Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !
TD5 almayı düşünürken benimde gözümü çok korkutanlar oldu. Ama sonra insanların masraflı araç ve kullanım amaçları gibi kriterlerin farklılık gösterdiğini gördüm. 2000 model bir arazi aracı alınca ona yaptıkları her masraf gözlerinde büyüyor, oysa 2009 model yerli bir binek otonun bile masrafı zaman zaman çok daha pahalı olabiliyor.
Aracı alma konusunda da 3-5 tane td5 e baktım, 30 000-40 000 aralığında bir sürü araç inceledim internettede. En son aldığım aracıma geldi sıra. Otomobilden anlayan bir arkadaşımla inceledik, aracın kazası olduğu belliydi, hatta sağ lastik kopmuş bile olabilir diye düşündük ilk bakışda, radyatör değişmişti, araç boyanmıştı vs. Maslakda bir servise götürdük bu araç daha öncede geldi alınmaz buna rapor bile çıkartmıyoruz dedi. Normalde bunlar üstüne kimse bu aracı almaz riske girmez, ve 3-4 kişide servise getirip almakdan vazgeçmiş. Fakat arkadaşımla olabilecek tüm masrafları üst üste koyduk, değişebilicek tüm parçaları hesapladık, araç hala fiyatının uygunluğu ile alınabilir durumdaydı. ve aracı kullanırken hiçbir problem yoktu. Daha sonra aracı anıl otoya gösterdim, onlarda araçda hiçbir problem olmadığını, kazalı olduğunu ama düzgün toplandığını motorunda sorun olmadigini vs söyledi. Kaportacıyada gösterdim oda büyük bir sorun olmadığını söyledi, zaten td5 lerin şase kamyon şasesi gibi oldugundan şaseye yansıyan hiçbir problemde yoktu.
Derken bu aracı aldım, bir kere beni yolda bıraktı oda şarj dinamosunun kömürü bitmiş değişti, 100 ytl ye maloldu, tuv de araç muayenesine götürdüm darbeli tekerde boşluk var dediler forye komple değişti 500 ytl ye maloldu. Bunun dışında küçük hortum değişiklikleri, yağ değişimleri, filtre değişimleri dışında hiçbir problem çıkartmadı. Tüm elektronik sistemleri sorunsuz çalışıyor, disco2 lerin en problemli yeri olan arka teker hava körükleri sorunsuz çalışıyor.
Bunlar dışında ben araca sadece kendi zevkim için aksesuar vs masrafı yaptim,farlar değişti teyp değişti, lastikler değişti. yaklaşık 20 000 km dir kullanıyorum balatalar bile hala değişim istemiyor. Türkiyeyi 2 kere boydan boya gezdim bu araçla aldıkdan sonra. En ufak bir sorun yaşamadım, anlattıklarım dışında. Ve şu an 1000-2000 ytl yi geçmeyen masraflarla 40 000 lere satilan td5 lerin çoğundan daha temiz ve sorunsuz duruma geldi.
Yani özet olarak , baya ciddi kazalı, servisin birisinin alma dediği bir td5 bile iyi incelenip doğru ellerde elden geçerse ömür boyu sorunsuz kullanabileceğin bir araç haline gelebilir. Zaten bunca araç içinden gidip TD5 i alıcam diyen birisi gerek görüntü, tasarım, gerekse aracın özellikleri olarak bu aracı biliyor ve bilinçli olarak istiyor olmalı. O zamanda zaten gülü seven dikenine katlanır. Dikenleri can acıtıcak kadar büyük değil
Land Rover buluşmalarında görüşmek üzere. sevgiler
