Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dagger Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 101
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,257

Etiketler
Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

Naci bey mesaji simdi gordum

Yok MPI ye niyelendim sizinkini kullanip kafami karistirmayayyim ;D. V8 in muthis olabilecegini dusunuyorum
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

hastalık husranla sonuclandı bı nane yıyemedık . beklıyorum bakalım nolcak........bari bi tahoe bulaydım........
 


Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

2 tane freelander td4 macerasi yasamis biri olarak, land rover firmasina karsi hic de iyi duygular beslememektedim... ikincisi 7 ay bende kaldi yaklasik 8000 lira basraf ettim, hala da yolda zirt pirt sorun cikariyordu... 2003 model arabada, egzostundan radyatorune, cift mazot pompasindan turbosuna kadar her bi halt ariza cikti. oysa alirken de, motocar'da 1 saat incelettim; alabilirsin dediler. yani aldigim arac, iyi durumdaymis. iyisi bu ise kotusunu dusunemiyorum artik. neyse, onu sattiktan sonra epeyidir A3 5K ile sorunsuz mutlu dolasiyordum. ne olduysa bana anlamadim; bi disco hastaligi basladi. onca yazi okudum, yine birsey anlamadim. en merak ettigim konu su; discolarda boyle sorunlu hastalikli bir araba mi? servise sordum, abi masraflidir bunlar, kurtulamazsin dedi. isin tuhaf yani bir de su; yerin dibine gecirilen kia'lar (ben offroad'ci degilim) tikir tikir calisiyor. hic bir forumda da haklarinda kotu bir yaziya rastlamadim. bunlari da durup dururken niye buraya yazdim, aslinda onu da bilmiyorum :smiley: hepinize saygilar sunuyorum :smiley:
 



Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

freelander LR nin yüz karasıdır :smiley: yaşlı bi araç alacaksanız illa ki komple elden geçecek, ben disco kullanıyorum, iyi bakılırsa sorunsuz parkura da girersiniz 5000km yol da yaparsınız ama gönül işidir biraz a3 ile kıyas yaparsanız hüsrana uğrarsınız tabii disco 3 ten bahsetmiyorsak :smiley:
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

Kriter sorunsuzluk olacaksa zaten binek araçtan vazgeçmeyin. Bir tarafta ortalama 1 ton civarında iç döşemesinden işçiliğinden başka diğer bir binekten hiç farkı olmayan araçlar,
diğer tarafta ortalama 2 tonluk, gerektiğinde araziye giren gerektiğinde 2000 km yol yapan araçlardan bahsediyoruz.

Pek çok arazi aracı 200.000 - 300.000 kilometrelerde ve sorunsuz dolanıyorlar. Ancak LR piyasasında gerçekten oynanmış çok araç var. Herkes bu araçlara layığı ile bakamıyor ve sonunda aldığınız gibi problemli araçlar doğuyor.
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

genco1973' Alıntı:
2 tane freelander td4 macerasi yasamis biri olarak, land rover firmasina karsi hic de iyi duygular beslememektedim... ikincisi 7 ay bende kaldi yaklasik 8000 lira basraf ettim, hala da yolda zirt pirt sorun cikariyordu... 2003 model arabada, egzostundan radyatorune, cift mazot pompasindan turbosuna kadar her bi halt ariza cikti. oysa alirken de, motocar'da 1 saat incelettim; alabilirsin dediler. yani aldigim arac, iyi durumdaymis. iyisi bu ise kotusunu dusunemiyorum artik. neyse, onu sattiktan sonra epeyidir A3 5K ile sorunsuz mutlu dolasiyordum. ne olduysa bana anlamadim; bi disco hastaligi basladi. onca yazi okudum, yine birsey anlamadim. en merak ettigim konu su; discolarda boyle sorunlu hastalikli bir araba mi? servise sordum, abi masraflidir bunlar, kurtulamazsin dedi. isin tuhaf yani bir de su; yerin dibine gecirilen kia'lar (ben offroad'ci degilim) tikir tikir calisiyor. hic bir forumda da haklarinda kotu bir yaziya rastlamadim. bunlari da durup dururken niye buraya yazdim, aslinda onu da bilmiyorum :smiley: hepinize saygilar sunuyorum :smiley:

sevgili kardeşim arada klasman farkı var bahsettigin araçlar arasında sen sinek skletle ağır sikleti veya dağ keçisiyle koyunu kartşılaştırıyorsun sıkıntı buradan çıkıyor disco ve defender dağ keçisi freelander kia ise koyun olduğunu bilirsen proplem cıkmaz beklentilerini araçların performas özelliklerinin üstünde tutarsan en kaliteli araçtan bile memnun kalmaya bilirsin .
mekanik bir kul yapımıdır ii araç birazda şans işidir . freelander performans olarak sınıfının en iyilerinden biridir . sonuç olrak bunlar off road araç degiller suv = stabilize yol aracı bu tip araçları yayla veya bağ evine gitmek için kullnacaksın off road yapmaya kalkarsan sonuç hüsrandır ya aracı kırarsın yada hayellerini
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

tesekkuerler yorumlariniz icin; ama sunu belirtmeliyim. aldigim arac, bir tanidik (bayan)dan alindi. arac, ne onda ne de bende hic araziye girmedi. o kadar saskinim ki, yani arazi icin yapilmis bir arabanin asfalt icin yapilmis olanlara gore daha saglam olmasi gerekmez mi? hadi onu gectim, en azindan binek bi arac kadar saglam olmasi gerekmez mi?

sadece ben degil, serviste tanistigim (o zamanlar, ayin 3-4 gunu serviste geciyordu, ve herkes garip bi sekilde birbirini surec icinde tanimaya basliyordu :smiley: kisiler de hemen hemen benzer problemler yasiyorlardi. mazot pompasi, radyator, ozellikle sansuman, turbo, kesinlikle akismetre vs...

disco'yu bilmiyorum. ama buradan 2 freelander tecrubesi olan biri olarak soyluyorum ki; asla freelander almayin arkadaslar.

discolara gelince, ozellikle td5 olanlarin parca fiyatlari el yakiyor. pasit plastik bi su deposuna bile 300-400 lira isteyebiliyorlar. tabi ben baska bi 4x4 tecrubesi yasamadigim icin bu fiyatlar bana garip geliyor.

Audi'de alt sinif bir araba degil. ama parca ve servis fiyatlari (dogus oto maslak'a goturmeme ragmen) komik geliyoor simdi bana.

ve son olarak, bu 4x4 hastaligi bir insana bulasti mi kurtulunmuyor.
pek araziye cikmasam da, arasira boyle dagli tepele alanlara gidip, ufak capli deneyimler yasamak inanilmaz bir zevk veriyor.

deneyimli arkadaslardan ricam; Jeep, Liberty CRD'ler nasil arabalardir? Performansini filan merak etmiyorum; parca fiyatlari, servis ve en onemlisi sık sık ariza cikaran bir araba olup olmadigi? Özellikle bu aracta tecrubesi olan arkadaslardan rica ediyorum; lufen bana yol gosterin...
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

Sayın genco aslında sürekli 4x4 araçların asıl belası sert toleransı olmayan asfalt zemin ve yüksek hız . Bayan kullanıyor derkende bilinçsiz bir bayanın aracı boğması zorlaması mesela tüm bayanların hastalığı ayağını düz viteslede debrijay üzerinde tutması bakımlarını sevgiyle ve bilgiyle yapan orta sertlikte off road yapan bilinçli sürücüden daha fazla zarar verebilir. İşin ilginci freelander içi bu sözlerinizde haklı olduğunuza %100 katılıyorum ama bir kötü örnekte var td4 ile tavuk kesim malzemeleri ve makinaları üreten bir yakınım Türkiye içindeki rutlarında 3 senede 250 bin kmyi aştı sonra motor yaptırdı hiç yolda kaldığınıda dutmadım. :smiley: araç sıfırdan beri ondaydı.
 



Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

ercument bey, td4'ler 4 cekere zorlaninca otomatikman aliyor. hiz konusunu bilemiyorum. bayanlarin arac kullanma tekniklerinde hemfikiriz :smiley:. evet bazen cok extrem ornekler olabiliyor ama, 15'in uzerinde araba degistirmis biri olarak (serce, 1303S wv, skoda favorit, opel, bmv, audi, freelander, audi) 2 aracta yanildim; skoda ve freelander. freelander'la bu kadar ugrasmamin sebebi, olur da benim gibi arastirarak araba almak isteyenler olursa, bu yazilari okusun da almasinlar. evet gezenbilir, ama yanan da bilir be kardesim :smiley:
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

Freelander kulanıpta şikayetçi olmayan birisini görmedim ben, sıfırını alıp bir kaç ay sonra satan arkadaşımda oldu; garantilide olsa araba zırt pırt servise gitmeye başlayınca kullanmakta ısrarcı olmadı. Başka bir arkadaşımla ormanda geziye çıkmıştık ben HR-V ile giderken takip etti, yaklaşık 2 saat süren gezi sonrasında aracından tuhaf sesler gelmeye başladığını söyledi, sonrasında servise gitti araç zaten. O gezi benzerini ben 8 yaşındaki HR-V ile iki haftada bir yapıyordum.

Disco tabi ki daha çok ağır şartlar için yapılmış bir araç, ancak Disco alıpta para harcamayan, masraf etmeyen varmı bilmiyorum. Ben Disco 1 aşkıyla illa alıcam diye aylarca araba aradım, Bursa'ya, başka şehirlerede gidip baktığım arabalar oldu ama malesef içime sinen tek bir araba gördüm oda ilk sahibinden MPI'dı. Sekiz dokuz yaşında bu araçların bu kadar dökülmesi bana pek sağlam yada problemsiz oldukları hissini vermedi. Hoş hala gördüğümde içim kıpırdıyor orası ayrı, RR Clasic ve Disco'da ki sürüş hissini başka bir şeyde bulamadım.

Kia'ya bence biraz haksızlık yapılıyor, bir serviste baya bir inceleme imkanı buldum. Araçta transfer kutusu dediğimiz ikinci bir şanzıman var, boydan boya şaseli ve Japon özellikleri taşıyan çok sağlam problemsiz bir SUV. Mutlaka ağır offroad için uygun değildir ama kamp, doğa gezsi v.s. yapan birisinin işini fazlasıyla görür. Ayrıca Sorento'nun altında benim XJ'de bile olmayan korulamalar standart geliyor. Hatta HR-V'de bile bir çok kısmın koruması var ama XJ.de yok malesef, sonucunda HR-V'nin altını o kadar vurduğum halde yolda kalmamışken, SUV değil arazi aracı denilen XJ'in altını ilk vuruşumda otomatik şanzıman yağ radyatörüne giden borunun kırılması sonucu dağın başında yolda kaldım. Bence her aracın eksik yönleri var, aracı alma amacına uygun olarak bu eksiklikleri iyi analiz etmek gerekiyor.
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

Freelander'ın 2006 td4 'ünü abiminle beraber hafta sonu arazi gezilerine (off road demiyorum dikkat) veya ailece gidilen pikniklerde deniyoruz.Genel kanı doğru... bu bir off road aracı değil , bunun ile lastikleriniz iyi olsun (en az AT) karda gidin harikalar yaratıyor TC ye bağlı olarak , düz arazide çamura girin ...lastik önemli tekrar ediyorum ; asla fabrika çıkışı gelen michelin bunun lastiği değil , asfaltta iyi gitsin ,birazda millet daha rahat pikniğe gitsin diye seçilmiş bir lastik üzerinden çıkan...Çamura girerkende yoğun balçık çamur olmasın ve araba fazla arktükülasyona düşmesin , gerisini gidiyor. Diyaceksiniz ki "eee ne kaldı başka" ... Haklısınız... Zaten bence esas konu da burda başlıyor; Bakım gideri parça fiyatları EU ile hesaplanan ve pahalı olan üstelik de yetenekleri sınırlı olan ve verilen onca paraya rağmen donanımı clio'dan farklı olmayan bir arabanın satıldığı fiyatlar hatalı bence ... FL 2 ile ilgili hiçbir fikrim yok belki şartlar orada değişmiştir
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

o zaman yeni bir konu açıp orada ne almalıyızı artıları eksileri ile tartışsak daha iyi olacak galiba.bu değerlendirmelere alternatif mesela cadde kullanımına bahsi geçti diye söylüyorum HR-V off road a Lada NİVA alarak bir disco II fiyatına işi halledebiliriz.
 

Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

Discovery üzerine Amerika kaynaklı bir sitede kullanıcı raporları sonucu evet belki de bir Japon malı araç kadar sorunsuz olmadığı aracın ama ruhu olduğu bahsediliyordu. İstatistikler Discovery 2 için çok güvenilir bir araç olmadığını belirtiyor.
Ama tek araç olarak kullanmaya RR Classic ve Disco I gayet uygun Türkiye şartlarında. Çünkü bol bulunan araç her zaman daha uygun fiyatlara modifiye edilebilip, daha bol ve uygun fiyatlara parça bulunup, herşeyden önce de uygun fiyatlara satın alınabiliyor. Piyasada daha çok bulunabilme Vitara, Cherokee ve G. Cherokee'ler içinde geçerli. Yakında Pathfinder'lar için yükseltme kitli araç sayısı arttıkça moda birazda 90 başı Pathfinder(Terrano) ve 3.3 V6 96'dan sonra yeni çıkan kasaya kayacak. Çünkü araçtan bolca var piyasada.
Arazide en sağlam araçlardan olan Toyota ve Mercedes G serisi modelleri ise hem ilk alımda, hem modifikasyon, hem de parça olarak pahalı.
 



Ynt: Discovery! Bu Hastalığa Ben de Kapıldım Acil Doktor Aranmakta

12 senelik bir araç alıyorsanız ve bu araç sürekli 4 çeker bir arazi aracı ise illa ki size masraf açacak bu bir gerçek, ancak kronik bir masraf yumağı olduğunu düşünmüyorum, her tarafını revize ettikten sonra yaklaşık 7-8 aydır hem ağır arazi koşullarında, hem uzun yolda hem şehirde problemsiz kullanıyorum, periyodik bakım dışı tek masraf çamurda çok gazlama sonucu bilya değişimi oldu (40-50 YTL)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,840
Mesajlar
1,531,438
Kayıtlı Üye Sayımız
166,943
Kaydolan Son Üyemiz
senol52

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst