Terios bence bayanlara yönelik hazırlanmış kaliteli bir araç. İç donanımı fena değil. Deri döşeme kaliteli. Ama off road konusunda yetersiz. Birde geniş ve uzun insanlar için çok dar. Bizim şirkette var arada biniyorum. Yan koltukta oturan arkadaşla omuzlarımız ve dış çerçeve birleşiyor dene bilir.Camı açmadan direksiyonu rahat çeviremiyorum. Bir tek orta diff kilidi koymuşlar. Karda buzda biraz faydası olabilir belki. Ağır devir şanzımanı olmadığı için arazide fazla birşey yapabileceğini zannetmiyorum. Yada benim bilmediğim başka şeyler vardır. Motorda çok küçük ve devir aralıkları çok iyi değil şanzımanda.
3 yıl boyunca 113 bin km kullandım....
şuan vitaram var...
biraz kıyas yapabildim....
terios gerçekten iyi bir araç....
tek kusuru ağır devir olmaması... ve iç hacim darlığı tabiii
güç gerektiren durumlar dışında ve altını otutturmazsanız pek çok baba 4x4 ü madara edebilir...
doğru lastiklerle buz ve çok kaygan zeminlerde ağırlık avantajı ile yaptıklarına şaşarsınız...
ayna maruti dişlisi ve 1. vites dişlisi oldukça düşük tutularak ağır devir olmaması telafi edilmeye çalışılmıştır...
bence arazide en büyük artısı enden dar olduğu için ve en boy oranı boy lehine olduğundan çapraza çok az düşüyor.... kısa şase vitaradan daha az... yani artikülasyon testi yapamıyorsunuz mutlaka 3 tekerlek basıyor.. biraz bisiklet gibi... ancak devirme riski insanı korkutuyor.....
bildiğim kadarı ile yeni teriosların yurt dışına satılan modellerinde arkada LSD diferansiyel kilidi mevcut...
Güle güle kullanın.Darısı başıma bende terios almak istiyorum.Herşey hazır yalnız merak ettiğim şeyler var 2004-2005 teriosların arazi kabiliyeti hakkında acaba modifiye etmeden arazide kullanabilirmiyim netteki videolardan anladığım kadarıyla modifiyeyle arazide mükemmel sizinde fikrinizi almak istiyorum birde yakıt sarfiyatı nedir teşekkürler
Aynen katılıyorum Low range yoksa unutun.
Amaç sadece hafif arazi koşullarınnda gezmekse sorun yok.
Modifiye etmeye de kalkışmanızı da tavsiye etmem. harcamalarının sonucunu verim olarak alamazsınız
Önce amacınızı belirleyin sonra aracınızı seçin bence.
Motor gücünü tekerleklere aktaran bir sistem vardır. Bunun ana parçası şanzımandır. Sizin otomatik dediğiniz bölüm. Şanzımanında araçlara göre çeşitleri vardır. Arazide yani çamurda kayada gerek olan hız değildir güçtür. Sizin aracınızdaki şanzıman asfalt kullanımı için dizayn edilmiş olan standart şanzımanlardandır. Arazi için gereksinim duyulan ağır devir şanzıman sizin araçta bulunmamaktadır. Örnek vermek gerekirse motorunuz dakikada 100 devir yaptığında tekerlekleriniz 10 tur dönüyorsa arazi şanzımanında tekerlekler 5 tur döner. Yani 100 devir motor gücünü yalnızca 5 tur teker dönümüne harcar. Güç fazla olur. Diğer aktarma elemanları rahat çalışır.
benimde 2009 model terios um var. 3 kilit difransiyel varmış standart(2 arka 1 orta olmak üzere) motor 1.5, otomatik, benzini 9 lt falan yakıyor. 2000 motordan sonra hiçbişi diyebilirim. Şimdilik kumlarda geziniyorum batmadı ama arazi için kıyabileceğimi sanmıyorum. Rüzgar yoksa eğer 170 km rahat görüyor. Ama rüzgarda savuruyor. Kasa biraz daha büyük olsa fena olmazmış. Ama aracı tavsiye ederim. Bayanlar için gerçekten hoş bir araç.
Hem gezenbilire hemde terios kullanan bayan olarak aramıza hoşgeldiniz....
sofia' Alıntı:
benimde 2009 model terios um var. 3 kilit difransiyel varmış standart(2 arka 1 orta olmak üzere) motor 1.5, otomatik, benzini 9 lt falan yakıyor. 2000 motordan sonra hiçbişi diyebilirim. Şimdilik kumlarda geziniyorum batmadı ama arazi için kıyabileceğimi sanmıyorum. Rüzgar yoksa eğer 170 km rahat görüyor. Ama rüzgarda savuruyor. Kasa biraz daha büyük olsa fena olmazmış. Ama aracı tavsiye ederim. Bayanlar için gerçekten hoş bir araç.