KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
merhaba arkadaşlar yıllardır yakın takipteyim ilk kez msaj yazıyorum ben orjinal kaloriferi yaptırdım ve corumdavar orjinali ısı hic vermiyo neyapabilirim
Isı vermeme sebeblerı:
1- Aracın termostatı ya bozuktur yada hıc yoktur. Motor sıcaklıgı yukselmez, kalorıfere gelen su soguk oldugu ıcın hıcbır ıse yaramaz. Defenderda motor sıhatlı ıse 82 lık termostat takılıp duzenlı calıssada kısın radyatorun onunu kapatmadan motor ısınmaz. ( termostat ford gurubu ıle aynıdır )
2- Kalorıfere gıren su lpg nın kafasının cıkısından alındıysa motor suyuna gore bırazdaha soguk olacaktır. Olumsuz yonde etkıler.
3- Kalorıfer petegı tıkanmıstır. Sokulup sırke veya antıfırızle doldurulup bır gun beklenebılır veya sısletılebılır. Radyator curukse mutlaka su kacırmaya baslar. ( kırec temızlenır ve su kacagı baslar )
4- Motor blogunun ustunde bulunan su gırıs ve cıkısı ters takılmıstır.
5- Kalorıfer petegının dıs yuzeyı zamanla toz ve topraktan tıkanmıstır.
6- fan normal devrınden daha az devırle donuyordur.
Ben izmirde tenteli 110 kullanıyorum. Hic ihtiyac duymadım. Bana atılmış olan mesajı aldım fakat forumda yeni oldugum için mesaj atamıyorum. Telefonum 0-532-4887375 sorduğunuz soru ile ilgili görüşmek isterim başınıza yanlış işler gelmesin. Biz yeterince yandık.
Ben izmirde tenteli 110 kullanıyorum. Hic ihtiyac duymadım. Bana atılmış olan mesajı aldım fakat forumda yeni oldugum için mesaj atamıyorum. Telefonum 0-532-4887375 sorduğunuz soru ile ilgili görüşmek isterim başınıza yanlış işler gelmesin. Biz yeterince yandık.
Kalorifer sıkıntısını yıllar önce yaşadım ve Çorum'u da inceledim, ancak ucuz olmasına rağmen, çok gürültülü olduğu için vazgeçtim. O zamanlar Renault 9 kaloriferinin peteğini takdırdım ve sonuç başarılı oldu. Tek sıkıntı geç ısınmak. Ancak kesin çözüm tabiiki Vebasto, ama o da hayli pahalı.
Kolay gelsin.
Atıf Tezerten
110 defender 300tdi
Malum kış geldi, şimdi en nihai karar orjinali söküp yerine çorumu takıp içeri üfletmek sanırım.Taban ısıtma içinde arkaya bir tane atmakta fayda olur sanırım.
Konuyu açan arkadaş muhtemelen kalorifer sorununu halletmiştir ancak yeni takipler için tecrübemi paylaşayım .
2 defenderim var , birini 2 yıl önce topladım diğeri bitmek üzere . İlk aracımın kaloriferi çalışmıyordu üzerinde durmadım burda okuduklarımdan adam olmayacağını düşündüm ve yeni topladığım aracım için bir çorum kaloriferi aldım . Motorcu ve kaportacı ustalarım çorumun gereksiz olduğunu söyledi derken ilk aracımın kaloriferini 15-20 gün önce elektrikçiye baktırdım , toplayan hıyar bağlantılarını yapamamış kaloriferi bu elektrikçi çalıştırdı . Motor soğuk çalışıyordu motorcu ustam termostatı yükseltti , motor ısısı şimdi 75 dreeceye kalkıyor . Defenderin orijinal kaloriferi kabini fırın gibi ısıtıyor . Yeni araca çorum takmaktan vaz geçtim . Belki Kars gibi , Van gibi Erzurum gibi aşırı soğuk illerimizde yetersiz olabilir ancak geri kalanı için gayet yeterli bir kalorifer .