Ynt: Debriyaj Ayar Noktası
Değerli Dostlar sorunun çözümü şu şekilde gerçekleşti..
Araçdaki sorun debriyaj balatası yeni değişti ve kavrama aracın debriyaj pedalının en son noktadan sonra yukarı doğru kalması yaklaşık 7 cm den başlayarak yani araç yukardan kavrama yapıyordu. Buda aracın motorunun ısınması ve belirli bir süreden sonra araçda bağırma oluyor ve debriyaj kaçırarak aracın motor devrinin yükselmesine neden oluyordu. Aracı bir yere park edip motor soğumasından sonra araç normal çekişi ile yola devam ediyor ve aynı döngü ısınma ile yeniden başlıyordu. Bu sorunu Tahsin usta
şu şekilde çözdü;
Aracın alt kısmında bulunan debriyaj alt merkezi tamamen söktü. İç kısmındaki piston, yay ve piston lastiğini dışarı alarak merkezin iç kısmının pistonun ileriye geriye gitmesini kaydıracak haznenin yüzeyinin kaydırma özelliğini kaybetmiş olduğunu gördü. ve haznenin iç kısmını sıfır zımpara ile temizleyerek pistonun ve lastiğinin bu yüzeyde daha kaygan gitmesini sağladı. Yani yukardan debriyaj merkezden basılan hidrolik bu bölümde daha iyi ileri geri debriyajı sıkıştırarak motor bölümündeki debriyaj şemsiyesinin açılıp kapanmasını pistonun hareketi ile sağladı. Bu arada tekrar merkeze konulan hidroliğin havasını da aldı. ve Alt merkez üzerine üç milim kalınlığında bir conta kestirerek debriyajın birazdaha alttan kavraması için ortam yarattı. Ana merkez üzerindeki ayar vidasındanda debriyaj sertliğini ve kavramasını ayarlayarak aracın son debriyaj basımından sonra dört cm aracın alttan kavramasına olanak sağladı şuan aracın debriyajı pamuk gibi gevşedi aynı zamanda aracdaki alt merkezin hidroliği bırakmayarak aracın motor devrinin yükselmesine ve aracın çekişten düşmesini engellemiş oldu. Araç debriyaj sorununu şuan yaratmamakta gayet iyi çekiş sağlamaktadır.