Defender debriaj üst merkezi neden hidrolık kacırır merkez yenilendi daha sonra tekrar acılarak lastığ degişti içerdeki piston biraz modofiye yaıldı kışın bi sorun cıkarmıyor fakat dikkat edtdiğim kadariyle yazın havalar ısındığında cok az kacırıyor kullanılması gereken hidrorik nedir( dod 3 kullandım en son) hatalı olan bi yermi var yardımınız için şimdiden teşekürederim arkadaşlar.
Özhan Bey;
Ben okadar uğraştımki üst merkezle anlatamam. en son conta takımı değiştirdim sonrasında fren hidroliği koydum içine şimdi ayda 1 kapak yağ ekliyorum.
yağı pedaldan içeri mi kaçırıyor yoksa eksiltiyormu?
ÖZHAN BEY, BENİMKİ SADECE TEORİ OLACAK AMA KAPAK CONTASI KOPMUŞTU BİR KERE ONU DEĞİŞTİRDİKTEN SONRA İÇERİ SIZDIRMA OLAYINI KESTİ.KAPAK YADA KAPAK CONTASINI DEĞİŞTİREREK DENEYİN.BİRDE TAM SİLME YAĞ KOYMUYORUM BEN 1CM BOŞLUK BIRAKIYORUM ÜSTTEN.
kapaktan kacırmıyor biraz hidlolik seviyesinde boşluk bırakmakta fayda var pistonun montajında sıkı sıkıya kastige oturması için teflon bant lada denendi piston sanırm lastiği gevdiriyor ordan sızıyor. cok bi akarı yok sızıyor; ama neden olsun ?
Ne yaparsanız yapın sızdırma sorununa çare bulamazsınız. Benim 83 model seri 3 de bulunan orjinal merkez hala sızdırmıyor. Üzerinden geçen 30 yıla rağmen. Nedeni ni kısaca şöyle izah edebilirim. Eski malzemelere özellikle hidrolikle çalışan merkezlere üretim aşamasının sonunda su verilerek sertleştirilirdi. Ne yazıkki bu uygulama eksrtra maliyet ve çok fire verdirdiğinden şu anda kullanılmıyor. Direkt olarak enjeksiyon döküm yapılıp işleniyor.
Hal böyle olunca piston sert çelik,gövde ise yumuşak aliminyum olduğundan 30 günde hidrolik kaçırıyor.
Ne yaparsanız yapın bu kaçınılmaz bir son olacaktır. Siz önlem olarak sol çamurluk yan yüzünün kolayca sökülmesini ve takılmasını sağlayacak önlemleri alırsanız her seferinde fren ana merkezini söküp takmak zorunda kalmazsınız.
İyisi yokmu derseniz ne yazıkki şu anda yok. Lucas yada delphi yada markası ne olursa olsun hepsi aynı sonucu verecektir. Unutmadan yanınızda bir tanede yedek bulundurmanız menfaatinize olacaktır.
sayğılarımla.
Selam,iyi çalışmalar Debriyaj üst merkez içeriye yağ sızdırması sorununa çözüm olurmu, benim düşüncem debriyaj pistonuna strok kurtarırsa tornada bir kanal daha açıp çift basınç lastiği takılsa birinci lastiğin kaçırdığını ikinci lastik tutabilir . Parcayı incelemek lazım, birde debrijaj pedalı hafif sertleşe bilir.Bence cıkartmış olduğunuz eski merkezde denemeğe deyer.Debriyaja nede olsa ayak kuvveti ile basılıyor .Benimkide nacizane bir fikir.
Selam,iyi çalışmalar Debriyaj üst merkez içeriye yağ sızdırması sorununa çözüm olurmu, benim düşüncem debriyaj pistonuna strok kurtarırsa tornada bir kanal daha açıp çift basınç lastiği takılsa birinci lastiğin kaçırdığını ikinci lastik tutabilir . Parcayı incelemek lazım, birde debrijaj pedalı hafif sertleşe bilir.Bence cıkartmış olduğunuz eski merkezde denemeğe deyer.Debriyaja nede olsa ayak kuvveti ile basılıyor .Benimkide nacizane bir fikir.
Arkadaşlar debriyaj üst merkezi anadol ford kamyon ve defender aşağı yukarı hepsi birbirinin benzeridir sadece üst kapak ve hidrolik depoları farklıdır merkezin içinde çizik varsa kaçırması muhtemel hatta kesindir aldığınız tamir takımlarıki 2 adet lastik bir toz lastiği ve 1 adet raynelden ibarettir orjinalini bulursanız sonuç daha iyi olacağını düşünüyorum
Defender ve benzeri araçların hidroliği Dot 3 olacak Dot 4 alman menşeili araçlarda kullanılır
Pistona geçen büyük lastiğin altına çok azda olsa teflon bant sararak takarsanız biraz daha faydalı olacağını umuyorum teflondan dolayı merkezin geri hareketi yavaşlarsa ve gerekirse merkezin içindeki yayıda sertleştirerek hareketin hızlanması sağlanır
debriyaj ve fren ana merkezi ve teker merkezlerini bakım esnasında çok iyi temizlemenizi öneririm en küçük yabancı madde merkezlerin kaçırmasına sebep olacaktır kolaylıklar dilerim