Daihatsu Feroza Teknik Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ophtha Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 319
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 146,869

ophtha

Kamp II
Mesajlar
228
Tepkime Puanı
1
Daihatsu ferozaya sahip bütün teknik bilgileri ve yardımı www.warfs.org sitesinde bulmanız mümkün...
Bu arada aracın porya kilitleri ile ilgili her türlü konuda yardımcı olabilirim.
 

Etiketler
sevgili ophtha 2 gün önce foreza mızı aldık fakat öğrenmemiz gereken ne çok şey varmış....porya kilitlerini ilk defa görüyorum... nerde kullanmak gerekir kilitler kapalıyken arazide sağa sola dönülebilinirmi....yoksa sadece battığımızda kullanıp çıkınca hemen devre dışı mı bırakmak gerekir..devreden çıktığından nasıl emin oluruz...yada çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız ...birde arazi vitesinden çıkarmak için aracı geriye doğru hareket ettirmeniz gerekir dediler bu hepsinde böylemi yoksa bir arıza durumu mu var...benim aracım zj forezayı yakım bir arkadaşım için aldık arkadaşım ilk defa kullanacak .....teşekkür ederim...... kazasız sürüşler....
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

öncelikle ferozanız hayırlı olsun diyeyim. Araç oldukça saglamdır. Aracı Sürekli 4 çekerde kullanmamanız gerekir. Sadece arazide bozuk olanlardan geçerken kullanın. Birde porya kilitleri içinde mutlak kalın yag kullanıldıgından soguk havalardan donar ve siz iki çekerde aracı harekete geçirirken ön tekerleklerden kötü bir dişli tıkırdaması duyarsınız. Bu tamamen normaldir . yapmanı gereken önce aracı 4 çekere geçirip 1 km kadar gitmeniz ve sonra yaglar ısınır ve tekrar 2 çekere geçebilirsiniz. Sogukta mulak gerekli.
2 cekerden 4 e geçerken direksiyon düz olmalı ve aracı yavaşça kaldırmanız önemli. Ayrıca 4 çekere geçince yine 3-4 metre kadar ilerleyip porya dişlilerinin tam oturmasını saglamanız önerilir. 4 çekerden çıkarken yine direksiyon düz olmalı ve 3 metre geriye gitmeniz yeterli. bu arada arazı vitesine girerken veya çıkarken araç mutlak durmuş olmalı.
sizinkinde muhtamelen otomatik porya kilidi vardır. arazi vitesine geçince porya kilitleri otomatik kilitlenir zaten.
Şu an aklıma gelenler bunlar. aracı arazıde sadece kullanacaksanız yapılabilecek modifikasyonlar hakkında bilgi verebilirim
aracınız kaç model ?
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

aracımız 1991 model istanbul dan servisten aldık sanırım özay otomativdi ismi... enjeksiyonlu bir araç o yıl tanıtım amaçlı getirilmiş olduğunu söylediler normal modeller karbüratörlü imiş ... ön tekerlek merkezlerinde sağa ve sola çevrilen kilitler var otomatik olrak çalışıyorlarmı bilmiyoruz...el ile çevirdiğimizde tık diye bir oturma sesi geliyor... araç 4 çeker ve 4 l ye geçtiğinde devir ler ve hızlanmalardan çalıştığı belli oluyor.... poyra kilitli bir araç kullanmadığımız için teretdütlerimiz var aracın 1600 lük motoru yeterlimidir ... silindir contası ile ilgili bir sorunumuz olabilir(yanık olabilir) dolayısı ile araziye çıkarmadık her ihtimale karşı silindir kapağını söktüreceğiz...eğer poyra kilitlerimiz otomatik değilse nerde ve ne zaman devreye almalıyız...pek çok soru var belkide telefonla yada izmit ziyaretlerimizde görüşmemiz gerekebilir. her şey için şimdiden teşekkürler... daha öncede söylediğim gibi araç arkadaşımın benim cherokee m var izmitte birden abiyi ziyarete gideceğim tanışmak dileği ile...
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

ön tekerlekte elle çevrilen şey manuel porya kilidi aslında sizinki daha saglamdır. O zaman 4L veya 4H ye aldıgınızda inip elle porya kilidini kilitlemeniz gerekir . 1600 motor 4H de zorlansa da 4L ye aldıgınızda yapamayacagı iş yoktur. Küçükyalıda daihatsunun merkez servisi var. Bütün orjinal yedek parçalar burada mevcut. zaten başka servisede gitseniz orjinal parçaları buradan getiriyorlar.
Aracınız tekrar ediyorum piyasadaki en saglam kasalı arazi araçlarından bir tanesidir. Masrafları oldukça uygun fiyatlara halledebilirsiniz. (Tabi diger arazi araçlarıyla kıyasladıgınızda diyecegim yoksa her araziye çıkışta ufaktefek sorunlar la karşılaşmanız normal.) Her ne yaparsanız orjinal parçalar kullanmanızı tavsiye ederim.
izmite gelince sizlerle tanışmak isterim tabiii geleceginiz zaman haber verin irtibata geçelim. Görüşmek üzere...
 



Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

sayın ophtha ferozaya sorunsuz yükseltme kiti olmadan en yüksek hangi ebat lastik takabiliyoruz.
 


Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

NİHAYET FEROZA YI ALDIM.OPHTHA SENİN FEROZAYI MODEL OLARAK ALDIM HABERİN OLSUN.BAZI UFAK TEFEK BAKIMLARI VARDI BUGÜN HALLOLACAK İNŞAALLAH.BU VİNÇ KONUSUNDA YARDIMINI İSTİYORUM.KAÇ TONLUK ALMALIYIM VE NEREDEN BULABİLİRİM.BU ACEMİ FAKAT HEVESLİ KARDEŞİNİZE YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

sitede metehan41 isimli fatih yazıcı arkadaşımız var suzukisi mevcut. onun aldıgı yerden 9000 lik warn winç alabilirsin.daihatsu için çok ideal olacaktır. Önde porya kilitlerine bakım yaptırmayı ihmal etme* yeni aracınızı güle güle kullanın saygılarla...
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

Sn.''ophtha'' (isminizi bilmiyorum) Daihatsu ile alakalı soruları istekle cevaplandırdığınız için teşekkürler. Aracı kullananın tecrübesi ile verilen cevaplar daha doyurucu oluyor.

selamlar..
 



Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

Ben Feroza'ma T-Max 6500 (2950 kg) taktım, akümü henüz daha büyük bir aküyle değiştirmediğim ve araç voltmetresi 10 Voltu gösterdiği halde battığım çamurdan tek halat hattıyla çok rahatca çekti çıkardı, 3-4 ay önce ithalatçısından 570 YTL ye almıştım (hala 450 USD fiyatı var http://www.humaoto.com/tmaxurunleri.html. ) Ferozanın şasesine kaynattığım 10 mm lik çelik plaka üzerine monte edip orjinal tamponda yaptığım çok az değişikle kullanıyorum. İsteyen olursa şaseye vinci takmak için kaynattığım parçanın teknik resimleriyle montaj olmuş halinin fotograflarını gönderebilirim.
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

forester çok iyi olur valla.bende ferozayı yeni aldım ve hiç malumatım yok.bu sitede bulunan arkadaşlara yardımlarından dolayı teşekkür ederim
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

Ekte vinci takmak için yaptığımız plakanın teknik resmini bulabilirsiniz, vincin ve vinç halat rehberinin civata ile bağlantı deliklerinin yerleri ve ölçüleri resimde yoktur. Biz plakayı puntalayıp vinci üzerine koyup tamponuda yerleştirip en ideal yerini bulup, üzerinde işaretleyip delmiştik. Ondan sonra plakayı resimde görülen yerden şase profillerine basic tel ile gaz altı kaynağı yaptık. Ayrıca belirtmek isterim ki bu plaka T-max 6500 için uygundur ve sizin Ferozanızdaki tampon, tampon baglantı yeri, şase ölçüsü farklı olabilir, önceden kontrol etmenizde yarar var. Vinci takarken ve kesilmiş tampon boyanırken cep telefonuyla pek net olmayan resimler çekmiştim, belki işinize yarar diye onlarıda ekliyorum.

[attachment=1]

saat1045.jpg


tamponsuz.jpg


vinctampon.jpg


tampon.jpg
 

Ekli dosyalar

  • Vinc Plakasi.pdf
    13.9 KB · Görüntüleme: 351

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

slm arkadaşlar bana çoook aciil ama çook aciil porya kilidi lazım otomatik feroza için elinde çıkma olan veya satan birini tanıyan varsa yazabilirmi (manuelde olabilir takım)
 

Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

Daihatsu'nun Levent'teki servisinden Rıza Usta'yı aramanızı öneririm, telefonu 212 276 99 40, Rıza Usta eğer porya kilidiniz çok hasar almadıysa tamirde edebilir (benimkiler hep takılı kalmıştı, halleti) ben size manuel olanını tavsiye ederim, istediğiniz zaman kitleyip açabiliyorsunuz, otomatik olanında arabayı ileri geri hareket etirmek gerektiğini söylediler. Ayrıca Daihatsu'nun merkez servisi var, yeni yerine taşındı, istediğiniz parçayı stoklarında olmasa bile 20 günde Japon'ya dan getiriyorlar, merkez servisin telefonu 216 643 01 70. Umarım verdiğim bilgiler işinize yarar.
 



Ynt: Daihatsu Feroza Teknik Yardım

sefer 67 aslında senle bugün telefonda konuştuk ama şunu yinede hatırlatmak isterim suzukinin porya kilitlerinin daihatsuya olup olamayacagını araştırabilirsin eger olma olasılıgı varsa merkez servisin verdigi abuksubuk fiyatlardan kurtulmuş oluruz. suzukinin porya kilitlerine belki de ufak bir modifikasyon yaparak takmakta mümkün olabilir. daihatsunun manuel kilidi otomatiklere olmuyor zaten her ay fiyatlarını arttırıyorlar altın gibi oldu bu iş fırsattan istifade ediyorlar sonra da neden bu daihatsu fazla satmıyor diyorlar . daihatsu türkiyenin başındaki bu adam eski opel genel müdürüymüş acaba zamanında opeli de böyle mi yönetti diye düşünmüyor deyilim. geçen kış kdv dahil bir tanesine önce 300 cıvarı 2 ay sonra 380 cıvarı şimdi de 580 cıvarı diyorlar.
bu arada dişlerde sorun yoksa mutlaka tamir olur foresterın bahsettiği ustaya kargolarsan kesin çözüm bulursun diye düşünüyorum lakın senin orda suzukinin porya kilitlerinede bakmak akıllıca olur.istanbul da aksiyon otomotivle de irtibata geçebilirsin. Saygılarla
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,645
Mesajlar
1,521,541
Kayıtlı Üye Sayımız
170,377
Kaydolan Son Üyemiz
x_ml

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst