diff lock

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mbuyukkaya Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,684

mbuyukkaya

Yeni Üye
Mesajlar
13
Tepkime Puanı
0
Herkese Merhaba,

'86 model SWB G230 kullanıyorum. Ve çok seviyorum :smiley: Ufak tefek bakımlarını yaptırdıktan sonra şehir içinde sorunsuz bir şekilde gidiyor, tahmin ettiğimde çok daha kıvrak, ve kullanımı kolay. Ama teknik olarak onu yeterince tanıyorum dersem yalan olur.

Sizlere danışmak istediğim bir kaç konu var.
- G Serisinde 3 diferansiyel var, doğrumudur? Yabancı sitelerde, "center diff." olarak okduğum şey bizde başka bir isimle mi anılır?
- Benim G, botaş çıkışlı. Üzerinde kilitli Diff yok. Yan sanayi bir ürün almak istersem, (benim bildiklerim Eaton Detroit Locker, Eaton ELocker, ARB AirLocker) sizlerin önerisi ne olur.
- Sadece arka, sonra ön, (sonra orta??) kademe kademe olur diye umuyorum,

Teşekkürler,

Mustafa

Not: ufak bir de video paylaşmak istiyorum, 1930'lardan diferansiyel nasıl çalışır konulu, belki yeni bir şey değil ama, anlatım ve sunum muhteşem.

http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc
 

Etiketler
Ynt: diff lock

G serisi hakkında fazla bir bilgim yok ama bazı modellerde ön, orta ve arka diferansiyel olduğu doğrudur.

center diff. orta diferansiyel demektir. sürekli 4x4 araçlarda bulunur, kuru zeminde 4 tekerden çekişin güvenli olmasını sağlar, kasılmaları engeller. Islak ve kuru zeminler arasındaki geçişlerde kafanız daha rahat olur, 4x2 moduna gerek kalmaz, dolayısı ile asfalt üzerinde de arkadan itişli bir araç kullanmamış olursunuz (ki bu bu tür araçlarda benim gördüğüm en yaygın 4x2 modudur).

dif.kilitlerine girişecekseniz önce orta veya arka, en son ön taktırmak mantıklı. Orta diferansiyel varsa öncelikle onu kilitleyebilmek isteyeceksiniz ki hem ön hem de arka tekerleklere aktarılan güç zorlu zeminlerde eşit dağılsın.

yan sanayi parçası nereden bulunur bilmiyorum.

bu arada diferansiyellerden herhangi biri kilitli iken direksiyonu düz tutun, yoksa yürüyen aksamdaki kasılmalar bazı parçaları bozabilir, ve kuru zeminde hiçbirini kilitlemeyin.
 

Ynt: diff lock

En son ön diff. taktırmak bana da mantıklı geliyor..
Orta için, tork duyarlı otomatik devreye giren bir sistem daha mı doğru olur?
Arka diff.'i ise manuel olarak kilitlemek daha mı pratik olur? Bunlra kısıtlı bilgi ile sadece düşünceler...

Selamlar,

Mustafa
 

Ynt: diff lock

460 kasada ön ve arka
463 kasada orta , arka ve ön defransiyeller vardır.
Çalışma prensibi ortayı kilitlediğiniz zaman motordan gelen güç ön ve arka aksa %50-50 eşit olarak aktarılır.
Sonra sırası ile arka kilitlenir , en son da önler.G için çoğu zaman hafif ve orta arazi şartlarında sadece ortayı kilitlemek yetiyor.
Ben ağır devre alarak ve ortayı kilitleyerek pek çok sıkıntılı yerden geçtim.Ön ve arka aksı kilitlemeye gerek bile görmedim.Tabii lastik seçimi de önemli.
 

Ynt: diff lock

Videoyu izledim.Çok basit ve herkesin anlayabileceği şekilde.Çok güzel.
Defransiyelin türkçe karşılığı zaten fark demek.Yani tekerleklerin dönüşleri , daha doğrusu virajlarda yaptıkları hareketlerin ve katettikleri mesafenin birbirlerine olan farkı.
 



Ynt: diff lock

benim aracım 460 serisi, bu durumda orta diff. yok.

Bugün, ARB Air Locker itahalatçısı Tar otomotiv ile görüştüm, G serisi için uymlu ürünleri olmadığı söylediler.
En azından arka için, ürün önerisi olan var mı? ve nereden temin edileceği bilgisi.

Teşekkürler,

Mustafa
 



Ynt: diff lock

merhaba gardas ! G'yi sevdigine sevindim. aslind seninle bisey paylasayim. 230 GES en iyi ortalamasi olan G. 280 ve 300 benzinliye gore daha ekonomik. tum G modellerinden daha hafif [ve jeep cj kullanan biliyor ki jeep'lerin en buyuk avantaji hafifligi] ben kibrisa iki tane ithal ettim.inanilmaz cevik, ve 617 seri 300gd den daha az yakiyor...!! off road'da keci gibi tirmanir...

senin arac 230 G mi yoksa 230 GE mi ? yani injection mi karburator'le mi calisiyor ? ispanyollar 2.3-16 motor takiyor bu G'lerin motoru yerine. 190 kusur beygir ile oyle kosuyor,aklin hayalin durur. sanirim motor degisimi yapmak istesen 2.3 16 kullanma izni alabilirsin, cok super olur...

ama sen bana aldirma, bende motor degismi sorunu var !!!!!

gelelim diff lock konusuna. cok, cok sanslisin !! gecen hafta komple arka dingil aldim uk'den . diff lock pompalari uzerinde ve calisir durumda. ama en onemlisi orta konsulda bulunan iki dugmeye benzeyen diff lock actuator'leri de almanyadan getirtmisim 2 ay once.... neden aldim bilmiyorum ama bulunsun dedim...

ihtiyacin varsa bu konuyu konusalim...cebim 0533 870 8611.

saygilar huseyin
 

Ynt: diff lock

Merhaba,

Araç 230G Motor karburator'lü, VE değişim sorunu bende de var :smiley:
Ancak bir kaç yıl beklemek zorundayım.., Doğmamış çocuğa don biçersek eğer....

Bahsettiğiniz İspanyol'ların yaptığı gibi, Benim de aklımında W210 kasa E200, E230'lardan bildiğimiz motoru kullanmak var. Özünde G serisi binek modeller ile aynı motorları paylaşıyor.

Muhtemelen Türkiye'de Mercedes'in en yaygın modelini E200/E230. Çıkma bulunur, üstüne birde LPG takılır...
Hem mevzuata uygun, hem yakıt ekonomisi olarak kabul edilebilir, hem de yeterince performanslı bir durum olur.

Günün sonunda bu yatırıma değeceğine inanıyorum.

Güç olarak mevcut motor ile kıyaslandığında yeter de artar bile :smiley:
230G — M115 2.3 L I4, 102 hp (75 kW), 127 ft·lbf (172 N·m/3000 rpm)
E230 — M111.970 2.3 L I4, 161 hp (120 kW), 170 ft.lbf (230 N.m/3000 rpm)
E230 Kompressor — M111.947 2.3 L I4, 194 hp (145 kW), 207 ft.lbf (280 N.m/3000 rpm)

Diff lock ile ilgili sizi arayacağım. Görüşmek üzere,

Mustafa
 



Ynt: diff lock

selam mustafa. bilglnz super ! helal olsun..

paylasdigin veriler dogru, ancak modern kompressor motorlari saglikli calistirmak zahmetli.e200 biraz zayif ,yani zahmete gireceksen 2.3 veya 2.5 16 v motor kullan ! 180-200 bhp, ve G icin super..!! cok yaygin bulunan motormus tr'de. ;)

ama once yuruyen aksamlari kontrol ettir, diff locklari al, sonra motor islerine kafa pataltiriz :D

simdiden kolay gelsin..

huseyin
 

Ynt: diff lock

Süper bilgi sahip olduğum büyük bir iltifat sayılır, teşekkür ederim ama,
Benim durumumu MFÖ özetliyor : teori dersen süper*, pratik dersen sallanmakta :p

Görüşmek üzere,

Mustafa
 

Ynt: diff lock



Arkadaşım Mustafa Büyükkaya,


Ukalalığımın kusuruna bakmazsanız,
Aman vites kutusu ve diferansiyellerin "torgue" değerlerine dikkat edin.
Motor "torque" değerlerini çok yükseltirseniz araç zorlandığında vites veya diff dişlilerini sıyırma tehlikeniz var. (yaşanmıştır, forumların birinde amerikalı/kanadalı da olabilir anlatıyordu).
Vites kutularında 25, 27 gibi rakamlar vardır. Bunlar kgm olarak vites kutusunun tasarlandığı "torgue" değerlerini gösterir.
(1 kgm = 9,81Nm)

Differential kilitlerine gelince G lerin kilitleri diff çıkışında akslar üzerinden çalışır. ARB vb. gibi diğerlerine pek benzemez. Kilitleri aks larla birlikte almak lazım. Bu durumda maliyetleri çok yükseltiyor. Ben bu konuyu araştırırken diff oranlarını da sormuşlardı. Ne alaka bilmem. Belki diferansiyele göre farklılık gösteriyorlardır. Malum yine "torgue" meselesi.
Almanya'da ön/arka kilitlerin takımı (yeni) için 9 000 Euro civarında fiyatlardan bahsederler.
Hüseyin'in çözümü bence çok iyi. Çünkü aksları vb. almakla iş bitmiyor. G lerde kilit kumandaları da başlı başına bir olay. (Elektrik/Hidrolik/bazen "pneumatic " de karışımı birşeyler)
İstanbul'da iseniz görüşebiliriz.

Not: video çok iyi !!!

Kolay gelsin.
 

Ynt: diff lock

Doğan Bey, Merhaba,

Ben ukalalık olarak almadım, diff.lock'un aks üzerinde çalıştığı bilgisi benim için yeni bir bilgi. ARB vb.'nin neden uyumsuz olduğu konusuna da net bir yanıt oldu.
Tork değerleri konusunda ki uyarınız haklı buluyorum. Tecrübe kıymetli bir şeydir. teşekkür ederim.

Mustafa
 

Ynt: diff lock

gunaydin, hayirli cumalar. esasinda aklimdayken soyleyim....'hepsi bos, bugun cuma ! en onemlisi hutbeyi yetisip gorevi tamamlamak arkadaslar!! ;)'

diff lock konusunda dogan arkadasimiz super teknik verilerden bahsetdi. ben bu aciklamalari hic bilmezdim, ama ogrendim.sagol dogan kardes.
evet, dogrudur yeni diff locklarin fiyati arac fiysti kadar yuksek.

G'nin diff lock sistemi, cok cok basarili. hatta ARB , DETROIT LOCKER , OX dan daha iyi. cok iyi randiman verir. sorun cikaran diff lock daha duymadim.
dikkat edilmesi kontrollerin basinda 460'nin hidrolik yaglarin tamam olmasi. bazen motor bolumunde bulunan diff lock bidonun altindaki hortumun yirtik, ve kesik olmasidan dolayi deponun bosalmasi ve sistemin basinc kaybina ugramasi. surekli kontrol edilirse sorun yasanmaz. birde, tum hidrolik yaglarda oldugu gibi en gec 2 senede bir yaglarin tamamiyla bosaltip yenilenmesi. malesef hepimiz bu hatayi yaparik ! rengi tamam, bidon full, ok'dir... hayir degildir, cunku hidrolik yagi ozelligini kaybeder ve atmosferden nemi aliyor, ve yagin icinde gomulu olan keceler, ve diger aksamlar karincalnma yapar.. G'nin her parcasinin tamir takimi var allahdan ;) ama onemli olan arizayi arazide camurdu gomuluyken degil evde , garajda rahat bir ortamda kontrol edip yola cikmak.

G serisindeeen basarili diff lock sistem 460'in. electronic hic bir aldatmaca yok. cek dugmeleri hemen kilitlensin. basinc kayibi disinda ariza yapmaz. solenoid yok.... araci mecbur sondur ve tekrar calistir diff lock lar halen bagli. 463 oyle degil. bunu malesef dere yataginda fark ettik !! aama too late, batik kaldik.

se;am;ar huseyin
 



Ynt: diff lock

mustafa kardeş bahsettiğin motorlar mevzuata uygun olmayabilir. benim bildiğim benzinli-benzinli değişiminde max %30 fazlasına onay veriyorlar. dizelde-dizelde ise bu oran %50 senin g230 102 beygir ise ona max 102x1.30=130 gibi bir motor bulman lazım. gerçi daha fazlasına da onay veriyorlar ama testleri 8-10k euro (sanki yeni bir motor imal etmişçesine işlem görüyor) tutuyormuş benzinden-dizele geçişte aynı testlerin tutarı8-10k euro.bu aldığım rakamlar itü otamdan.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,130
Mesajlar
1,529,261
Kayıtlı Üye Sayımız
166,860
Kaydolan Son Üyemiz
FDSounD

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst