Ynt: Defender'da Üst Sepet ve Rüzgar İlişkisi ?..
aerodynamic yapısı ile ilgili olarak,
Araçın kesitini % kaç oranında büyütürseniz, Rüzgar(hava) direnciniz de o oranda artacaktır.
Örnek verecek olursak;
A= Taktığınız sepetin Kesiti (Önden bakılınca Kare şeklinde gözüken alan, Yükseklik x Genişlik(Genişlik genellikle araç ile aynı uzunluktadır) )
B= Aracın Genişlik ve yerden yükseklik çarpımı
% lik Direnç artışı = A / B * 100
Şeklinde olacaktır. Bu şu demek oluyor; Sizi karşılayan kuvvet % lik olarak artacağından motor daha fazla zorlanacak ve yakıt tüketimi artacaktır.
Ek olarak Direnç kat sayısını da Sepetin şekliyle oynayarak olması gerekenden daha aza indirebilirsiniz. Bu sayede kaybettiğiniz performansın bir kısmını tekrar geri kazanabilirsiniz.
Direnç kat sayısını değiştirmek Havanın araca ne şekilde çarptığı ile alakalıdır(rüzgar sesinin de büyük kısmı bununla alakalı). Mümkün olduğunca Aracın görünümüne yakın şeklide sepet seçmek en mantıklısı olacaktır.
Ve son olarak Sepetsiz giderken yaktığınız yakıt miktarının aynısını sepetle giderken yakmak isterseniz hızınızı biraz azaltarak yapabilirsiniz. Çünkü Direnç Hızın Karesi ile doğru orantılıdır.
Örnek verecek olursak X bir araç 50 Km de giderkenki karşılaştığı direnç ile 150 KM hızla gireken ki direnç yaklaşık 9 kat civarında artacakdır. Buda size ek maliyet olarak geri döner.
Sepetle bunu ilintilersek, Sepet takınca hızınızı olması gerekenden biraz daha azaltıp aynı miktar enerji ile seyahat edebilirsiniz.
Şimdi tekrar okudum da, Çok bilimsel olmadı inşallah..

,
Ama Sepetin AeroDinami kısmının harcadığımız Enerji ile ilgili etkileri bu şekilde oluyor.
Tabiki Ses te Rüzgarın(Havanın) vuruş şekliyle değişken. Ama aerodynamic yapısının etkilerini göz önünde tutarak en aza indirilebiliriz.
En azından Sepetin şeklini seçerken, Üzerine koyacağımız malzemelerin şeklini seçerken yardımı olur. Saygılar, Hakan.