Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan genco1973 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 73
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,717
Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

ozantuna' Alıntı:
Jeep lerin dizel motorları daha güncel teknolojik ama discovery nin görüntüsü tam bir arazi aracı.İkisi arasında gidip geliyorum.Hala karar veremedim
ben daha teknolojik olduklarına da emin değilim,aynı sene mamullerini karşılaştırırsak,discovery 2 nin oturuş ve görüş hakimiyeti bile başkadır,diğerlerine göre,,insanın içinde gezme,ekspedisyon arzuları uyandırır,kızmasınlar ama ben diğer araçların çoğunda o dürtüyü alamıyorum
içinizde kuşku kalmaması için veya daha emin olabilmek için belki borusanın 2.el listelerinden de alınabilir,varsa tabiki,belki daha pahallıdır,sonuçta incelenmiş,garantili araç
sonradan anlaşılamadığı için çıkabilecek süprizleri azdır
selamlar
 

Etiketler
Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Jeep n yeni teknoloji comon rail dizel motoru var Discovery ise CRD motora discovery 3 te kullanıyor Discovery 2 ler de bu teknoloji yok.Bir tek bu düşündürüyor beni?
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

ozantuna' Alıntı:
Jeep n yeni teknoloji comon rail dizel motoru var Discovery ise CRD motora discovery 3 te kullanıyor Discovery 2 ler de bu teknoloji yok.Bir tek bu düşündürüyor beni?
motor konusunda haklısınız,ben görmemişim farkı
bende seçecek olsam düşünürüm,gc de mercedes motoru varmış,daha güçlü zaten
bence her iki aracı kullananlar belki fikir verebilirler,imkan varsa sizde her ikisinide deneyin,burda duygularda rol oynar,kullandıktan sonra bence
kolay gelsin
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

almayi planladiginiz araci asfaltta kullanacaksaniz crd makina size yakit ekonomisi saglayacaktir. eger 100km'de yarim lt ekonomi pesine dusersek yanlis segmente bakiyoruz demektir. eger arac arazide kullanilacaksa mekanik motor tercih etmekte fayda var. elektronik motor isteniyorsa da normalini almak lazim. enjeksiyon veya yakit sistemindeki bir pislik ya da ariza crd makinanin calismamasina sebep olacakken normal elektronik makinada o arizayi etkileyen silindir calismayacak ama arac agir aksak da olsa sizi evinize geri goturecektir.[color=][/color][color=][/color]
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

td5 motorla mazotun bittiğinde traktörden mazot çekip kullanabilirsin.
 



Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

concrete' Alıntı:
td5 motorla mazotun bittiğinde traktörden mazot çekip kullanabilirsin.

bu da doğru... TDV6 ile ya da Rubicon tarzı CRD bir makina ile euro dizel harici yakıt kullanmak, motoru tez zamanda ele almaya da sebep olabilir.
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

concrete' Alıntı:
td5 motorla mazotun bittiğinde traktörden mazot çekip kullanabilirsin.

bu sadece zorunlu durumlar icin midir, td5 kirsal motorinle bir omur gecirebilir mi?

(teknik kapasitem sinirli oldugu icin td5 kullanim kilavuzunda yakit hakkindaki su not da bana birsey ifade etmiyor acikcasi:

Diesel or Automotive Gas Oil (AGO) to EN 590 specification)
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Bu sorunuza TD5 uzmanı arkadaşlarımız cevap verebilir... Sürekli kullanıp kullanamayacağını net olarak bilmiyorum.
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

temiz mazot işi her zaman korkulu rüya zaten,şehir içinde bile
çözüm olarak uzun arazi geçişi için güvenilmiyorsa 20 lt lik saç taşıyıcılarla yakıt taşınabilinir,bayağı yol yaptırır,araziden kurtulunca gerisi kolay
selamlar
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Tempus' Alıntı:
TD5 almayı düşünürken benimde gözümü çok korkutanlar oldu. Ama sonra insanların masraflı araç ve kullanım amaçları gibi kriterlerin farklılık gösterdiğini gördüm. 2000 model bir arazi aracı alınca ona yaptıkları her masraf gözlerinde büyüyor, oysa 2009 model yerli bir binek otonun bile masrafı zaman zaman çok daha pahalı olabiliyor.

Aracı alma konusunda da 3-5 tane td5 e baktım, 30 000-40 000 aralığında bir sürü araç inceledim internettede. En son aldığım aracıma geldi sıra. Otomobilden anlayan bir arkadaşımla inceledik, aracın kazası olduğu belliydi, hatta sağ lastik kopmuş bile olabilir diye düşündük ilk bakışda, radyatör değişmişti, araç boyanmıştı vs. Maslakda bir servise götürdük bu araç daha öncede geldi alınmaz buna rapor bile çıkartmıyoruz dedi. Normalde bunlar üstüne kimse bu aracı almaz riske girmez, ve 3-4 kişide servise getirip almakdan vazgeçmiş. Fakat arkadaşımla olabilecek tüm masrafları üst üste koyduk, değişebilicek tüm parçaları hesapladık, araç hala fiyatının uygunluğu ile alınabilir durumdaydı. ve aracı kullanırken hiçbir problem yoktu. Daha sonra aracı anıl otoya gösterdim, onlarda araçda hiçbir problem olmadığını, kazalı olduğunu ama düzgün toplandığını motorunda sorun olmadigini vs söyledi. Kaportacıyada gösterdim oda büyük bir sorun olmadığını söyledi, zaten td5 lerin şase kamyon şasesi gibi oldugundan şaseye yansıyan hiçbir problemde yoktu.

Derken bu aracı aldım, bir kere beni yolda bıraktı oda şarj dinamosunun kömürü bitmiş değişti, 100 ytl ye maloldu, tuv de araç muayenesine götürdüm darbeli tekerde boşluk var dediler forye komple değişti 500 ytl ye maloldu. Bunun dışında küçük hortum değişiklikleri, yağ değişimleri, filtre değişimleri dışında hiçbir problem çıkartmadı. Tüm elektronik sistemleri sorunsuz çalışıyor, disco2 lerin en problemli yeri olan arka teker hava körükleri sorunsuz çalışıyor.

Bunlar dışında ben araca sadece kendi zevkim için aksesuar vs masrafı yaptim,farlar değişti teyp değişti, lastikler değişti. yaklaşık 20 000 km dir kullanıyorum balatalar bile hala değişim istemiyor. Türkiyeyi 2 kere boydan boya gezdim bu araçla aldıkdan sonra. En ufak bir sorun yaşamadım, anlattıklarım dışında. Ve şu an 1000-2000 ytl yi geçmeyen masraflarla 40 000 lere satilan td5 lerin çoğundan daha temiz ve sorunsuz duruma geldi.

Yani özet olarak , baya ciddi kazalı, servisin birisinin alma dediği bir td5 bile iyi incelenip doğru ellerde elden geçerse ömür boyu sorunsuz kullanabileceğin bir araç haline gelebilir. Zaten bunca araç içinden gidip TD5 i alıcam diyen birisi gerek görüntü, tasarım, gerekse aracın özellikleri olarak bu aracı biliyor ve bilinçli olarak istiyor olmalı. O zamanda zaten gülü seven dikenine katlanır. Dikenleri can acıtıcak kadar büyük değil
:smiley:

Land Rover buluşmalarında görüşmek üzere. sevgiler
:smiley:

Mantık doğru, ancak araç tespitinde önemli noktalara dikkat...
:smiley:
Sonra o liste bir anda, aldığınız parayı da geçebilir. Tüm Arazi Araçlarında bu normaldir.
Yürüyen aksam, otomatik şanzıman ve motor önemli unsurlar, gerisi her şekilde hallolur.
 



Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

edaghan' Alıntı:
almayi planladiginiz araci asfaltta kullanacaksaniz crd makina size yakit ekonomisi saglayacaktir. eger 100km'de yarim lt ekonomi pesine dusersek yanlis segmente bakiyoruz demektir. eger arac arazide kullanilacaksa mekanik motor tercih etmekte fayda var. elektronik motor isteniyorsa da normalini almak lazim. enjeksiyon veya yakit sistemindeki bir pislik ya da ariza crd makinanin calismamasina sebep olacakken normal elektronik makinada o arizayi etkileyen silindir calismayacak ama arac agir aksak da olsa sizi evinize geri goturecektir.[color=][/color][color=][/color]

Ozaman bütün yeni güncel motor taşıyan jeep lerden kaçınmakmı gerekli şuan kullanılan 9-10 yaşındaki araçlarda o yıllarda yeni teknolojilere sahip değillermiydi sizce ?
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

açıkcası şuan şuan çok iyi arazi araçları dediğimiz araçlar o yıllarda 10 yaşındakilere göre daha fazla teferruata daha karışık aksamlara sahiplerdi fakat şimdi o araçlardan herkez övgüyle söz ediyor bu ikilemde kalıyorum
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

ozantuna' Alıntı:
Ozaman bütün yeni güncel motor taşıyan jeep lerden kaçınmakmı gerekli şuan kullanılan 9-10 yaşındaki araçlarda o yıllarda yeni teknolojilere sahip değillermiydi sizce ?

50.000 TL vererek alacağınız elektronik motorlu bir araç siz bir ekspedisyondayken, ECU ya da sensör arızası nedeniyle sizi yolda bırakabilme riskini taşıyorsa, tabii ki almadan önce düşünmek lazım.

Bizim demek istediğimiz, mümkün olduğunca elektronik motordan uzak durmanız... Elinizde seçenek olarak mekanik motor yoksa; Common Rail makinaları tercih etmemeniz...
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

benimde elektronik konusunda korkularım olmakla beraber korku yüzünden hep teknolojinin gerisindemi kalacağız,ne kadarlık ekspedisyon yapacağız,arazide binlerce km gidecek değilizya,,zaten tek başına da yapılmaması gerektiğine göre ,adamlarda bunları yapıp test ediyorlar,kızgın çöllerde ve kutup bölgelerınde ,ama bilemiyorum ,kelek atabilir tabiki,teknolojiyede güvenmek gerekli ,çok fazla tork farklılıkları ve diğer imkanlar sunuyor teknoloji
selamlar
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Uçaklar da elektronik komponentlerden oluşuyor ancak çok güvenilirler.
Sonuçta zamaninda bakım yapmak gerekli, tabi birde mekanik bir motorun
tamirini kendimiz yapamıyorsak zaten sorun aynı...

Bu fark bence düz dizel defender ile common rail defender arasında olursa tamam.
Ancak 300 tdi ve benzerleri, v8'ler filan her sekilde bakımı amatörce yapılamayacak makinalar.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,955
Mesajlar
1,526,448
Kayıtlı Üye Sayımız
166,717
Kaydolan Son Üyemiz
bbbea

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.


Geri
Üst