Kartere kompresyon kaçağı fazlaysa yağın vizkositesi erken bozuluyor ve yağı hızlı eksiltiyor yağına dikkat ettikten sonra gittiği yere kadar en azından rampalarda
kamyonlar sollama yaparken sizi kafayı benim yaptığım gibi manzara seyrediyormuş gibi çevirmezsiniz gayet iyi olmuş bence
ömer bey yag eskitmiyor tek sorun üs kürbüratör kapagında karterdeki basınçtan dolayı yag yıgılmasıydı oda üst yavalandırmadan yag gelmesine sebep oluyodu yandan açtıgımız havalandırmalar sayesinde bu sorunu çözdük araç küçük viteslerde canavarlaştı düzken beni hayalkırıklıgına ugratmıştı gaz pedalının yarısından sonrasını kullanamıyordum şehir içinde utanıyordum gaz verdigimde arkadaki araçlar dumanımda kayboluyordu simdi duman yok yani araç biraz daha binilebilir hale geldi arazi fitesini unuttum diyebilirim sadece önleri baglıyorum herangibir hararet problemi yaşamıtorum 88 lik termostat takılı .ama bir sanayici olarak yaprırması biraz zor birazda pahalı olur ben ilerde 98 fort tıransit 15 motorunu takmayı düşünüyorum yaptıgım araştımaya göre hem az yakıyor hemde ideal daha torklu motor.
ömer bey yag eskitmiyor tek sorun üs kürbüratör kapagında karterdeki basınçtan dolayı yag yıgılmasıydı oda üst yavalandırmadan yag gelmesine sebep oluyodu yandan açtıgımız havalandırmalar sayesinde bu sorunu çözdük araç küçük viteslerde canavarlaştı düzken beni hayalkırıklıgına ugratmıştı gaz pedalının yarısından sonrasını kullanamıyordum şehir içinde utanıyordum gaz verdigimde arkadaki araçlar dumanımda kayboluyordu simdi duman yok yani araç biraz daha binilebilir hale geldi arazi fitesini unuttum diyebilirim sadece önleri baglıyorum herangibir hararet problemi yaşamıtorum 88 lik termostat takılı .ama bir sanayici olarak yaprırması biraz zor birazda pahalı olur ben ilerde 98 fort tıransit 15 motorunu takmayı düşünüyorum yaptıgım araştımaya göre hem az yakıyor hemde ideal daha torklu motor.
dogrudur defender devamlı dört çeker benim kastetdigim diflok olarak bilinen çamur takviyesidi amaaa defenderin dört tekerinden biri patanaza tüşerse araç yürümez bunu ön yada arka fark etmez bir lastigini kırikoya kaldırın aracı çalıştırıp hareket etmeye çalışın araç yürümez ben aracın bozuk arazide defransiyele eşit yük binsin diye sizin anlayacagınız dilde diflok a alıyorum diyeyim ben eski tabirle konuştum seri 3 lerde sürekli dört çeker olmadıgı için önleri baglama tabiri kullanılıyordu alışkanlık işte kirikoya kaldırın dedigimi anlarsınnız saygılar.
dogrudur defender devamlı dört çeker benim kastetdigim diflok olarak bilinen çamur takviyesidi amaaa defenderin dört tekerinden biri patanaza tüşerse araç yürümez bunu ön yada arka fark etmez bir lastigini kırikoya kaldırın aracı çalıştırıp hareket etmeye çalışın araç yürümez ben aracın bozuk arazide defransiyele eşit yük binsin diye sizin anlayacagınız dilde diflok a alıyorum diyeyim ben eski tabirle konuştum seri 3 lerde sürekli dört çeker olmadıgı için önleri baglama tabiri kullanılıyordu alışkanlık işte kirikoya kaldırın dedigimi anlarsınnız saygılar.
Merhaba ..Turbonuz hayırlı olsun...Bizde düz 2.5 kullanıyoruz vede tabiki motorun yetersiz oluşundan şikayetçiyiz...98 ford motorunu özellikle Antalya civarında çok kullanıyorlar (safari defenderlerinde)...şahsen bizde düşünüyorsakta yasadan dolayı ruhsata işletemiyeceğimizden beklemedeyiz..Antalyadakilerin nasıl evrak çıkarabildiğini bilemiyorum...Ayrıca bizim ekibimizde (off road) gurubumuzda bir Selahattin ustamız var...Doğan oto nikli gezenbilir üyesidir...Kendisinin 2,5 defenderine yine 2,5 lar için olan orjinal turbosunu buldu ve monte etti....Malesef tam üç kez motor bitti....Sizinde bahsettiğiniz gibi pistonlarda erime meydana geliyor,,çünki düz dizele göre oldukları için...Şimdi Selahattin ustamız turboya göre olan pistonlarını bulmaya çalışıyor...Az bulunan bir parçada olsa bulunabileceği söyleniyor..Çünki 200 tdi ingilterede bir dönem üretilmiş..sanırım pistonlar geldiğinde sorun bitecek.....Bu iş hayırlısı ile selamete çıkarsa diğer 2,5 dizel sahipleri bizler içinde bir örnek ve alternatif olacağı kanısındayım.....Yurt dışından gerek internet ile gereksede eş dost sayesinde o parçalar (turbo ve pistonları)bulunabilir diye düşünüyorum.....yoksa yasanın ne olacağı belli değil..ruhsat farklı bir marka için sorun oluyor..ayrıcada maliyet 10,000 tl leri bulabiliyor...bakalım biz 2,5 dizelcilerin hali ne olacak...saygılar hoşçakalın..
ali bey öncelikle verdiginiz bilgiler için teşekkür ederim motor deyişimi hakkında bilgi vermek isterim dizelden dizele motor deyişikligi kolay 0/50 yekadar güç farkına herangibir tes istemiyorlar bir motor deyişikligi tadilat projesi yeterli burda 250 tl ye proje çıkartabiliyoruz benzinliden dizele sıkıntı çıkarıyorlar benim benzinli vardı ona dizel takalım dedik bu işe tse bakıyor bizden teknik üniversiteden saçma sapan 4 tane test istediler araç dışses uygunlugu gibi testlerin üçretleri 2000 tl teslerden geçermi geçmezmi bilemem biz vazgeçtik satıp dizel aldık ama dizelden dizele nakil kolay bulundugun ilin tse bürosuna gidib yasal süreci öyrene bilirsin.motorun dayanıp dayanmayacagınına zaman gösterecek.
meraba oktay bey erzurumda defender ustası yok otokarın servisi var onlarda modifiyeyle ugraşmazlar zaten toplasan 5 tane defender var biz kendi çabamızla yapıyoruz bazı işleri .