KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Benim defender 93 model su alıyor yağmur yağdıgında hemde göğüsten ön yolcu bölümü nereden geldiğini bulamadım ancak kapı lastıklerinden şüpeleniyorum göğüsün içine kadar giriyor sular port bagaj kanannalrından olabilirmi damlaya damlaya bitikiyor sanırım göremedim damlarken yolcu paspasına birikiyor sular kapının açılan menteşesinin yanından geliyor heralde kapılarayapabileceğim bir önlem varsa eğer kapıdan geliyorsa bu şekilde sorunlarla karşılaşan arkadaşlar varsa bana önerilriniz varsa dinlemeye hazırım çünkü daha yeni tavan izelasyon yaptırdım ordan gelmış olamaz havalandırma kapakları kontrol ettim kapalı motordan geliyorsa bilemiyorum bana acil yardım ederseniz sevinirim teşekkürler saygılar dilerim
Ön camın her iki yanında bulunan aslında ön camın yatırılması için yapılmış olan menteşelerin iç kısmında yani ön camın önündeki su kanalında drenaj geçişleri var su kanalı tek parça olmadıgından bu kanallar tıkandıgında ek yerlerinden gögüs sacına dogru su hareketi olur ve ne yazıkki türkiyede üretilen defenderlerda gögüs sacının çürümesinin sebebi budur.
Deneyimlerime dayanarak kesin olarak tavandan gelir. Tavanın olukları iç kısımdan yaklasık 3.5 cm genişliğindedir. Tavanın bazı modellerde en arka kısımda hava delikleri olur. Bu delikler genelde 87 mdellerde olur. İkincisi yan bombeli camların lastikleri zamanla taşlaşır. Sızdırmazlı gorevini yapmazlar. Camın dibinde biriken su hortumla benzin cekme misali iç tavan oluguna dolar. ve ne taraf su alıyorsa sag yada sol o kısmın onunden paspasa dırek damlar. 3. İhtimal tavan oluklarının içindeki sistalar catlar oralardan giren su iö oluga akar. Son ihtimal kapıların çurumus yada ayarı bozulmus ustu yapısmıyor.
şimdi benim tavan izalosyon yapıldı kaportacıda özellikle peçim bölgeleri izole edildi bu adamlar izolasyon malzamesini 2 yandakı olukların içinede surmuşler yani portbagajın bindiği yerler bunlar acaba oradan biriken su öne doğru gelip oradan yolcu bölümü paspasınamı akıyor yanlız yolcunun arkasındakı paspasada su birikmekte ama öndekinden az
birikiyor buda yeni bir soru işareti getiriyor bombeli camlardanmı geliyor diye bir fikriniz varsa paylaşırsanız sevinirim
Size mesaj attıktan sonra aklıma geldi..Su sızıntısı sorununuz ne alemde ? Giderebildiniz mi ? Ben de bugün sabah farkettim..Şoför tarafımda paspas ıslaktı..
arkadaslarin belirttikleri yerler dahil cok fazla ihtimal var ... bende 2 tanesini hatirlatmak isterim
birincisi on cam altinda defenderlarin klasik mekanik tip dogal havalandirma pencerelerinin contalarini ve iyi kapanabildigini kontrol edin ..
ikinciside kalorifer hava giris menfezi panjurunu ( sag on kaput ustundeki ) acarak icerideki drenaj tapasinin acik oldugunu kontrol edin .. gerci tipa tikali ise ordan girecek yagmur suyu ancak kalorifer ufleme menfezlerinden girer ust goguse girmez .. yinede kontrol etmenizi oneririm cunku o delik tikali ise kalorifer motoru calisirken icine su aldigindan motoru yakiyor ..
arkadaşlar hepinize merhaba benim aracımdaki sorun yağmurmarın şiddeti yağması ile sürekli tekrarliyordu taki aracımı boya yapılmak üzere sökülene kadar devam etti bir çok noktadan şüpelenmiştim ve nereden geldiğini bilmiyordum suyun ayrıca araba yıkarken tazzıklı suyun etkisi ilede araca bu dediğim yerlerden su giriyordu
sağ kapının oradan daha fazla giriyordu ve usta ile görüştüm yerinde inceledik su camın dışlastığının bitme noktasından öne doğru giden kısmı oradaki acıklıktan faydalanıp oradan aşşağıya inıyordu ancak bunun olacağını tahmın etmışler ve kapının sonuna tahlıye delikleri yapılmış ancak benimkiler paslanmaktan tıkanmış yada bir şekilde tahliye etmiyordu ben sorunun lastıklerde olacağını düşünerek yenilerini almaya karar vermiştim ancak yenilerinde bu şistem olduğunu ve köşelerin yine açık kaldığını öğrendim bende suyun girmesini baştan önlemek için lastiklerin bitiş noktalarını (daison denilen siyah slikon bir madde ile kapatmayı uygun gördüm ayrıca kapa içlerini siyah tek tarafı yapışkanlı bir yalıtım malzemesi ile kaplattım ve yine her ihtimale karşı tahliye deliklerini temizletim yeniledim aracım tamamlanıp bittiğinde su ile test edip sizlere bilgi vereceğim şimdi size kapılardan birinin fotosunu gönderiyorum izole edilmiş olarak vermiş olduğunuz bilgiler içinde teşekkür ederim aracım bittiğinde aşama aşama resim ve fotolarla konu açacağım hepinize kolay gelsin salıcakla kalın
Çok teşekkürler..Gün geçtikçe ufkum genişliyor bu konuda..Benim su alma problemim de şiddetli yağmurda ortaya çıkıyor..Fotoğrafları merakla bekliyorum..
Cenk bey ben kendi şehrimde yani adanada bu işi adam gibi yapabilecek bir ustaya ratlayamadım ya çok istiyorlar birde içlereinden şöyle bir düşünce geçiyor (bu arabayı yaptıracaksa para boldur iyicene yolalım deniyor ) bu yedek parcadada aynı bana inanın 10 tl lık bir parça siz arayıp bulunca yerinde 25 tl oluyor en iyisimi defenderden bahsetmıyorum artık bana şu parçayı ver diyorum kazıklanmaktan kurtuldum artık dediğim gibi burada ustalar aracımı görünce bunun kapartası aliminyum boyası özel astarı özel deyip duruyorlar aslında yapmak ıstemiyorlar çünkü aşırı emek isteyen boyandıktan sonra boyası kabarabilen bir cins olduğu için kaporta kımse kendini yormak başını ağrıtmak derdinde değil birde yapmamak ve uğraşmamak için yüksek fiyat çekiliyor keza tamam dersen yapıyorlar ama 2 misli
defenderi olan veya jeep kullanan heskez paralı sanki bu felsefe var malesef
Burada bu aracı boyayabilecek usta sayısı bir elin parmaklarını geçmez o yüzden bunlarda ucuk rakamlar (bana göre) istediler 3.5 bin ile 4.5 bin ben bu fiyatla mümkün değil bu yanlıc ca boya için istenen fiyat daha döşeme ve elektirik yok içinde yaptırmam dedim ve arayışa geçtim benm parça aldığım yere bir defeder gelmiş yeni boyalı onlarda sormuşlar nerde boyattın diye onlarda kozan da yerimiz biz madenciyız bunu gibi 2 araç daha boyatıyoruz demişler bunu öğrendikten sonra 2 ay kadar gidemedim kozana aslında bize yakın ama hem fırsatım hemde durumum yoktu
Bir vakıt defendere atladım koptum gittim bu ustanın yanına ustayı gördüm yerini gördüm yanlız garıptır usta tek başına bir tek adamı yok çok garip değilmi
bana 5 adet defender boyadığını daha önce bu araçtan hiç boyamadığını bildirdi gidip araçlara baktım araçların renkleri çok koyu seçilmiş bundan dolayı araçları boğmuştu
birde kaportaları benimkinden betermiş usta dedi hatta kurşun delikleri varmiş
Neyse sözü çok uzattım özürdilerim bu yazılarımı ilerliyen zamanlarda araçla birlik te konu olarak açacağım sonuç olarak bu boyadığı ve düzelttiği araçları 2.250 tl gibi
birrakama boyamış bana rakamı 2 bin oldu çünkü kaporta işin yok dedi fazla yanlış anlaşilmasın boya yanlızca 2 bin(boya 2 renk olacak izalasyon malzemelerini ben ayrı ödedim ) şimdi artıları söylüyorum döşemeci söküp takmaya ve göğüs bölümünü kople deri kaplanacak 400 tl elektirikçi sadece söküp takmaya 200 tl istedi kısaca 3 bin gibi bir fiyata kaparmayı düşünüyorum extralarla beraber benim aracım bitsin öğle not verin bakalım ustaya
sormak istediğiniz bir konu olursa cevat ustanın numarası:0537 423 84 41
Eyvallah çok sağolun..Konuyu uzatmak ne kelime..Gayet yararlı ve hepimizin başına gelebilecek şeylerden dem vuruyoruz..Adına hobi dediğimiz birçok şeyde insanlar bu tip sömürülerle karşılaşıyor malesef..İhtiyacın ötesine geçtiğimiz tüm aktiviteler sanki bol paralı insanların yapabileceği şeyler olarak algılanıyor ülkemizde...İyi ki GEZENBİLİR'imiz var..Yoksa yediğimiz kazıklarla dünyaya tel örgü yapardık ;D ;D
Açacağınız konuyu merakla bekliyoruz...Arayı çok uzatmayın lütfen..
Merhaba Foremost,
Defenderlarda su almaya problemi ile ilgili özel bir fabrika yayını mevcut. PDF siteye nasıl döküman olarak konur bilmiyorum ama sizin problemin nasıl giderilmesi gerektiği orada bir bölüm olarak konulmuş. Onu kesip yapıştırdım. Özetle menteşeleri içeriden gevşetip şekilde görüldüğü üzere bu kısmı conta silikon ile silikonlamak gerekiyor.