Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Baki Ö. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 183
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,505
Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Selam,
300Tdi'in gozde olmasinin nedeni "orjinal" olmasi ama bir o olcude de "demode" bir motor, eski teknoloji.. Gaza bastiginizda da arkaniza bakmasaniz iyi edersiniz, zira arkanizdan "sövmekte" olan kişilerin bakışları ile karşılaşabilirsiniz.. Zira, ciddi bir "kara duman" üreticisidir.. Parçası nispeten pahalıdır ve sevgili Land Rover firmasının insafına bağlıdır... Ayrıca, Land Rover, motor üretimindeki beceriksizliği ile tanınır..

Ama Puma , Euro 3 motordur, arkadan çok ender duman atar, parçası ucuzdur ve her yerde bulunur.. Zira, Ford Transit'in gittiği (ki, türkiyenin heryeri) her yerde parçası ve tamircisi vardır... Ayrıca, 2007'den itibaren Lanr Rover Defender'da artık Puma'nın CommonRail versiyonu kullanılmaya başlandı.. Ancak "sıkıntılı" tarafı, orjinal adaptasyon kiti bulunmadığı için takabilecek usta bulmanız gerekir..

Ha, söylemişmiydim .. bunca reklamdan anlayabileceğiniz gibi, ben Ford Puma motoru kullanıyorum ;-) selamlar, reha
 

Etiketler
Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Selamlar,
Defender'a takılan en yaygın motorlar:
1) Land Rover 200Tdi, 300Tdi (montajı çok kolay, ama motor pahalı)
2) Ford Puma (takacak usta bulmak gerek)
3) Nissan BD30 (artık zor bulunuyor, turbosuz çok güzel bir motor)
4) Land Rover Td5

açıkcası, Defender'ler de motor degisimi yapanlarda hic modern bir benzinliye gecen arkadas ile tanısmadım, fena da olmayabilir.. Ama dikkat ederseniz artık arazi araçlarının aşağı yukarı tamamı Dizel oluyor ve araca uygun yüksek tork ve dayanıklı bir benzin motoru ne olabilir? ben bilemedim.. Ama bence en doğru yöntem, canınızı ve bütçenizi üzmeyecek bir geçiş planı.. selamlar, reha
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

doğrusu araçın gücü konusundaki tatmin benim tercihlerimin her zaman önüne geçmiştir onun içindirki benzinli araç alırken cekinmedim fakat sonrasında yani özellikle şu sıralar sizlerle paylaştığım fikirler birşeyleri aydınlatmaya başlayınca keşke dediğim zaman lar çoğaldı yinede kendimce iyi bir başlangıç yaptığıma inanıyorum kısmet olursa yine buradan hep birlikte gelişmeleri paylaşırız

selamlar
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

heheh reklam gibi olacak ama; Dizel isteyenlere Puma almalarını öneriyorum, benzinli isteyenlere de satılık 2.0lt 136HP 190Nm MPI motor + R380 şanzıman var diyorum!
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

reha bey dizel değişikliğinde ruhsata işletmek için birsürü gereklilik var aynı şekilde benzinliden benzinliye geçişlerde de bu gereklilikleri takip etmek gerkirmi? yada nasıl bi süreç takip etmek lazım bi bilginiz varmı iyi günler
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Selamlar,
maalesef bu konuda hic arastirma yapmadim.. Ama bilgi bulamazsaniz haber verin, mulamele isleri yapan arkadasimiza sorarim.. iyi gunler, reha
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

teşekkürler reha bey ben biraz sordum motorun şasi nosunu faturasını beygirini gücünü hacmini falan işlettirmek gerekir diye söyllediler tam emin olmamakla beraber..
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

motor değişiminde yeniden proje cizilmesi gereke bilir.
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

benzinli olarak 3.9 V8 düşünülebilir, LPG ile iyi bir alternatif bence, 4,6 V8 de mümkün takan var
artan mazot fiyatları ile birlikte artık benzin+LPG ile dizel LR lerin yakıt tüketim değerleri aynı gibi, araçlar genelde eski model olduğu için vergisi de düşük olacaktır
İngiltere ve ABD de mazot benzinden daha pahalı, ülkemizde de arz-talep doğrultusunda mazotun daha pahalı olabileceğini göz önünde bulundurun derim
ben Disco 300TDI aracımı aldığım sırada mazot 1,99 benzin 2,6 civarıydı, bu oran hep 1,3 tü, şu an 1,1
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

300TDI yağ katkısı benzeri şeyler ile yürüyor ama bazı aksamlar zarar görüyor, yakıt pompası diyaframı bozuluyor, tüm borularda yağ ve kurum birikmeleri başlıyor yani kısa vadede narin yeni nesil dizeller gibi hemen bozulmuyor ama uzun vadede tehlike söz konusu, biodizel ise hem çok ucuz değil hem de inanılmaz koku yapıyor ve kalitelisini bulmanız zor
 






Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

lpg li araç kullanan arkadaşlara tavsiyem yakıt hattına plakalı eşanjör taksınlar yakıt lpg eşanjörde ısıtıldığı vakit yaklaşık %10 tasarruf sağlıyor beyinde motor suyu dolaştırılıyor diyeceksiniz belki ama yeterli değil beyinden sonra gazı ısı eşenjöründen geçirip karbüratöre sevk edeceksiniz eşanjörün primer devresinden motor suyunu sekonderinden lpg yi dolaştırın birde vakumetre kullanmanızı tavsiye ediyorum
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

hocam biraz daha teknik terimleri az kullansak..
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)


Dostum bu uygulamanın bir şeması ve ek olarak birde fotosu olsa daha iyi anlarız acaba mümkünmü?