Doğru bilgi son kullanıcıdan gelir. Elbette triger 80 bin veya 100 binde değişmeli. Ancak anlamadığım dünya firması Renault, motorlarını bir çok testten geçirerek bakım aralıklarını belirler. Renault niye 3. nesil 1.5 dci K9K-898 motorlarda timing belt (triger kayış) değişim aralığını 160.000 km yazmış.? Kendi renault.com sitesinde yayınlıyor ve detaylarını veriyor. Yoksa pazarlama stratejisi mi? Ama Renault firmasıda böyle bir pazarlama yöntemine baş vurmaz. İlk 1.3 multijet motorlar çıktığında, bu motorlara işe yaramaz, dayanmaz demişlerdi. Ancak taksiler bu motorları en az 1 milyon km kullanıyor ve herkes bundan da hem fikir. Çünkü taksiye bindiğimizde kendi gözlerimizle görüyoruz. Taksiciye soruyoruz multijet motorun trigerini ne zaman değiştin ? kimisi 200 bin, kimisi 250 bin diyor. Hepsi durumdan çok memnun. Niye Renault bu yeni motorlarda triger bakımı 160 bin km yapmasın ? Acaba Renault firmasının yeniliklerinden haberdar olamuyor olabilir miyiz?
Renault makaleleri üst yazıların eklerinde var. inceleyebilirsiniz.
Herkese sevgiler.