'ın altındaki çeşitli bağlantıların muadillerine göre zayıflığını görebiliyorum. Onun için hep "bu araçla kayadan kaya bir zıplarsınız iki zıplarsınız, üçüncüsünde çekiciye zıplatılırsınız" diye yazıyorum.

Ama şu bir gerçek; bu paraya bu sınıfta bu kullanım ekonomisiyle alınabilecek en ideal araçtır. C3 ten (önceki aracımdı) çok daha iyi ve güvenli. Bu memlekette insanların yıllarca binmek zorunda kaldığı tenekelerden de....

4x4 üne gelince; kendi sınıfındaki ve özelliğindeki araçların bu sisteminden hiç de aşağı kalır yanı yok. Ama bu, kum ve çamurda debelenmek için yeterli ve uygun değil.

İnsanlar hem profesyonel off road araçları özelliğine sahip, hem az yakan, hem ucuz olan bir araba istiyorlar. Oysa dünya otomobil sanayii henüz böyle bir araç imal etmedi. ;D
 

Ynt: Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu

Aracınız benzinli ise 1500 devir dakikada , normal bir titreme sayılabilir ...
düşük devirlerde gerçekten ölü bir motor ...
Ama dustercılar 1. vitesin çok kısa devir oranına sahip olduğunu söylüyorlar , bu durumda titreme anormal ...
Benzinli motorda kullanılan şanzımanın vites oranları dizelinki ile aynı ise , aracınız 25hp 25 nm torka sahip olsa dahi titrememesi lazım ...
zaten o devirlerde 50hp anca üretir ...

Aracınız dizel ise ciddi probleminiz var gibi gözüküyor ... hp ve tork eğrisi düşük devirlerde bile çok yüksek çünkü ...
 



Ynt: Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu

dizel jetta kullanıyorum, 1500 devirde oda titreme yapıyor,
torkunu 1700 devirden sonra verebiliyor.
 

Ynt: Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu

mirkan' Alıntı:
Aracınız benzinli ise 1500 devir dakikada , normal bir titreme sayılabilir ...
düşük devirlerde gerçekten ölü bir motor ...
Ama dustercılar 1. vitesin çok kısa devir oranına sahip olduğunu söylüyorlar , bu durumda titreme anormal ...
Benzinli motorda kullanılan şanzımanın vites oranları dizelinki ile aynı ise , aracınız 25hp 25 nm torka sahip olsa dahi titrememesi lazım ...
zaten o devirlerde 50hp anca üretir ...

Aracınız dizel ise ciddi probleminiz var gibi gözüküyor ... hp ve tork eğrisi düşük devirlerde bile çok yüksek çünkü ...

4x2 Duster'larda kısa 1.vites yok Mirkan Bey. 5 viteslidirler
 


Ynt: Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu

Çok anlamıyorum bu işlerden ama, motor kulaklarından olabilir mi acaba?
 




Ynt: Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu

evet 6 olduğunu biliyorum , şu sebeple özellikle size sordum , 5 veya 6 viteslerin , tork devir vs ilişkileri ne derece farklıdır ve ne olursa olsun , mesajda hem 1 hem de 2. viteste titreme geliyor denmiş , bu 5 ile 6 vitesin farkını bahane olarak ortadan zaten kaldırır sanırım ?

kaldı ki aracın 5 vitesli olduğu zaten bilindiği için herhalde üretimdeki ayarlar da buna göredir ?

motor kulakları seçeneğini denemekte fayda var belki de.
 

Ynt: Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu

titremeyi incelemek lazım. Havalar soğuk, ilk marşta rölantide benim dci de titriyor. Motor tam ısınmadan ilk kalkışta, 1ve 2. viteslerde motor biraz titreşimli ve gürültülü. Yolda ısınınıca düzeliyor. Ama titreşim ısınmış motorda ve tüm viteslerin düşük devirlerinde artıyorsa, serviste mekanik bir bakımdan geçmesi gerekir diye düşünüyorum.
 

Ynt: Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu

Birde titreme var titreme var, sürekli benzinli araç kullanıp dizele binen birisine normal dizel titremesi bile sorun gibi gelebilir.
 


Ynt: Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu

Benim dci motorlu 4x4 de uzun yolda 5 ve 6. viteslerde, 2000 devir altına düşüldüğünde hafif bir titreme yapıyor. Bu titreme devirsiz kullanımlarda "bayılma" denilen durumun Duster'daki hali sanırım. Çeşitli arabalarda takometrelerdeki yeşil bölge olarak gösterilen, 2000-2500 devir/dakika arası kullanımda Duster gayet performanslı. Bu devir aralığı, hem motor ömrü, hem sürat ve yakıt ekonomisi açısından en optimum aralık. Bu aralık benzinli araçlarda da aynı.
 



Ynt: Dacia Duster - 1500 Devirde Titreme Sorunu

arkadaşlar aracım dizel titreme 1 ve 2. viteslerde 1500devirde yapıyor ama sadece ön sol taraftan bir ses geliyor titreme sesi gibi her taraftan gelmiyor.ilginiz ve cevaplarınız için teşekkür ederim.servise götüreyim sonucu sizlerle paylaşayım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,476
Mesajlar
1,518,504
Kayıtlı Üye Sayımız
172,127
Kaydolan Son Üyemiz
agalandarli

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst