Dizelmi Benzinlimi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan paşalı arap Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,295

paşalı arap

Kamp I
Mesajlar
105
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul
Herkese iyi günler, benim takıldığım bir konu var. Defender 110 acaba benzinlimi yoksa dizelmi daha makbul
birbirlerine karşı artı ve eksileri nelerdir, gerek performans açısından gerek işletim giderleri, bakım giderleri yedek parça
açısından acaba hangisini tercih etmeliyim.
Forumlarda araştırıyorum benzinliler dizele göre daha ucuz ve pek tutulmuyor ticari kaygılardan dolayımı satmak isteyince
elden çıkartmada zorlanıldığındanmı yoksa tutulmadığındanmı kafam çok karışık Cj ile Defender arsında gidip geliyorum siz üstadlarımın
fikirlerine ihtiyacım var umarım yardımcı olursunuz şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Dizelmi Benzinlimi?

v8 defender off road yapmak için en iyisi, ama motor gücü az olsun, asfaltta yavaş gitsede olur diyorsanız dizel alın. Turbo dizel olursa ikisininde ortalaması olur
 

Ynt: Dizelmi Benzinlimi?

Kafanız dahada karışacak olsada, sorularınızla ilgili olarak sitede çok sayıda bulunan ilgili forumları uzun zamanlar ayırarak okumanızı öneririm.
Böylece göreceğiniz gibi sorularınızın sayısı artacaktır ama çok sayıda karşıt görüş olduğunuda göreceksiniz.Öncelikle aracın marka ve tipine karar vermelisiniz bundada temel tercih konuları aracı kullanma amacınız ondan beklentileriniz ve bütçeniz olacaktır.
Forumları okur iken marka fanatiği denilebilecek kadar radikal tercih bildiren arkadaşların yazdığı mesajları elemenizi öneririm öyle her konuda tek ve en iyi bir marka-tip yok.Olsaydı piyasada tek bir marka ayakta kalırdı ama görüldüğü gibi onlarcası var :smiley:
Yinede üzerinde kısmen görüş birliği sağlanmış birkaç madde sayarsak CJ5 ler kısa şaseli,hafif kasalı ve güçlü motorlarıyla tabii modifikasyonunada bağlı olarak off road amaçlı kullanımlarda daha başarılı bulunuyor .. yani piyasada daha az bulunan Defender 90 ile kıyaslanabilir.Defender 110 ların bazı avantajları ise özellikle resmi kurumlarında uzun süredir kullanması,yaklaşık 25 yıldır motor ve elektriki aksamları hariç ana hatlarıyla hala değişmeden üretimi devam ettiğinden göreceli olarak ucuz yd.parça ve servis imkanı sağlayabilir.. büyük bagaj alanları , birçok konuda modifikasyona açık olması ağır kaya off road kullanımları hariç araziye fabrika çıkışı hazır olması aklıma geliyor.
Defender motor tipleri içinde forumlarda görebileceğiniz gibi tercihler yapılırken işletme masrafından ziyade hem arazi hemde asfalttaki performansıyla ilgili konu belirleyici oluyor. V8 hiç kullanmadım performansı iyi deniliyor zaten nerdeyse bütün benzinli motorlara LPG sistemi takıldığından yakıt masrafı düşürülüyor ama toplam işletme masrafı motor ve aksamının durumuna bağlıdır.Bütçe konusunda sıkıntı yok ise hemen herkes hem performans hemde işletme yönünden optimum sayılan LR nin orjinal dizel motorlarından birisi olan 300 Tdi tercih ediyor
 

Ynt: Dizelmi Benzinlimi?

selamlar , bende 110 SW var düz dizel motorlu , sadece gezi arabası olcaksa yani biraz ses ve düşük sürate razı iseniz araç alırken ucuz , satışı rahat ve yürütmesi kolay , yani ideal , benzinlisini kullanmadım ama randıman vermediğini çok duydum eger imkanlarınız yeterli ise 300 TDİ dan şaşmayın derim ...
2. araç olacaksa 2.5 düz dizel kafidir bence.......
 

Ynt: Dizelmi Benzinlimi?

Ertuğrul Açıkgöz' Alıntı:
Kafanız dahada karışacak olsada, sorularınızla ilgili olarak sitede çok sayıda bulunan ilgili forumları uzun zamanlar ayırarak okumanızı öneririm.
Böylece göreceğiniz gibi sorularınızın sayısı artacaktır ama çok sayıda karşıt görüş olduğunuda göreceksiniz.Öncelikle aracın marka ve tipine karar vermelisiniz bundada temel tercih konuları aracı kullanma amacınız ondan beklentileriniz ve bütçeniz olacaktır.
Forumları okur iken marka fanatiği denilebilecek kadar radikal tercih bildiren arkadaşların yazdığı mesajları elemenizi öneririm öyle her konuda tek ve en iyi bir marka-tip yok.Olsaydı piyasada tek bir marka ayakta kalırdı ama görüldüğü gibi onlarcası var :smiley:
Yinede üzerinde kısmen görüş birliği sağlanmış birkaç madde sayarsak CJ5 ler kısa şaseli,hafif kasalı ve güçlü motorlarıyla tabii modifikasyonunada bağlı olarak off road amaçlı kullanımlarda daha başarılı bulunuyor .. yani piyasada daha az bulunan Defender 90 ile kıyaslanabilir.Defender 110 ların bazı avantajları ise özellikle resmi kurumlarında uzun süredir kullanması,yaklaşık 25 yıldır motor ve elektriki aksamları hariç ana hatlarıyla hala değişmeden üretimi devam ettiğinden göreceli olarak ucuz yd.parça ve servis imkanı sağlayabilir.. büyük bagaj alanları , birçok konuda modifikasyona açık olması ağır kaya off road kullanımları hariç araziye fabrika çıkışı hazır olması aklıma geliyor.
Defender motor tipleri içinde forumlarda görebileceğiniz gibi tercihler yapılırken işletme masrafından ziyade hem arazi hemde asfalttaki performansıyla ilgili konu belirleyici oluyor. V8 hiç kullanmadım performansı iyi deniliyor zaten nerdeyse bütün benzinli motorlara LPG sistemi takıldığından yakıt masrafı düşürülüyor ama toplam işletme masrafı motor ve aksamının durumuna bağlıdır.Bütçe konusunda sıkıntı yok ise hemen herkes hem performans hemde işletme yönünden optimum sayılan LR nin orjinal dizel motorlarından birisi olan 300 Tdi tercih ediyor
Ertuğrul bey , forumları araştırıyorum sizin dediğiniz gibi tüm yollar tdi ye çıkıyor haklısınız teşekkürler cj dede modifasyondan sonra görsellikde beni cezbetmiyor değil hani


2.mahmut' Alıntı:
selamlar , bende 110 SW var düz dizel motorlu , sadece gezi arabası olcaksa yani biraz ses ve düşük sürate razı iseniz araç alırken ucuz , satışı rahat ve yürütmesi kolay , yani ideal , benzinlisini kullanmadım ama randıman vermediğini çok duydum eger imkanlarınız yeterli ise 300 TDİ dan şaşmayın derim ...
2. araç olacaksa 2.5 düz dizel kafidir bence.......
evet 2. araç olacak ama olmuşkende iyisi olsun diyorum r6 motorum var onu satayım inşallah Tdi yapmaya çalışacağım
 





Ynt: Dizelmi Benzinlimi?

lada nivam vardı sattım şimdi kısmetse land rover 130 v8 alacam inşallah aldığımda maceralarımı sizinle paylaşacam
 


Ynt: Dizelmi Benzinlimi?

Hem 110 benzinli hemde 110 düz düzel sahibi biri olarak kısaca söyle açıklayabilirim
Benzinli sessiz bakım maliyeti dizele göre daha ucuz su geçişlerinde hızlı girerseniz stop eder 5 dk calıstıramazsınız ancak yolda bırakmaz

Dizel(düz) daha gürültülü bakım maliyeti benzine göre az da olsa yüksek ama yeni nesil dizeller gibide pahalı değil, sudan etkilenmez tork daha yüksektir
ve benzine göre çok çok daha az yakar

İki aracımdan dizeli özelime kullanıyorum şahsi tercihim kesinlikle dizelden yanadır bana dizel sesi bile şarkı gibi geliyor ;D
 



Ynt: Dizelmi Benzinlimi?

110 u düz dizel de alsan, benzinli de alsan gücü eksik gelecek. Ben boşuna fazla verip dizel almak yerine ucuza benzinli alırım. Ama TDI farklı tabii.

Defender ve cj ayrı dünyaların aracı. Önce bu aşamayı geçmek lazım.
 

Ynt: Dizelmi Benzinlimi?

dalgakıran' Alıntı:
Hem 110 benzinli hemde 110 düz düzel sahibi biri olarak kısaca söyle açıklayabilirim
Benzinli sessiz bakım maliyeti dizele göre daha ucuz su geçişlerinde hızlı girerseniz stop eder 5 dk calıstıramazsınız ancak yolda bırakmaz

Dizel(düz) daha gürültülü bakım maliyeti benzine göre az da olsa yüksek ama yeni nesil dizeller gibide pahalı değil, sudan etkilenmez tork daha yüksektir
ve benzine göre çok çok daha az yakar

İki aracımdan dizeli özelime kullanıyorum şahsi tercihim kesinlikle dizelden yanadır bana dizel sesi bile şarkı gibi geliyor ;D

Teşekkürler zaten bende gürültüden yana sıkıntılıyım ama tork olayı bir gerçek mesela bende benzinli ve dizel 2 doblo var ama benzinlinin hızlanması ve gidişi
dizelden çok iyi yakıtda birbirine yakın 50 km de 5 tl fark ediyor acaba LR dede bu kavram geçerlimidir. Ha bu arada bende motorcuyum 2008 R6s var onu satmaya çalışıyorum satayım hemen yapışacağım LR ye dizel benzinlide takıldım para olsa Tdi hiç düşünmeden tek gecerim ya neyse.

concrete' Alıntı:
110 u düz dizel de alsan, benzinli de alsan gücü eksik gelecek. Ben boşuna fazla verip dizel almak yerine ucuza benzinli alırım. Ama TDI farklı tabii.

Defender ve cj ayrı dünyaların aracı. Önce bu aşamayı geçmek lazım.

sağolun Cj den geçtim artık bir LR alıp tabiri cahizze çicek gibi yapacağım bir gören bir daha bakacak inşallah.
 



Ynt: Dizelmi Benzinlimi?

düz 6 sılındır nasıl? 130 ps sanırım ankarada bır ara satılık vardı o motorlar mı?
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,095
Mesajlar
1,528,661
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst