Ynt: Değirmendere Off-Road Keşif Gezisi (18 Ocak 2009)
dronder' Alıntı:
mustafa abi gps kayıtları çok sıkı bir şekilde tutuyoruz ayrıca Doğan abi samanlı dağlarını avucunun içi gibi biliyor...
biz parkurları belirleyelim sizleride bekliyoruz...
buluşmaya az kaldı...
Dogan abi'yi tanıyorum, birde İzmiten Fatih vardır o bölge evinin arka bahçesi olduğundan iyi bilir..İnşallah bir gün hep beraber, Mustafa abinin dediği gibi kamplı bir gezi yaparız..
Ynt: Değirmendere Off-Road Keşif Gezisi (18 Ocak 2009)
merhabalar..ben BERKANT
öncelikle ŞENER'e daha sonra herkeze çok teşekkürler.. güzel bir gezi gerçekleşti
bende şenerin Co-Pilot'u olarak katılma şansı buldum..
bende de birçok foto var bunları fırsat buldukça sizlerle paylaşacağım..
migrosun parkında toplanma anı..
tırmanış başladı..
durup arkamıza baktığımızda karşılaştığımız müthiş körfez manzarası..
çalışmalar sürüyor mustafa abi. sizi fazla bekletmeyeceğiz...
Offroadpassion' Alıntı:
Dogan abi'yi tanıyorum, birde İzmiten Fatih vardır o bölge evinin arka bahçesi olduğundan iyi bilir..İnşallah bir gün hep beraber, Mustafa abinin dediği gibi kamplı bir gezi yaparız..
Hakan bey üzerinde çalışıyoruz. en güzel parkurlar, en güzel kamp alanları ve en sıcak muhabbet sizi bekliyor olacak...
berkant_41' Alıntı:
merhabalar..ben BERKANT öncelikle ŞENER'e daha sonra herkeze çok teşekkürler.. güzel bir gezi gerçekleşti bende şenerin Co-Pilot'u olarak katılma şansı buldum.. bende de birçok foto var bunları fırsat buldukça sizlerle paylaşacağım.. migrosun parkında toplanma anı..
Ynt: Değirmendere Off-Road Keşif Gezisi (18 Ocak 2009)
*biz nissan 4x4 ekibi olarak ilk kez katıldımız bir gezide ilk gördügüm sey 4000 cc bir amerikan klasigi olan grandın hararet yapması
*Ladalar gercekten güzel ilerledi bizde hayran kaldık ama nissanın yüksekligi ladalardan fazla idi bizim kaldımız yerde aracın acemiligi vardı zinciri taktımızda ilerleye bildik rampadan sonra zinrice ihtiyac yoktu zaten
*parkuru secme konusunda haklısınız acemi bir söför oldugu icin grubu yavaşlattık.
*sonuc olarak biz gercekten keyif aldık güzel bir geziydi bize yardımcı olan herkese sonsuz teşekkür ederim gercekten cok güzeldi. Cevat abi sana bizzat tesekkür ederim ve sana ayrı bi hayranlıgımız var abi..
Ynt: Değirmendere Off-Road Keşif Gezisi (18 Ocak 2009)
evet konuştukça tecübeler çıkıyor ;D ;D
* yol açarken bir ileri bir geri yapılan yerlerde motora çok yükleniliyor ve -10 derecede bile araba hararet yapabiliryor. benim gözüm hep hararet ibresindeydi. zj hiç hararet yapmadı fakat zirveye ulaşınca ben hemen arabayı stop ettim. bu hataydı. çünkü devirdaimin çalışması gerekliydi. bunu yapmadığım için 5 dakika sonra zj çalışmadı. biraz bekledik ve marşa bastığımızda çalıştı.
* Uğur abinin hatırlattığı çok önemli bir konu daha var. arazi şanzımanının ısınması. Uğur abinin wk sinde şanzıman yağı fazla ısındığında uyarı veren sistem var ve zor bir etapta çok zorlayınca bu sistem uyarı veriyormuş. şunu da ekleyeyim wk de şanzıman yağını soğutmaya yarayan bir radyatörde var. buna rağmen şanzıman ısına biliyor. ne yapmalıyız ? aracı zorladığımız yerlerde 30-40 saniye rolantide çalıştırıp hem hararetin hemde şanzıman sıcaklığının normale gelmesini sağlamalıyız...
bu resimde gps kayıtlarında rampada ne kadar uğraşıp yol açtığım gözüküyor ;D ;D ;D ;D
tekrarını en kısa sürede yapmak dileğiyle katılan herkese teşekkürler...
Ynt: Değirmendere Off-Road Keşif Gezisi (18 Ocak 2009)
Özellikle termikli fanlarda,araç önden rüzgar almayınca,bütün iş fana düşüyor ve biz rampada ağar devirde,bir ileri,bir geri yapınca,araç gereğinden fazla ısınıyor ve termik,motor devri yüksek olmayınca,yeteri kadar hızlı soğutma yapamıyor.Böyle durumlarda araç,durunca kapatılmamalı ve en az 5 dk çalıştırılmalı.Bu sadece motor devirdaimi için deyil,gerek diferansiyel soğutma radyatörü,gerekse otomatik şanzuman soğutma radyatörü için gerekli soğutma işlemi yapılması için şart.
Ynt: Değirmendere Off-Road Keşif Gezisi (18 Ocak 2009)
Termik kavramalı radyatör fanını, elektrik kontrollü fan ile değiştirirseniz hem su geçişlerinde etrafa gereksiz su atmasını engellerseniz, hem de yol gitmeden lastiklerin döndüğü ortamda hararetin önünü almış olursunuz.
Fan sistemine içeriden kontröllü bir switch ve bu switch kapalı iken sesli uyarı veren bir buzzer takılabilir.
Ynt: Değirmendere Off-Road Keşif Gezisi (18 Ocak 2009)
Land Rover'lar için hazır kitler bulunuyor. Ben genelde orijinal parçaları veya bilinen modifikasyon firmalarının markalı ürünlerini tercih ederim.
Direkt montaj yapılması ve gerekli mühendislik hesaplarının yapılmış olması bir avantajdır.
Toyota için mutlaka bu kitlerden mevcuttur.
Sanayide çözüm ise klima fanlarının modifikasyonu oluyor ama tercih sizin...
Ynt: Değirmendere Off-Road Keşif Gezisi (18 Ocak 2009)
Toyotanın böyle bir uygulaması yok,yurtdışı forumlarınıda sıkı takipettiğim için biliyorum.Yapanlar genelde amerikan araçlarına takılan büyük fanları uyguluyorlar,Radyatörde müşür olmadığı için,blokdaki hararet müşüründen alıyorlar ısı bilgisini.Bakalım daha henüz başlamadık yapmaya iyice araştırıyoruz.Benim aslında hiçbir sorunum yok termikli fanımdan ama 200 bim km den sonra deyiştirin diyorlar termiği,termik parasıyle elektrikli sistem aynı fiyata geliyor neredeyse.Ama daha karar vermedim.
Ynt: Değirmendere Off-Road Keşif Gezisi (18 Ocak 2009)
bunlar sadece benm fotoğraf makinemden çıkan kareler.. ama devamıda var, birazdan videolarda gelicek, onların yüklenmesini bekliyorum..
gezide birlikte olduğumuz diğer arkadaşlardan da fotoları bekliyoruz..