KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
92 LR defender ambulanstan karavana çeğirdiğim aracımın üzerinde BRC marka tüp var. 500 lira gibi rakamlar çok yüksek. Şehir dışı efendi bir kulanımla 260 -270 liraları çok rahat görürsünüz sehir içide 300-320 lira civarı değişir. Aracın ha filitresinin çıkışını 3/4 oranında kapatın. Ve öyle ayar yaptırın. Buji hava filtresi platin meksefe buji kaplosu debraj lastik hava basıncı motorun genel durumu ve vites değiştirme devirleri çok önemlidir. 1-2-3-4 viteslerde her değişmde 1000 devir düşer 4 ten 5 500 devir düşer. Devir saati kulanırsanız daha rahat edersiniz. Eğer kulağınız iyiyse devir saati kulanmanızada gerek yok.
Dizel motor konusuna gelince getz 1500 cc 82 bg crdi aracıma şehir içinde 6-7 litreden aşağı düşüremedim. Getz i sattım sonra accent era aldım 1500 cc 110 bg araç aldım oda aynı rakamları yakıyor.
babamda hyundai accent 1.3, 2004 model araç var. otobanda 100-120 ile giderken klima açık halde 31 YKR yakıyor. benimde Disco eski MPI motoru ile 25 YKR LPG yakardı. şimdiki Puma motorla 35 YKR hedefliyoruz.
3160 ytl olan dizel yakıtla 100 km 10 lt yaksa 316 lira, 100 km 13 lt yaksa 410 lira yakar. Dizel motorun benzinliye göre ağır olan masrafını ve motor sesi ve benziliye göre daha hantal olmasını düşünürsek Herzaman benzinli ve tüplü aracı tercih ederim. Peki o zaman neden dizel accent aldın diye sorarsanız. Sıfır alınan bir aracın garanti kapsamını iptal edip tüp taktırmak olmaz.
Dizel motorun benzinliye göre ağır olan masrafını ve motor sesi ve benziliye göre daha hantal olmasını düşünürsek Herzaman benzinli ve tüplü aracı tercih ederim.
Hyundai uzun zamandır crdi denilen bir sistemi kulanıyor. Yakıt pompası yok. Bir boru içinde sabit basıçlı yakıt var ve elektronik enjektörlerle motor pöskürtülüyor.
elektronik motorların bakımı pahalı, burası aşikar... ama mekanik dizeller için aynı şeyi söyleyemiyeceğim. benim tercihim V8 + LPG yerine Mekanik Dizel'den yana... Elektronik Dizel zaten oldum olası pek çekici değil, nerede ne olacağı belirsiz. başınıza her an bi iş açabilir.
Elektronik dizellerin enjektör fiyatları gerçekten yüksek. Fakat eletronik dizellerin pompalı dizellere göre perfonmansı çok daha üstün. Ve bunun yanında yakıtta daha tasarruflu. Ve enjektörler 150 200 bin km civarında değiştirilmesi daha saatli. Fakat 250 bin km civarıda değiştirilebiliyor.Ve daha sessiz çalışıyorlar
dizel motor şefkat ister bakımını düzenli yaparsanız sizi üzmez mesela ben size bir örnek vereyim benim taksici bir arkadaşım var kulandıgı arac reno kılıyo 1.5 dizel malum piyasada yüzbinde motorbitti yok enjektörü gitti derler şuandakulandıgı arac tamtamına 700000 km de ve bu güne kadar sadece bir enjektörü 500000km civarıda turbosu degişti ve daha kapak acmadı cogu arkadaşımız dizel aracları alıyor fakat nasıl randımanlı kulanacagını bilmiyor ondan sonrada masrafının altında kalıyor kendi kulandıgım aracta bir hundayı motoru 2500cc 100km 8lt yakıt tüketiyor uzun yolda şehir içi karma 10 veya 11lt motorum crdi motor gücüm 140 bg torkum 320ntm perfermansı mükemmel agırlık boş ikiton yüklü3500kg benzinli bir arac aynı agırlık altında 2500cc motor haçmiyle sanırım 15 lt nin altına düşmezdi
arkadaşlar pazar günü yaklaşık 250Km. uzun yol yaptım aracım dünki fiatlarla lpg de 2.93ytl yaktı şehire girip yeniden doldurdum yakıtı şehir içi ne yakıyor onuda yazacağım LR 110/83 araç
bu bahsettiğiniz meseleyi ustaya sormuştum istavroz değiştiği zaman eğer yolda böyle bir şey başıma gelirse ne yapacağım o da şaftı söküp kilit pozisyonuna almam gerektiğini söyledi yani sizin sorduğunuz soru şumu ? şaftın birini sökerek ekonomi sağlamayımı düşünüyorsunuz ? bu mümkün değil bu land rover defender lada niva benzeri araçlar sürekli 4 çeker olarak düzenlenmiş sökerseniz aracın dengesi bozulur benim bildiğim böyle saygılar