discovery vs mıtsubıshı L200

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan saitnuh Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,063
Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

hagurel' Alıntı:
Arkadaşlar siz neyi tartışıyorsunuz L200 aracın kullanım amacı farklıdır heee biraz modifiye ile benim diye geçinen çoğu aracı geride bırakır ,arazide elektronik aksamı çok olan bir araç benimde hoşuma gitmez benden habersiz iş yapan yön veren başka bi şoför daha varmış gibi bişey ,ya ölüverirse tam ihtiyaç halinde ,en iyisi 1953 model yüksek kabut harikan motorlu Willys hepsini kullandım bir tek onu unutamadım. :'(
Eğer araç alacaksanız hangisi size sıcak bakıyorsa işinizi hangisi görecekse onu alın offroad aracı alacaksanız gidin Toyota Land Cruiser VX80 falan alın kimse size şumu bumu diyemesin :-X

Birşey tartışmıyoruz, arkadaş sordu biz de cevapladık..
Aslında biz de bundan bahsediyoruz zaten. Araçların üretiliş amaçları farklı..
VX 80'in konu ile alakası yok.. Lütfen konuyu saptırmayalım.
Zaten arkadaş yeni L200 lerden bahsediyor, L200 Magnumlardan değil..
1953 yüksek -kabut- Willys'inize üzüldüm, umarım yeniden karşılaşırsınız :(
Ancak eski teknoloji ile gereksiz aşırı lüksü ve abartılmış elektroniği karıştırmayınız :smiley:
Aynı şey Land Rover'ın yeni modelleri için de geçerli.. Araç ne kadar elektronikleşirse, arazide ne zaman ne arıza vereceğini bilemezsiniz.. Bunun konuşulacak bir tarafı zaten yok..
 

Etiketler
Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

hagurel' Alıntı:
Arkadaşlar siz neyi tartışıyorsunuz L200 aracın kullanım amacı farklıdır heee biraz modifiye ile benim diye geçinen çoğu aracı geride bırakır ,arazide elektronik aksamı çok olan bir araç benimde hoşuma gitmez benden habersiz iş yapan yön veren başka bi şoför daha varmış gibi bişey ,ya ölüverirse tam ihtiyaç halinde ,en iyisi 1953 model yüksek kabut harikan motorlu Willys hepsini kullandım bir tek onu unutamadım. :'(
Eğer araç alacaksanız hangisi size sıcak bakıyorsa işinizi hangisi görecekse onu alın offroad aracı alacaksanız gidin Toyota Land Cruiser VX80 falan alın kimse size şumu bumu diyemesin :-X

vx80 kullanmış biri olarak ben bumu şumu derim hertürlü :smiley:
 


Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

hagurel' Alıntı:
hayırdır ne gibi kusur gördünüz merak ettim

kendi sınıfında kusursuza yakın bir araç vx80

ama eksilerine gelince

-eski teknoloji motor lpg ile verimsiz çok yakıyor
-çok iri ve ağır orman off roadu gibi yerlerde ciddi sıkıntılı
-piyasada aşırı bilinçsiz talepden araç olması gereken değerin 2 katı fiyatlara satılmaya başladı
-şimdiye kadar ağır araziye giren çok az vx80 vardı ve sorun az yaşanıyordu araçlar araziye girmeye başlayıca kırılmaz araç olmadığını anladık


özetle 25-30 a full vx80 alırım ama 40 a almam . 40 a çok daha iyi araçlar var

Birde ne tür off road için araç bakıyoruz? Belgrada - Şileye - Bolu ormanlarına giricekseniz vx80 - L200 hepsi büyük ve ağır. vx80 türkiye şartlarında bir off road arabasından çok sert kamp arabası diye adlandırdığım bir araç. Sert kamp aracı olarakda bir araç yapıcaksanız 40 a vx80 almak yerine o paraya çok düzgün vx100 alabilirsiniz . Yada çok daha ucuza pajero 3.5 v6 yada 2.8 TD .
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

4x4 Dergide bir yazım var

4x4 Araç Alırken

Günümüzde insanların 4×4 araçlara ve araçları ile yol dışına çıkmaya eğilimleri gittikçe artmaya başladı. Bu nedenle hem 2. elde hem sıfır araçlarda piyasa canlandı, kimi araçlar kıymete bindi, kimi firmalar çok farklı segmentlerde, farklı amaçlar için 4×4 ler piyasaya sürmeye başladılar. Araç modifiye markalarının ülkemizdeki sayısı arttı, farklı markaların farklı modellerini artık daha kolay bulabilmeye başladık. Bu durumdada bir off road sever, off road aracı sahibi olarak her geçen gün daha fazla, “Ben off road’a merak sardım sizce hangi aracı almalıyım?” sorusuna muhatap olmaya başladım. Ve bunun için bir dizi 4×4 araç satın alma klavuzu hazırlamaya karar verdim. Bu yazımda bunun ilk aşaması ve bence en önemlisi olan, “Neden ve ne için 4×4 araç ? ” sorusuna cevap aramakla ilgili.




Öncelikle 4×4 araçlar , adları üstünde “ARAÇ”, ve esas önemli olan ise bu araçlarla yapacağınız amaçdır. Araca göre amaç belirlemek yerine amaca göre araç seçmek en doğru olan yoldur. Ama malesef günümüzde bir çok 4×4 kullanıcısının araçları amaçlarının önene geçmiş bulunmaktadır.



Araç alıcak kişi en azından kısa vadedeki amacına karar vermelidir, aracı ne kadar asfaltta, ne kadar yol dışında kullanıcak? Bu yol dışı kullanımında aracı nasıl zeminlerde nasıl şartlara sokucak? Eğer off road yapıcaksa ne türde ve ne dozda off road yapıcak? Alacağı aracı sadece bir hobi aracımı yapıcak, yoksa aracı çok amaçlı olarakmı kullanıcak?



Bu sorulara verilen cevaplara göre alınacak aracın kabaca dış hatlarını ve özelliklerini belirleyebiliriz.

Örneğin, benim 4×4 bir aracım olsun, şehirde günlükde kullanayim, ara sıra eşimi çocuğumuda alıp, yaz günlerinde pikniğede giderim, yaylaları gezmeye giderim diyorsa kişi, piyasada 4×4 araçların hemen hepsi onun işini görür , çok düşünmeye çok plan yapmaya gerek yok. Bütçesine uyan, içine sinen, şeklini şemalini sevip üreticisine vede servisine güvendiği herhangi bir markanın herhangi bir modelini alabilir.



Diğer bir örnek olarak, 4×4 aracım olsun, biraz modifiye edip toprak yollar dışındaki yol olmayan alanlarda da, aracımın haddini bilecek şekilde dozu düşük off road yaparım, ama o aracı gündelikde kullanmak isterim diyorsa kullanıcı, o zaman araçlar içerisinde standart hali ile bu isteklerini standart hali ile karşılayabilen araçlara bakılır. Eğer bu araçlar bütçe veya başka sebeplerle uymazsa, kolay modifiye edilebilen, Türkiye’de modifiye parçaları ucuz vede kolay bulunabilen. Az masrafla çok iş yapabilen araç markaları, araç modelleri tavsiye edilebilir. Ve bu dozda bir kullanım içinde abartmadan , aracın dengelerini , dinamiklerini bozmadan ufak çaplı modifiyeler vede doğru lastik seçimi ile araç sahibi mutlu olabilir.



Başka bir örnekde, ben aklıma gelen heryere, her mevsimde aracımı off roada sokucam, ama bu araçla şehirler arasıda giderim zaman zaman şehir içindede kullanırım, diye düşünen ve amacı bu olan kullanıcılardır. Eğer böyle iseniz sizin seçeceğiniz araç marka ve modelleri, seçenek olarak daha azalır, bunlara yapacağınız modifiyeler ve masraflarınız daha fazla olur. Hatta 4×4 araç seçenekleri içerisinde en yüksek bütçeyi bu tip araçlar ister. Çünkü hem off road arazi şartlarında çok başarılı bir araç, hemde asfaltta sizin can ve mal güvenliğinizi tehlikeye sokmayacak bilinçli , kaliteli modifiye edilmiş bir araç olmalıdır. Bir aracı modifiye ederken ne kadar yol dışı şartlarına uygun hale getirirsek, asflat yol şartlarından aracı o kadar uzaklaştırmış veya asfalt kullanımında aracı daha teklikeli bir araç haline getirmiş oluruz. Bu tehlikeyi azda olsa azaltmanın tek yolu, kaliteli ve doğru modifiye parçaları kullanmak, doğru lastik seçimleri yapmak, ve aracınızın artık bir off road aracı olduğunun bilinci ile kullanmaktır.



Son örnekde ise , ben tamamen bir hobi aracı istiyorum, sadece off road amaçlı kullanıcam ve asfalt veya şehir içi kullanımında 2. bir aracım olucak diyen kullanıcılar için. Bu kullanıcılar işin off road kısmı için en rahat olanlardır. Off road yaptıkları arazi şartları bir araçda neleri gerektiriyorsa onu korkmadan yapabilirler. Off road yapacakları yere araçlarını ya bir röpork üstünde çekerek götürürler, yada tamamen bir off road aracı yapmış olmanın bilinci ile asfaltta en düşük süratler ve en sağ şeritten off road yapacakları yere kadar akıllıca yol alarak giderler. Diğer tip kullanıcılar gibi asflar yol performansı kaygıları olmadığından, en agresif desenli extreme şart lastiklerini takıp, arazide çok başarılı performasn alabilirler, en sert modfiiye kitleri ile araçlarını modifiye edip bunu arazideki keyfini çıkartabilirler. Bu amaç içinde tamamen bütçe ve yapılacka off road stiline göre araç seçenekleri, markaları önerilebilir. Yine dikkat edilecek olak araçdan çok aracın , amaca göre modifiye seçeneklerinin olup olmadığıdır. Bu tip ve bir önceki tip araçlar alınmadan önce, amaç net olarak ortaya konup, aracın bu amaca uygun hale gelmesini sağlayacka tüm modifiye parçaları araştırılıp, satıcılarında bulunup bulunmadığı, araca uygunlukları, alternatif seçenekleri iyice gözden geçirilmelidir. Tüm bunları gözden geçirmeden, hatta yapıcak ustalarlada konuşmadan bir araç alıp ne bulduysak takalım şeklinde bir modifiyeye girişilirse hem sonucu kötü bir araç , hem boşa zaman kaybı, hemde boşa giden paralar olur.



Tüm bu örneklerde en önemli bağlayıcı “bütçe” dir. Günümüzde 5000 tl den 300 000 tl fiyat aralıklarına kadar arazi aracı, off road aracı, SUV, 4×4 araçlar bulunabilir, yapılabilir. Önemli olan neden? sorusuna, ne amaçla? sorusuna cevap verip, bu amaca ne kadar bütçe ayırabileceğinizi öncelikle ortaya koymakdır.



Ayağımızı yorganımıza göre uzattığımız, amacımıza göre araç yaptığımız zaman, off road ve doğa bize uzun yıllar büyük keyif veren hayatımızın önemli bir parçası haline gelir. Ama ne istediğimizi bilmeden, doğru hesaplar yapmadan girilirse bu işe, kısa sürede sizi maddi manevi sıkıntılara sokan, bıktırıp bezdiren, arazi araçları ve off roaddan soğutan bir hal alır.



Kötü 4×4 araç yoktur , amaca ve kişiye uymayan araç vardır.



Yazan: Kürşad Ergan

Alıntı: http://www.4x4dergi.com/2011/02/25/4x4-arac-alirken.html
 



Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

Artık herseferinde aynı şeyleri 1000 kere ayzmakdan sıkılıp bir yazı haline getirdim direk copy paste yapıyorum :smiley:
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

ben Mitsubishi tutkunuyum tek istediğim de 3500 V6 yada daha çok 2.8 td pajero almaktı ama kıvıramadım bugün 2.8 pajerolarda değerinin üzerinde gibi görünebilir ama yenilerinin fiyatları ile mükayese ederseniz normal gibide geliyor insana
land cruiseri bir arkadaşta gördüm kullandım çok güzel araç bence
fiyat olarak dediğinizde haklısınız ama 86 modeli bile 18-22 bin lira arası değişiyor durum böyleykende 97 modellerdeki bir araç 40 bin lira normal geliyor
yakıttada ortalama 50 kuruş uzun yol lpg tüketimi vardı Prins marka kit ile vede sorunsuz
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

Evet haklısınız ama insan ilk olarak herhangi bir 4x4 ü alıyor ,sonra ufak bir orman çamur gezisi yapıyor ,eksiklikler farkediyor başlıyor oynama vinç , tampon , lastik , yükseltme bunu gören arkadaşının araç hoşuna gidiyor hele birde binip gezerse hepden yoldan çıkıyor benimki onunkinden daha yüksek olsun daha güçlü olsun diyor
yani kimse amaca yönelik araç almıyor bende L200 çift kabin var her işimi onunla görüyorum bana bagaj lazım kimside çıkıyor bana o araç jeep in gittiği yerden gitmez diyor ama o jeep benim işimi görmüyor bunu düşünen yok offroad aracı farklı bir şey bence
burada araç mukayesesi edenlerin çoğunluğu 4x4 lerini ikinci araç olarak kullanıyor
ama sağlamlıkta hiç biri Mitsubishinin eline su dökemez bende de pajero vardı uzun şase çok kez teslerden başarı ile geçti (benim testlerimden)
 


Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

hersey gayet acık ve net olarak acıklanmış...
artık bu saatten sonra kimse ne alayım napayım sumu bumu diye sormaz heralde...
ben 1 yıldır üyeyim burada neyin ne oldugunu cok daha iyi anladım okuyarak yormadan sorarak herseyi analiz ettim...umarım insanlar artık neyin ne oldugunu daha iyi anlamıs olur bu yazıyla...
tekrar tesekkürler kürsad agabey agzına saglık....
 



Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

saitnuh' Alıntı:
INSTYLE modelimizde arka diferansiyel kilidi bulunmamaktadır, bunun yerine ASTC bulunmaktadır,
ASTC aktif stabilite ve çekiş kontrolüdür, en iyi off-road aracını yaratmak için en önemli sistemdir,
bu sisteme sahip araçta hiçbir kilide ihtiyaç yoktur, tekerleklerin birbirine göre kaymasını ölçerek
patinaj yapan tekerleğe fren yaptırır, gücü tutunan tekerleğe aktarır,
(arka fideransiyel kilidi sadece arka tekerlekleri kilitler, sadece ön tek bir tekerlekten tutunursa araç işe yaramaz)

unimog tarzı dışında araçlarda önde diferansiyel kilidi bulunmaz, kilit olduğunda araç dönemez,
ASTC sayesinde tek tekerlek bile tutunsa L200 saplandığı yerden kurtulabilir,



bu yazıyı l200 bolumde bır arkadas yazmız bu ASTC sistemı dedıgı gıbı ıse dıscoyu bozar dıye dusunuyorum.
buna ne cevap verecegız ???
Bu sistem TC olarak Land Roverda mevcut , Ancak takılmayın böyle şeylere.Audi Q7 ,Quatro,esr,asr vs. sistemlere sahip , aracın fiyatına ev alınır ancak Ankara'ya kar yağdığında gördük ne kadar işe yarayabilceğini. :smiley: Bütün iş araç tasarımında,ekipman(lastik,yükseltme,vs.)motorda biter. Tabii şanzımanında etkisi büyük.Ve daha niceleri tabii. Ama Kürşad Bey'in dediği gibi disco 30a olur l200 50ye olur. İllaki olur. burada önemli olan sizin imkanlarınız,ne türde kullanacağınız,zevkleriniz vs. Saygılar.
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

demek ıstedıklerım yanlıs anlasıldı herhalde buraya yazan herkes dogru soyluyor amaç tabıkı kısının ıhtıyaclarına gore bır arac sahıup olması.ben de zaten bana en uygun arac oldugu ıcın dısco 1 mpı kullanıyorun.ama sızde arkadaslarınızla herhalde araçlarınzla ılgılı sohbet maksatlı hangı arazıde arac daha ıyı dıye tartıstıgın olmustur.bende bılıyorum araclara yapılacak modıfıkasyonlarla neler yapılabılegı ve perfonsmansların cok degısecegının ama anlatamadım herhalde sadec standart(fabrıka cıkısı) olarak aracları karsılastırmak ıstemıstım.hem l200 deki sıstem var dıyorsunuz. yanı sızın dısco 2 hıc capraza kalmıyor.arac batarsa 4 teker aynı anda bosa dondugunu soyluyorsunuz yanlıs anlamadıysam.benım bıldıgım kılıt baglı bıle olsa tamamen arac tutusu kaybedecek bır pozısyon olursa dısco2 bıle olsa on ve arkadan bır teker olamak uzere 2 teker donmesı lazım.
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

Hangi L200 hakkında sorduğunuza göre değişir...

Soldakinin maliyeti ile zaten 3 tane Disco alırsınız...
Sağdaki ile kıyaslayacaksanız Disco'yu, onuda boşverin... :smiley:

L200.png
 

Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

:D :D :D hemşerim bu açıklama çok net oldu teşekkürler nerden buldun şimdi samancı arabasını 4x4 bile değildir belkide
 




Ynt: discovery vs mıtsubıshı L200

lutfen forumu duzgun olarak okuyup yorumlayalım.standart araçlardan bahsettıgımızı goremedınız herhalde
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,096
Mesajlar
1,528,681
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst