KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Tanju bey sanırım transfer kutusu ile ilgili bir sorun kol kumanda etmiyor olabilir yada araç egimine göre kontrolsüz olarak kendiliginden öne veya arkaya kayan bir dişliden kaynaklı olabilir lock ve dif lock ları denedinizmi
transfer kutuları basit redüktörlerdir otokarlar ingilizlere göre daha çabuk arıza veriyor
defenderler bilinenin aksine ön aksla yürümeye başlar artan torkla birlikte arka aksta hareketleniyor (sistem viskoz veya otomatik degil bir yanlış anlama olmasın)
aracı liftte kontrol etmek en iyisi
yani orjinalinde aks diferansiyel kilidi yokmu hiç birşey anlamadım arkadaşlar karda çamurda kumda diye anlatacağınıza mekaniksel olarak anlatırmısınız
yani orjinalinde aks diferansiyel kilidi yokmu hiç birşey anlamadım arkadaşlar karda çamurda kumda diye anlatacağınıza mekaniksel olarak anlatırmısınız
Defenderda dıngıl uzerındekı dıfransıyallerde ( on ve arka dıngılde ) dıfransıyel kılıdı yoktur. YAnı aynı dıngıl uzerındekı bır lastık bosa donerse yere saglam basan lastıge guc gıtmez.
Defenderlar sureklı 4x4 kullanıma uygun sanzımana sahıptır. Vırajlarda ve donuslerde 4x4 cekısın aracı kasmaması ıcın sanzımanın ıcınde bır dıf daha bulunur. Bu dıf on ve arka saft arasındakı devır farkını uzerıne alıp aracın asfalta sureklı 4x4 konumda gıtmesını saglar.
patınaj rıskı yukdek olan yerlerde on ve arka saftın aynı turda donmesı ıcın orta kılıt denen orta dıfransıyel kılıdının kıtlenmesı gerekır. Buda ufak vıtes konumunun sola alınmasıdır. Gostergede sarı renke bır lamba yanar. Vıtes H ve L konumunda alınabılır.
Kısaca arazı vıtesı:
(1) low kılıt ----- low (2)
(3) hıgh kılıt------hıgh (4)
4- standart asfalt kullanımı.
3- kaygan zemın kullanımı
2- guce ıhtıyac duyulan durumda agır devır veya kaplumbag konumu
1- guce ıhtıyac duyulan kaygan zemın.