Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SERKANEFE Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,319
Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında


Selam baylar,

Kusura bakmayın ama, söylemek zorundayım; arkadaşımız (mimar) bir sürç-ü lisan etmiş (kilit konusu), hemen mal bulmuş mağribî gibi atılmışsınız.

Hatta kerameti kendinden menkul bazıları da Duster'ın offroadcılığı ile ilgili sonuç da çıkarmış.

Bu ifadeleriniz hoş değil. Pekala arkadaşımız yanlış biliyor da olabilir. Belki farklı anlamıştır yazılıp çizileni (kaynak konusu) Bilmiyorum. Ama ortada bir bilgi yanlışı varsa, "şu şu şu yanlıştır" der düzeltirsiniz.

Bilgi paylaşımının anlamı bu değil mi?

Mimar'a bilgi güncellemesi öneren arkadaşımız kendisi güncell bilgiyi sunsa fena mı olur? éBunu bilmeyen mi anlatacağım..." diye düşünüyorsanız, o zaman nniye muhatap oluyorsunuz?

Alaycı ifadelerinizi kınıyorum.
 

Etiketler
Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

kınayacak bir şey yok, mimar arkadaş bütün arazi araçlarını kullandığını
bu konuda tecrübesi olduğunu yazmıştı, sonrada fön makinesinden bahsetti
buda bana başka bir başlıkta aracın kapı altı-tekerlek arasını kapayıp
daha iyi bir yol tutuş sağlayacağını idda eden başka bir dusterciyi hatırlattı
demem o ki mimar arkadaş konu hakkındaki bilgi eksikliğini bilmesine rağmen
yazıyorda yazıyor sonra o bilgiyle duster ofroadda yapıyor uzayada çıkıyor ayada gidiyor
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

olguncandan' Alıntı:
Selam baylar,

Kusura bakmayın ama, söylemek zorundayım; arkadaşımız (mimar) bir sürç-ü lisan etmiş (kilit konusu), hemen mal bulmuş mağribî gibi atılmışsınız.

Hatta kerameti kendinden menkul bazıları da Duster'ın offroadcılığı ile ilgili sonuç da çıkarmış.

Bu ifadeleriniz hoş değil. Pekala arkadaşımız yanlış biliyor da olabilir. Belki farklı anlamıştır yazılıp çizileni (kaynak konusu) Bilmiyorum. Ama ortada bir bilgi yanlışı varsa, "şu şu şu yanlıştır" der düzeltirsiniz.

Bilgi paylaşımının anlamı bu değil mi?

Mimar'a bilgi güncellemesi öneren arkadaşımız kendisi güncell bilgiyi sunsa fena mı olur? éBunu bilmeyen mi anlatacağım..." diye düşünüyorsanız, o zaman nniye muhatap oluyorsunuz?

Alaycı ifadelerinizi kınıyorum.

Kusura bakılacak bir durum yok, kendi bilgilerimi nacizane alçak gönüllü bir üslupla yaklaşık bir ekran dolusu yazıyı üşenmedim başka bir duster konusunda oturdum yazdım.Yanlış bilinenler düzeltilsin, isteyen kendisine pay çıkarsın diye.

Ancak sonuç (hatta direk olarak) bana kendini boşa yormuşsun dendi.Nedense anlayamadığım bir şekilde dustercıların tutumu bu bilip bilmeden atıp tutmayı, bilmişçilik oynayıp çoğunluğa karşı gelmeyi seviyorlar, doğru bilinenler yazıldığında alay edip karşı çıkıyorlar.

Oturup kilit sisteminin çalışma prensipleri, kilit çeşitleri vs. vs. yazsam 1 saat, videolar ekleyip izah etsem yine ya alay edilecek ya da farklı imalarda bulunulacak hiç kendimi kasamam.Öğrenmek isteyen yüz bin tane kaynak var açar okur.Bu saatte sonra herkese hak ettiği şekilde cevap vermek farz oldu.
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

olguncandan' Alıntı:
Selam baylar,

Kusura bakmayın ama, söylemek zorundayım; arkadaşımız (mimar) bir sürç-ü lisan etmiş (kilit konusu), hemen mal bulmuş mağribî gibi atılmışsınız.

Hatta kerameti kendinden menkul bazıları da Duster'ın offroadcılığı ile ilgili sonuç da çıkarmış.

Bu ifadeleriniz hoş değil. Pekala arkadaşımız yanlış biliyor da olabilir. Belki farklı anlamıştır yazılıp çizileni (kaynak konusu) Bilmiyorum. Ama ortada bir bilgi yanlışı varsa, "şu şu şu yanlıştır" der düzeltirsiniz.

Bilgi paylaşımının anlamı bu değil mi?

Mimar'a bilgi güncellemesi öneren arkadaşımız kendisi güncell bilgiyi sunsa fena mı olur? éBunu bilmeyen mi anlatacağım..." diye düşünüyorsanız, o zaman nniye muhatap oluyorsunuz?

Alaycı ifadelerinizi kınıyorum.

bilgi güncellemesini ben önermiştim. diferansiyel kilitleri hakkında ki tüm öğrendiğim şeyleri yine bu forum sayesinde öğrendim. bilmezken de, burda ki kimseye bilmişlik taslamadım. sordum, öğrendim. kendi aracımda ne gibi bir aktarma organı var, nasıl çalışır dedim. cevabı geldi, öğrendim. forum sadece "duster" dan ibaret değil. hemen hemen off-road ile ilgili yapılması gerekenler veya yapılmaması gereken herşey mevcut. bilmeden yazacağınıza bu forumdan yada diğer forumlardan ilgili konuları okumanız yeterli olacaktır. bu ve benzeri konular bu forumda bir çok defa farklı başlıklar altında konuşuldu, edildi. yetmezse youtube veya diğer video paylaşım sitelerini açıyorsun, locked diferantial yada kendinizin üretebileceği anahtar kelimeleri yazıyorsun. çalışma prensiplerini, nerelerde nasıl iş yaptıklarını çayını içerken izliyorsun, izlerken öğreniyorsun. sonra google diye bir şey var. ne sorsan cevabını veriyor :smiley:

diğer yandan mimar arkadaşın yaptığı sürç-ü lisan değildir, sürç-ü lisan farklı bir konudur. bu konuda siz kusura bakmayın. forumun adı da ne hikmetse GEZENBİLİR. gezmezsen bilemezsin.
selamlar, fatih.
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

Ezcümle..diferansiyele kaynak gibi aptalca müdahaleler yapılamaz ..Bu konuda anlaştık sanırım..
 



Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

mimar_ankara' Alıntı:
Ezcümle..diferansiyele kaynak gibi aptalca müdahaleler yapılamaz ..Bu konuda anlaştık sanırım..

henüz anlaşamadık, anlaşamayız da. anlaşmaya gerek de yok, anlaşılan. :smiley:
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

mimar_ankara' Alıntı:
Ezcümle..diferansiyele kaynak gibi aptalca müdahaleler yapılamaz ..Bu konuda anlaştık sanırım..






landcrusier fj de kullandım demiştiniz başka bir topic te.fj 40 70 lerde %100 arka kilit olması lazım.faketmediniz herhalde.cj lerdede sıkça yapılan bir müdahale.gözünüzden kaçtı herhalde.aptalca değil yani.en ekonomik çözüm
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

Ben kullandığım araçların modifikasyon yapan mekanik kademe ustası değil, şantiyede kullanıcısı idim dedim. offroad uzmanı olduğumu da söylemedim. Bakımı yapılan, deposu doldurulan arabanın anahtarı getirilip verilirdi, bu bir. Sıradan kulanıcı olarak, kuma saplanmadım mı?, çok saplandım, 50 km kepçe gelip kurtardı, bunlar konumuz dışı. Sizinle anlaşamadığımız sorun zihniyet meselesi..At kaynağı çöz sorunu demek kahve muhabbeti. Yüzlerce mühendisin yıllarca araştırma yaparak geliştirdiği dev firmaların ürünlerine, adını yazamayan bir adam bir kaynak atacak sorunu çözecek. Ben bu kafaya karşıyım. Modifikasyon yapacaksanız da, birbirine uyumlu olduğuna teknik olarak onay verecek uzman görüşlerinden sonra birçok parçayı bütünsel sistem olarak biraraya getirebilirsiniz..Hamasetle değil.. :smiley:
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

mimar_ankara' Alıntı:
Yüzlerce mühendisin yıllarca araştırma yaparak geliştirdiği dev firmaların ürünlerine, adını yazamayan bir adam bir kaynak atacak sorunu çözecek. Ben bu kafaya karşıyım. Modifikasyon yapacaksanız da, birbirine uyumlu olduğuna teknik olarak onay verecek uzman görüşlerinden sonra birçok parçayı bütünsel sistem olarak biraraya getirebilirsiniz..Hamasetle değil.. :smiley:

hala söylüyorum; kaynakla diferansiyel %100 kilitlenebilir. buna herhangi bir mühendisten onay alınmasına gerek yoktur. kişisel tercihtir. bu işlem sadece ülkemizde de yapılmıyor üstelik. yabancı bir çok forumda bu konu ile ilgili yazılanları okuyabilirsiniz.

başka bir başlıkta yazmıştım ama hatırlamadım. r/c model arabalarla uğraşırken tamiya' nın tt-01 diye şasesi vardı. ağırlık merkezi olayından dolayı bu arabalar drift için kullanılmaya başlandı. yapılan işlem ise gayet basitti. arka diferansiyele sıcak silikon basar kapardık, ön diferansiyele ise kalınlığı kullanıcının pilotajına göre seçebileceği gres yağı basardık. bu iki işlem neticesinde arkada %100, önde ise %30-40 kilitlenirdi. çok sonra üretici firma olan tamiya tt-01 şasenin drift modelini bir kaç ufak değişiklikle piyasaya sürdü. mantık aynı idi, aracın drift yapabilmesi için arka kilidin olması çok büyük bir avantajdı. sıcak silikon ile kilitlediğimiz tt-01 standart şase sonra üretilen drift modeline göre hala daha fazla tutulmakta.
diğer yandan 1/10 modellerden 1/1 modellere baktığımızda ise diferansiyeli kaynaklama işlemi drift yarışlarında epey bir moda olmuştu. bir keresinde diferansiyeli kaynaklı şahin kullanma fırsatım olmuştu, araba düz gitmiyordu. yüksek torklu makinalarda nasıl olur düşünemiyorum.

kişisel tercihtir, işe yarar, amaç ile ilgilidir, aptalca demek bilmemezlikten ileri gelir.

selamlar.
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

tamam yapın kardeşim..sonra olacaklara da "alın yazısı..kader.." dersiniz..
 



Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

mimar_ankara' Alıntı:
tamam yapın kardeşim..sonra olacaklara da "alın yazısı..kader.." dersiniz..






başka modifikasyonlarada karşı olmalısınız,getle yükseltme,büyük çaplı lastik ofsetli jant takma,tarım araçları için yapılmış lastik kullanma,diferansiyel dişli oranlarıyla oynama,hatta portbagaj yada sepet montajı,nede olsa bunlarda imalatçının yüzlerce mühendisinin düşünemediği detaylar.biz o zaman aylardır havanda su dövdük duster sevenlerle,duster a mt lastik takma yükseltme için.milyon dolara üretim bandı kuran dacia mühendislerinin düşünemediğini oturup tartışmışız
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

mimar_ankara' Alıntı:
tamam yapın kardeşim..sonra olacaklara da "alın yazısı..kader.." dersiniz..

92 model Range Rover Classic kullanıyorum. ben kendi aracıma uygulamadım, üstte yazdıklarımı okuduysanız bu uygulamayı önermiyorum da. kendi aracıma arkaya %100 detroit kilitlerden düşünüyorum. tabi bu yeterli bütçeyi ayırmakla ilgili. burda yazılanları okuyup demek ki yapılabiliyormuş deyip duster' ınıza da yapmayın. ben sadece bu uygulama ile kilitlenebildiğini, bu şekilde kilitlenenleri gördüğümü, hatta bu şekilde yapılan bir kaç aracı kullandığımı söyledim. bilmeden etmeden konuşmak halk arasında farklı şekillerde yorumlanır ama saygısız olarak nitelendirilmek benim hoşuma gitmiyor. bu konuda söyleyeceklerim bundan ibarettir.

selamlar, fatih.
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

moonwalker_arc' Alıntı:
.....Oturup kilit sisteminin çalışma prensipleri, kilit çeşitleri vs. vs. yazsam 1 saat, videolar ekleyip izah etsem yine ya alay edilecek ya da farklı imalarda bulunulacak hiç kendimi kasamam.Öğrenmek isteyen yüz bin tane kaynak var açar okur.Bu saatte sonra herkese hak ettiği şekilde cevap vermek farz oldu.

"..bilgi güncellemesini ben önermiştim. diferansiyel kilitleri hakkında ki tüm öğrendiğim şeyleri yine bu forum sayesinde öğrendim. bilmezken de, burda ki kimseye bilmişlik taslamadım. sordum, öğrendim. kendi aracımda ne gibi bir aktarma organı var, nasıl çalışır dedim. cevabı geldi, öğrendim. "

*********

Şahsen çekiş sistemleri ile ilgili bilgi sorunum yok; be de birçok kaynaktan -bu site ve diğer kaynaklar- öğrendim ve neyin ne olduğuna dair kendime yetecek bilgim var. Bilgilenme konusundan sizlere katılırım.

Sayın monwalkwer, sizin yazdığınız yazıyı da hatırlıyorum, gayet güzeldi.... Hatırlarsanız kimse sizinle alay etmemişti verdiğiniz güzel bilgiler dolayısıyla. Ben sizin yazınızdan da birşeyler öğrendim.

Ancak herkes için geçerli olması gerektiğini düşündüğüm şey şu: Yanlış görülen bir beyan varsa, uygun olan, bu beyanın yanlışlığına işaret edilmesi daha uygun olur, alaycı üslup değil.

Hele kendisi hiçbir konuda bilgi vermeyen Ali bey'in alaycı üslubu daha da nahoştur. Ali Bey, kendinizce mesaj yazıp duruyorsunuz; dilerseniz şöyle bir bakın, nerede kime teknik bilgi vermişsiniz? Ne hikmetse ben hiç rastlayamadım. Sadece kendinizce kafa bulmaktasınız. Bu size başkasına karşı alaycı üslup kullanma hakkı verir mi?
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

Adam gibi yazdığını sanan arkadaş demekki yazdıklarınızda bi sorun var sorunu başkasında aramayınız
 

Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında

dopamin' Alıntı:
Adam gibi yazdığını sanan arkadaş demekki yazdıklarınızda bi sorun var sorunu başkasında aramayınız

Buradaki "adam gibi"den kastın üslup olduğunu anlamadığınızı söylemeyin Ömer Bey. Pekala biliyorsunuz ki, kastedilen bilginin doğruluğu yahut yanlışlığı değil, yazı biçimidir.

Adam gibi deyiminin anlamını açmaya kalkarsak, buradaki seçkin insanlara ayıp olur. :eek:
 



Ynt: Dacia - Duster - Diferansiyel Kilitlenmesi Hakkında


Hele kendisi hiçbir konuda bilgi vermeyen Ali bey'in alaycı üslubu daha da nahoştur. Ali Bey, kendinizce mesaj yazıp duruyorsunuz; dilerseniz şöyle bir bakın, nerede kime teknik bilgi vermişsiniz? Ne hikmetse ben hiç rastlayamadım. Sadece kendinizce kafa bulmaktasınız. Bu size başkasına karşı alaycı üslup kullanma hakkı verir mi?
[/quote]


Olgun bey konunun nahoşlukla alakası yok, teknik bilgiyi zaten bilgisi olan arkadaşlar veriyor bizde okuyup
bilgileniyoruz benim tepkim bilgisi olmayan arkadaşların sanki bir şeyler biliyormuş gibi sayfalarca yazdıklarıyla
yanlış yönlendirmesine. ha sen biz okuyalım yalan yanlış farketmez diyorsan oda senin bileceğin iş
benim kabul etmeme imkan yok.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,256
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst