Ben izin verirseniz arka kapıların kapanması ve pütür atılması için
@varalevent ile ayni düşüncede değilim.
Bence;
Arka taraftaki ikinci kaçış imkanını iptal etmeyin. Hatta arka kapınız içeriden de açılabilir olmalı. Yatak üzeri geniş heki bile yapsanız, mutfak yangınlarında mesela üç kişinin kısa zamanda tahliyesi söz konusu olabilir. Şimdi yemek yaparken arkada kimse zaten olmaz diye düşünebilirsiniz ama AB ülkelerinin yasaları böyle durumlara asla izin vermediği gibi bu açılımların boyutlarını da yazmakta. Bir bildikleri olmalı ? Üstelik belki eşiniz siz uyanmadan da kahvaltıyı hazırlamayı düşünüyordur..
Pütürü ses izolasyonu için düşünüyorsanız arka taraf zaten mobilya altında kalacak. Ön taraf için yeni araçlardan şikayeti olana rastlamadım. Hatta motor kaportasının ses izolasyonu bile daha önde gelmeli ?
Pas için ise son ~10 yıldır araçların kaportaları daha kaliteli piyasaya sürülmekte. Örn. Eski Transit ile yenilerini karşılaştırın..
Bu iki yaklaşım da karavancı ülkelerin alışılmış pratiğinden sayılmamakta.
@varalevent, diğer önerilerinizle ayni düşüncedeyim.
@mp310, işiniz oldukça zor. Bence panelvandan motokaravan, ideal olarak en fazla iki buçuk kişilik bir araç. Hele kış ayları yollarda olacaksanız.
Umarım karavanınızda yaşarken bu cümleme hak vermezsiniz..?