Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Baki Ö. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 183
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,505
toyotayı konyadan aldım ankara üzerinden otobandan geldim köprüde trafik tede 45 dakikada oyalandım araç 400 ytl benzin yaktı buda100 km de lt olarak14 lt denk gelir 490 krş.yaktı ...lpg takılırsa17 lt yakar buda ytl olarak 325 krş. a denk gelir benim benzinli kullanımım landın lpg li kullanımyla aynı yakıyor demektir
Selamlar,
Hasan beye katılıyorum, LGP icin 500kurus fazla, acikcasi ben okudugum zaman mesaji "benzin" icindir diye okumustum.. Zira benzin de 15lt civarinda yakar... LPG deneyimim olmadigi icin fikir beyan edemeyecegim..

Kerim bey,
size katilamiyorum, zira
1) LR 300Tdi motorlari 10lt/100km. yakarlar (motor degisikligi sirasinda cok arastirmistim) . Ayrica, 300Tdi normal mazot da kullanabildigi icin 300kurus yapar..
2) V8 Disco 18-20 Lt yakar ki ( 3 sene kullandim dag/tepe) , Toyota Land Cruiser'in gazete ilanlarinda 22Lt'yi gorebilirsiniz..

ama tabii kullanima bagli... iyi gunler dilerim.. reha

[/quote]
 

Etiketler

Ben 1 yıldır LPG li 2,5 lt benzinli Defender kullanıyorum.
Sonzamlardan sonra bu günlerde 34-35 ykr/km şehir içi 28-30 ykr/km şehir dışı yakıyor.Üstelik lastik havaları çok düşüktü.
Geçen hafta basınçları yükselttim araç sanki dirildi bakalım bu durumda ne çıkacak ayrıca aracımda g4 portbagaj var o da bir sürtünme kaynağı.
Öze dönecek olursak Reha üstadıma katılıyorum 50 ykr/km çok yüksek zaten benzin sarfiyatı o civarda!LPG ne için takıldı ki!
 

benzin sarfiyatını düşürmek için ön yada arkayı söküp 2 cekere düşürmek sürekli az devirli kullanmak her uygun anda boşa atmak ve yuksek viteslerde kullanmak düz ve asfaltlarda kullanmak gibi bir çok nedenin sarfiyatı düşürdüğünü ögrendim bence illagal uygun kelime mi bilemiyorum araç karakterine teknolojisine ters geliyor bana bu hafta yeni bir test yapıyorum lpgmi ayarlattım sonuna kadar açıktı kalbratörüme baktırdım fren balatalarım ve debriajıma bakalım haber vereceğim benim tahminim yinede 400 krş olacağı gibi ya inşallah sizler haklı çıkarsınızda 300 krş ve altında kalır
paylaşımlar için teşekkurler
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Selamlar,
soyledikleriniz dogru, sarfiyati dusurucu pekcok "acaip" onlem alinabilir.. Ama paylasimda bulunan hicbir arkadasimizin (ben dahil) verdigi deger , bu onlemler ile yapilmamisti sanirim..

Biliyorum yok aptalca gelecek ama arac hafif rampa asagi kendi kendine hareket ediyor degil mi? yani aracin yururunde "sıkışmaya" neden olacak bir neden yok degil mi? Ayrica, motor kompresorunu olcturme firsatiniz oldu mu? 400krs'un altina düşmeli gibi geliyor bana..
iyi gunler dilerim, reha
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

baktım reha abi herşeye, boşa attığınız zaman muazzam bir akışı var giderinde bir sorun yok zaten baştan aşağıya yeni den eskileri boşaltılıp temizlenerek yağlandı ve katkı ile desteklendi... Lpg ye ayar yaptırdım inşallah bu sefer ölçüm değerleri düşük çıkıcak yol yapacak fırsat bulamadım bu hafta degerleri tespit edip bildireceğim hemen

teşekkurler
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Benzinlimi (LPG) yoksa dizelmi alsam diye düşündüğüm şu günlerde ölçüm sonuçlarınızı merakla bekliyorum
İyi günler.
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

ben aracımı toplarken gecirdiğim 20 günde bir çok defender kullandım kısa mesafeler site içi fakat defender ın benzinlisi gibi yok bir kere daha hızlı ataklar cabuk devir alıyor lpg de iş görüyor benim sorunum nedir çözemedim fakat son yaptığım ayarlarla ben yinede en iyi ihtimalle 400 krş ta lpg kalır derim

yazarım sonucu yinede,
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Selamlar,
eger satinalma arifesinde iseniz, "uzun vade için" bir konuyu dikkatinize getirmek isterim.. Çoğumuz "çok iyi durumda olmayan bir araç ile başlayayım, hoşuma gider ise masrafa devam..." mantığı ile başladık bu işe. Eğer aracı uzun vadeli kullanmak istiyorsanız eğer, bu işin "uzun vadedeki" çözümü güçlü bir Dizel (turbo olur, olmaz o ayrı hikaye) motor.. Aracın üzerindeki düz dizel bir süre sonra size yetmeyebilir.. İşte sizi uyarmak istediğim nokta da bu... Eğer benzinli bir araç alırsanız, daha sonra geçebileceğiniz motor pek yok gibi (tabii, define bulup V8 secerseniz o ayrı mesele) .. Ama dizel araç alırsanız, moturunuzu değiştirmek istediğiniz de ucuz/pahalı/modern/orjinal pek çok motora geçebilirsiniz.. Aradaki fark da, kanunlarımıza göre "Benzinl"i bir aracın "dizele" çevrilmesi biraz dertli gibi.. Ama imkansız da değil tabi..

Sonuç, eğer aracınızı dizel alırsanız baştan , daha sonrasında biraz daha rahat kararlar verebilirsiniz.. iyi günler dilerim, reha
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Evet bu konununun ayrıntısını sizden öğrenmiştim. Turbo motorlu araçlarla düz dizel veya benzinli motorlu araçlar arasında fyat bakımından uçurum var o yüzden öncelikle düz dizel veya benzinli bir araçla işe başlayıp daha sonra tatmin etme durumuna göre puma motoruna yönelme şeklinde bir yol izlemeyi düşünüyorum. Fakat benzinlide olsa dizelde olsa ilk değerlendireceğim aracın her yönden temiz bir araç olması diye düşünüyorum.
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Selamlar,
aslında Defender'in en muhteşem özelligi, en hurdasını bile alsanız zaman icinde istediginiz hale getirebilmeniz.. Bence de, temiz bir araç ile (ister düz dizel, ister benzinli olsun) Fizan'a bile gidebilirsiniz.. Örnek vermek gerekir ise, http://www.fotogezgin.com/turkmuhru/ bunun en iyi örneğidir bence.. Aracın sahibi olan Melih beyi tanırım ve binlerce kilometre yaptığı araç bir "düz dizel" Defender'dir.. Yeter ki, gönlünüzce olsun.. reha
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

merhabalar benim landımda 2500 düz dizel,rampalarda çogu zaman kamyoncularla beraber çıkıyoruz pek çok zamanda yeni tırların beni geçişi çok olmuştur.benimde gönlümden tdi motor takmak geçiyor.lakin fiyat karmaşası yaşıyorum.puma motorun anahtar teslimi kaça maal olur yada 300 tdi kaça maal olur.her iki seçenektede şanzıman değişmesi gerekiyormu?sonra kendi düz motorumuzu kaça satabiiriz şanzıman ile beraber.yada boşuna bu kadar uğraşma elindekini sat orjinal tdi bir landmı al dersiniz.yorumlarınızı bekliyourm.teşekkürler.
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Selamlar,
bildigim fiyatlari paylasayim.. ama piyasa malum, fiyatlar "firsatina gore" degisiyor..
1) sandik 300TDi bulmaniz cok zor.. 2. el aldiginiz takdirde 8.000-9.000YTL olacagini saniyorum.
2) Puma motor sandigi 9.000YTL civarinda sanirim.
3) Cikma bir Puma motoru 4.000-.5000YTL'ye bulabilirsiniz
4) 300TDi montaji sanirim 1.000 - 2.000 YTL'ye malolur.. Ne de olsa aracin orjinal motoru
5) Puma montajini Antalya'da 2.000YTL el emegi ile takiyorlarmis.. Bir 1.000YTL de ivir-zivir demek gerekir bence
6) Her iki motorda da sanziman degistirmenize gerek yok.. LT77 kullanmaya devam edebilirsiniz
7) Duz Dizel 1.000-2.000YTL eder ama alicisini bulmaniz gerekecek
8) Araci satip , orjinal almanizi cok tavsiye edemeyecegim, eger ticaret ile ugrasmiyorsaniz.. Zira bilinen gercek, bizim gibi "son kullanicilar" her zaman arac alis/verisinden zarar ederler..
tabii yukaridakiler benim bilgi/tecrube/goruslerim, diger arkadaslarimiz da tecrubelerini paylasabilirlerse daha dogru bilgi elde etmiş olacağınızı sanıyorum.. iyi gunler dilerim, reha
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

bilgi için teşekkürler...gönlüm puma motordan yana ama cebim 300 tdi diyor.çünkü anladığım kadarı ile puma motor euro dizelden başkasını yakmıyor.ama 300 tdi ne koysanız yakıyor.ben çünkü katkılı yag ürünleri kullanıyorum çok ucuza geliyor mazota göre performanstada bir değişme olmuyor.galiba ben alırsam 300 tdi alırım.peki performanslarını karşılaştırmak gerekirse ne dersiniz hangisi üstündür..
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

tercih meselesinde yanlış anlaşılmasın tavsiye vermek daha bize düşmez zira 2.5 110 lar arasınad dizelmi bnzinmi diye soruyu aldım ele benzinli -lpg dedim. Dizel ve herzaman yeni nesil motoru tercih ederim.

bu konuda reha abiyi dikkate alın derim.
land defender kullanıcısı olmak eğlenceli ve bir okadar yelpazesi geniş gelişime hayal gücüne açık bir ugraş kısaca kolay gele
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

defenderların en gözde motoru benim bildiğim 300 tdı dır fakat puma en güçlü alternatif motor olarak görünüyor.
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

dahası bu araçlara uygun başka dizel alternatifleri bulmak mutlaka bulunur fakat fiyat ugraşı zaman ve tabiki buda olan yaklaşım alışılmışlığın dışına cıkmak gerekliliği zorlar hepsi bu ben benzin lpg kullanıyorum yeni aldım 1 belki 2 yıl sonra güçlü bir dizele geçmek yada güçlü sarfıyatı düşük yeni nesil bir benzinli kullanmak isterim. araç tan ne beklediğine bağlı bu performans dersen sarfiyattan sarfiyat dersen performanstan ödün verecek görünüyoruz şu anki elde olanlara bakıldığında