Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..
tofaş serisi araçların motorlarını modifiye eden bir arkadaşım araçlara taktığı turboyu 1,5 bar ile 4,5 bar arasında ayarlıyor. hatta turbo üzerinden bu basınç değişikliğini 5 dakika gibi kısa bir sürede yapabiliyor.Niçin değiştiriyorsun dediğimde günlük kullanımda motor yıpranmasın yakıt az yaksın diye 1,5 bar bastırdığını , yarış ve gösteriye gittiğinde ise basıncı 4,5 bara yükselttiğini söylemişti.ben ayar yaparken kendi gözlerimle basınç manometresinde 5 bar rakamını gördüm sonra 4,5 bara düşürdü.araç ise 1997 model şahin di. fazla uzatmamak için motor içerisinde yapılan işlemleri yazmıyorum ama 0,8 bar büyük rakam değil hatta benzinli araçların modifiyesinde hiç bir işe yaramaz.Dizellerde ise 0,8 bar basınç motora fazla yük bindirmeyen ideal basınçtır.Dizel pompa tamircisi olar bir arkadaşımızın turbo koyduğu vw golf aracına 0,6 bar bastırarak uzun bir süre aracını sorunsuz kullandığını biliyorum.motorda hiç bir değişiklik yapılmadan turbo takılmıştı.