Herkese merhabalar, 97 model Discovery 1 Mpi sahibiyim.
Malum Türkiye'de ve dünyada Mpi sayısı az ve bu sebeple kullanıcısı da az olduğundan yeterli bilgi mevcut değil. Bundan dolayı Mpi motorlu Discovery 1'lere karşı oldukça önyargı mevcut. Türkiye'deki çoğu Mpi kullanıcısını tanımakta ayriyeten kullanıcısı olduğum için bazı avantaj ve dezavantajlarını nacizane belirtmek isterim.
- Mpi motorlu Disco 1'ler Türkiye'de farklı donanımlarda bulunmaktadır. Deri koltuklu olan-olmayan, ABS'li olan-olmayan, cruise control olan-olmayan, elektrikli sunroof olan-olmayan, tavan barı olan-olmayan modeller mevcut. Bu paketlerin dağılımı neye göre olduğu belli değil, ruhsatta herhangi bir paket bilgisi mevcut değildir.
-Kaputun içinde bulunan Mpi olarak adlandırılan motor Rover markasının 220si,420si,820si motorlarıyla aynıdır. Bu sebeple motor parçası arayacaklar için discovery 1 değil de Rover olarak aratmak hem parçanın bulunabilinirliğini hem de fiyatını etkileyecektir. Rover parçaları yok zannetmeyin var ve çok uygunlar.
-Şasi, diferansiyel yani alttakım aynı biçimde Defender, Range Rover Classic ve diğer Discovery 1'ler ile aynıdır. Disco olarak parça bulamazsanız Defender olarak aratın her şey çıkıyor.
-RN380 şanzımana sahiptir, 1.41 oranlıdır.
-Motor 136 beygir 184 nm tork değerine sahiptir.
-Ateşleme bobini bozulanların dikkatine: Megane 1 ve Volvo S40 ile aynıdır.
- Hepsi manuel vitestir.
- Bazı asya ülkelerinde Honda markalı üretilmiştir.
- Aracın 2.0 benzinli olarak üretilmesinin sebebi zamanında filo aracı olarak kullanımını sağlamakmış.
AVANTAJLARI
Özet geçecek olursak: Parça uygunluğu, kalıbına nazaran düşük yakıt tüketimi ve yeterli denilebilecek performansı, aynı zamanda sağlam altyapısı ile giripte çıkamayacağınız yer olmaz. Arazi vitesi sayesinde çok güzel performansı mevcut. Fakat asfaltta araba sollayayım, dev gibi tekerler takayım derseniz standart hali ile bunları yapmanız olanaksız gibi gözüküyor.
Bu arada Rover markasının aynı zamanda 2.0 Turbo benzinli motoru da mevcut ve turbo harici tüm parçaları aynı. Atmosferik motoru ile aynı beyinin kullanıldığı bilgisini de edindim. Şanzımana uyumunda da bir sıkıntı yaşanacağını düşünmüyorum. Alıpta uğraşmak isteyenler için güzel bir fırsat olabilir.
Sorularınız ve görüşleriniz beklerim.
Malum Türkiye'de ve dünyada Mpi sayısı az ve bu sebeple kullanıcısı da az olduğundan yeterli bilgi mevcut değil. Bundan dolayı Mpi motorlu Discovery 1'lere karşı oldukça önyargı mevcut. Türkiye'deki çoğu Mpi kullanıcısını tanımakta ayriyeten kullanıcısı olduğum için bazı avantaj ve dezavantajlarını nacizane belirtmek isterim.
- Mpi motorlu Disco 1'ler Türkiye'de farklı donanımlarda bulunmaktadır. Deri koltuklu olan-olmayan, ABS'li olan-olmayan, cruise control olan-olmayan, elektrikli sunroof olan-olmayan, tavan barı olan-olmayan modeller mevcut. Bu paketlerin dağılımı neye göre olduğu belli değil, ruhsatta herhangi bir paket bilgisi mevcut değildir.
-Kaputun içinde bulunan Mpi olarak adlandırılan motor Rover markasının 220si,420si,820si motorlarıyla aynıdır. Bu sebeple motor parçası arayacaklar için discovery 1 değil de Rover olarak aratmak hem parçanın bulunabilinirliğini hem de fiyatını etkileyecektir. Rover parçaları yok zannetmeyin var ve çok uygunlar.
-Şasi, diferansiyel yani alttakım aynı biçimde Defender, Range Rover Classic ve diğer Discovery 1'ler ile aynıdır. Disco olarak parça bulamazsanız Defender olarak aratın her şey çıkıyor.
-RN380 şanzımana sahiptir, 1.41 oranlıdır.
-Motor 136 beygir 184 nm tork değerine sahiptir.
-Ateşleme bobini bozulanların dikkatine: Megane 1 ve Volvo S40 ile aynıdır.
- Hepsi manuel vitestir.
- Bazı asya ülkelerinde Honda markalı üretilmiştir.
- Aracın 2.0 benzinli olarak üretilmesinin sebebi zamanında filo aracı olarak kullanımını sağlamakmış.
AVANTAJLARI
- 6 aylık vergisi 2020 yılı itibariyle 2.0 motor olmasından dolayı 248 TL'dir.
- Atmosferik 4 silindirli enjeksiyonlu bir motor olmasından dolayı neredeyse her usta işin içinden çıkabilir. Parçalar ucuz.
- Araç 7 koltuklu.
- Tavan çok yüksek, araç geniş ve ferah, çift sunroof.
- Fabrika verisi 14 lt/100 km. 2100 kilo (fabrikasyon verisidir, şuan bagaj yüküm ve üstünde eklentiler ile beraber tahmini 2300-2400 kg civarındadır) ve atmosferik motor olmasına rağmen gayet güzel bir rakam. Kendi ölçümüm uzun yolda 50 krş LPG yakıyor.
- Orta diferansiyel kilidi ve manuel arazi vitesiyle sıkıntısız her engelden geçebilme kabiliyeti. (Tabii aracın lastik, yükseltmesi gibi etkenler farklılık yaratır.)
- "Bana göre" çok güçlü olmamasından dolayı aktarım organlarını daha az yorması.
- Araba ağır, tork düşük yani hızlanmaları iyi değil.
- Fabrikasyon lastik önerisi 235/70/16'dır. Bende kaplama lastik mevcut ölçü: 245/77/16 gibi bir rakam çıkıyor. Bundan büyük lastiğin standart mahruti ve şanzıman oranlarıyla çevirmekte çok zorlanacağını düşünüyorum.
- High konumundayken çok dik bir yokuşu hızınızı alamadan çıkamazsınız. Yokuşta durursanız takviyeye geçmeniz şarttır.
- Arazide High viteste dolaşmak "bence" zor ama Low'a takıp 1. viteste arazide çıkamadığım yer yok. Takviye oranları çok güzel ayarlanmış.
- 245/70/16 A/T lastikler ile en fazla 140 km/h gördüm. Ellenmemiş Mpi ile 180-200 gören bir tanıdığım var. Yani yapacağınız modifikasyonlardan performans kaybı yaşayacaksınızdır.
- Rover'ın bu motoru için hararet sıkıntısı yaşarsınız diyorlar ama daha düşük dereceli termostat buna çözüm olur diye düşünüyorum. Şahsen çok zorlamama rağmen bir kere hararet yükselmesi yaşamadım. (Hararet göstergem faaldir herhangi bi sıkıntı yoktur )
- Bagaja birazcık malzeme koyarsanız bile bagajdaki koltukları kullanamazsınız ne yazık ki.
Özet geçecek olursak: Parça uygunluğu, kalıbına nazaran düşük yakıt tüketimi ve yeterli denilebilecek performansı, aynı zamanda sağlam altyapısı ile giripte çıkamayacağınız yer olmaz. Arazi vitesi sayesinde çok güzel performansı mevcut. Fakat asfaltta araba sollayayım, dev gibi tekerler takayım derseniz standart hali ile bunları yapmanız olanaksız gibi gözüküyor.
Bu arada Rover markasının aynı zamanda 2.0 Turbo benzinli motoru da mevcut ve turbo harici tüm parçaları aynı. Atmosferik motoru ile aynı beyinin kullanıldığı bilgisini de edindim. Şanzımana uyumunda da bir sıkıntı yaşanacağını düşünmüyorum. Alıpta uğraşmak isteyenler için güzel bir fırsat olabilir.
Sorularınız ve görüşleriniz beklerim.