Discovery Mpi İçin Güç Artışı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan saitnuh Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,977

saitnuh

Kamp I
Mesajlar
177
Tepkime Puanı
0
foruma yazılan cevaplar netıcesınde dıscovery mpı aracımı kullanmaya devam etmeye karar verdım.fıkır veren herkese tesekkurler .ama bu seferde baska yone yani discovery mpi aracımı guclendırebilirmiyim diye kafa yormaya basladım.acaba cok aşır masraf yapmadan ufakta olsa mpi discoverye yapılabılecek performans artışı için yapılabilecekler nelerdir.bu konuda bılgısı olan degerlı abilerimiz oldugunu dusunuyorum.çünkü sitede gercekten araçlarımız hakkında engın bılgıye sahıp ve bu bılgılerı paylaşmasını seven dostlar oldugunu goruyorum.
herkesin yolu açık olsun.saygılar
sait nuhoğlu
 

Etiketler
Ynt: Discovery Mpi İçin Güç Artışı

1. çok tırnaklı performans bujiler ( tırnal ayarına dikkat)
2. performans buji kabloları
3. açık hava filtresi
düzenli bakım
 

Ynt: Discovery Mpi İçin Güç Artışı

Merhaba Ercüment Bey,
Snorkelli Vitara aracımda sanırsam açık hava filtresi uygulayamam ama buji kablosu ve per. buji ile ne kadarlık (en azından yüzdelik dilim) bir güç artışı beklenebilir. Chip Tuning konusunda bilginiz var ise, görüşlerinizi alabilirmiyim?
 

Ynt: Discovery Mpi İçin Güç Artışı

Izniniz olursa güc artısı ile ilgili bende bir iki sey soylemek istiyorum.
Bu konuda uzman degilim ancak deneyimlerime dayanarak sunları soyleyebilirim.
Özellikle atmosferik motorlarda düsük bir maliyetle belirgin bir güc artısı elde etmek malesef cok mümkün degil.
En ucuz cozum Ercüment Bey'in de dedigi gibi, performans bujileri ve kabloları, acık hava filtresi (ki burada söz konusu olan araclarda bu pek mümkün degil) ve düzenli bakım. Ancak tüm bunları yaptıgınızda bile elde edeceginiz ekstra güc birazda elinizdeki motorun özellikleri ile dogru orantılı olacaktır. Örnegin ben bundan onceki aracımda (Rover 200vi, 1.8 ltr VVC motor, 145 ps gücünde) Remus egsoz, acık filtre ve buji uygulaması ile özellikle hızlanmalarda ve kalkıslarda farkedilir bir performans artışı elde etmistim. Ancak bunları yaptıgı halde fayda elde edemeyen pek cok arkadasımızda mevcut.
Birde son donemlerde piyasada olan nanocharger adında bir ürün var. Bunu kullanan arkadaslarımız var ve ornegin 1.6 honda civic de 4,6 hp güc artısı elde etti. (Dyno verisi) Bu aletinde calısma prensibi karter havalandırmasının kullanıldıgı düsük devirlerde karterden gelen sıcak ve kirli havayı sogutup filtre ederek motora göndermek üzerine olusturulmus. Ancak yine bununla ilgili olarak tartısmalar sürüyor. Bir ise yaramadıgını iddia edenler oldugu gibi, elinde dyno verisi olan ve bundan kesinlikle memnun olan arkadaslarımızda var. Üstelik yakıt tasarrufu da sagladıgını konusunda da iddialı. Maliyeti 250 -300 ytl civarı olması lazım.
Bunun dısında Chip tuning olayı özellikle son donemlerde belirgin artıslar vermeye basladı. Olay aslında basitce aracınızın ECU sunun veya bizdeki adıyla beyninin yeniden programlanarak, daha fazla güc üretmesini saglamak. Ancak burada chip tuning islemini kime yaptırdıgınızın ve yine aracınızın özellikleri önemli.
Örnegin Rover 220 turboların ECU larına müdahale etmek hayli riskli. Yanılıyorsam Ercüment bey düzeltin lütfen.
Sonuc olarak atmosferik bir motordan belirgin bir güc artısı elde etmenin en kesin yolu turbo uygulaması. Ancak bu hem maliyetli, hemde kesinlikle cok profesyonel eller tarafından yapılması gereken bir uygulama.
Sonuc olarak performans bujileri ve kabloları + düzenli bakım + nanocharger, hatta egsoz modifikasyonu bir denenebilir.
Kişisel olarak ben chip tuninge karsıyım, birincisi piysada tırım tırım yeni bir ecu aramak zorunda kalma ihtimaliniz var, ikincisi saglayacagı guc artısı dogrudan + yakıt tüketiminide yanında getiriyor.
 

Ynt: Discovery Mpi İçin Güç Artışı

Modifiye konusunda uzman ve yaptığı araçlara bakılınca bu konuda tek bir isim vermek gerekir MRC Murat usta 20 yıldır hazırlamadığı yarış aracı kalmadı 2 senedir drag birincisi 1000 hp supra motorlu bmw m3 ,500 hp Bravo HGT ve Benim subarumu o yaptı ve daha birçok efsane onun elinde doğdu yaptığı araçlar hem dayanıklı kırılmıyor hemde ciddi yürüyor vs.. Şu anda suzuki vitara 1.6 1998 model i 200 hp ye çıkartıyor ...
 



Ynt: Discovery Mpi İçin Güç Artışı

modifiye konusunda şahsi fikrim mevcut motorun bakım yapıldıktan bir sonraki bakıma kadar aynı performans kalitesinde sürüş çekiş ve gücü vermesi için yukarıdaki mesajda belirtiğim düzeltmelerin yapılması chip tuning belki ama nacizane 200 beygir 1200 kglık bir araç kullanan biri olarak aracımın herşeyini orjinal hale getirmek için 11500 para harcadım ama aracımın piyasa değeri değişmedi .harcanan tüm paranın zayi olacağını bilerek baz versiyonu güçlü olan bir aracın kötü durumdaki ama orjinal kalmışını alıp toplamak bence daha akıllıca. uzatmadan örnek vermek gerekirse 2.0 mpi ı turbo uygulaması eğzost ve benzeri çalışmalar ile geliştirmek mümkünde olsa öncelikle benim tercihim 3.9 v8 almak olur. hem bakımı standart olur hem ikinci el belli olur. vitarada 1.6 yı güçlendirmektense 2.0 v6 alın oda yetmezse marka değiştirin 3.9 v8 leri 4.6 5.2 5.9 lara gidin daha çok zevk alır daha az sorun totalda daha az para harcar en azından bir kısmını piyasa koşulları karşılığı değer kaybı ile geri alırsınız
 

Ynt: Discovery Mpi İçin Güç Artışı

chip tuning doping gibidir altayapı uygunluğundan emin değilseniz veya geliştirmezseniz kullanıma bağlı olarak kısa sürede arabayı hızla yaşlandırır. bunada örnek vermek gerekirse 1.3 cdti opel motoru 2005 modelleri kıyaslarsak corsada 70 beygir 18.5 kğ ile astrada 90 beygir 24 kğm torkla sunulmuş. ancak corsada standart şanzımanı astrada 6 ileri astra coupe( muhteşem) şanzımanına çevirmişler 240 beygir 24.5 kgm coupe şanzımanı uygun görmüşler . biz chip uygulaması ile 86 bg 22 kgm torku aldık ama malesef fren ve debriyaj ve şanzıman dayanıklılığı ile oranları yüzünden çokda fazla avantajını göremeden haybeye fazla yakıt harcadığımızdan vazgeçtik
 

Ynt: Discovery Mpi İçin Güç Artışı

Bazı insanlar la araçları arasında bir bağ oluşur satmak istemeye bilir ayrıca. TC kanunları sebebiyle bugün faturalı makina alıp takmak aramak bulmak şanzuman uydurmak aksları değiştirmek yada aracı değiştirmek vs vs vs elinizdekini değerlendirmekten çok daha pahalıya çıkar. Bu iş biraz fantezi ve iyi ustalık gerektirir ... sizin aracınız 5 - 6 milyar a 350 hp üstüne çıkartılıp 100.000 km sorunsuzca kullanıla bilir önemli olan ustanın sadece güce ulaşması değil alt yapısınıda ona göre hazırlamasıdır asıl ustalıkta problemsiz bir araç yarata bilmektir...

Sonuç olarak tercih meselesi ...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,834
Mesajlar
1,531,304
Kayıtlı Üye Sayımız
166,939
Kaydolan Son Üyemiz
kgulum

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst