Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sedati75 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 67,452

sedati75

Yeni Üye
Mesajlar
9
Tepkime Puanı
0
Bilindiği gibi duster 4x4 110 HP-dpf (2012 model) üzerinde renault'un K9K-898 kodlu 3. nesil euro 5 motor bulunmaktadır. Renault'un " http://www.powertrain.renault.com/our-range/powertrain-units-of-our-range/1.5-dcik9k" sitesinde triger (timing belt) değişimi 160.000 km olarak geçmektedir. Ancak bizim ülkemizde yetkili servis 80.000 km değişmesi gerektiğini söylemektedir. Bu durum insanlarda şüphe uyandırmaktadır. Yoksa biz bu bilgileri yanlış mı yorumluyoruz. Türkiye şartları diye durum olsa bile değişim 120 bin km olmalı. Bu konu hakkında bilgisi veya tecrübesi olan varsa bilgilerini bizimle paylaşırsa memnun olurum.
Herkese sevgilerle.
 

Ekli dosyalar

  • Brochure_1500_dCi_b.pdf
    570.8 KB · Görüntüleme: 479

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

80000 de değiştirin derim bir abimizin 20000 km de triger kayışı lif atıp sente atlattırdı servis garantiye dahi sokmadı , neymiş efendim taş girmiş miş , değiştir hatta devirdayımıda değiştir birlikte
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Sayın "troyexplorer" bilgi için teşekkür ederim. Renault 1.5 dci 3. nesil K9K-898 motorlarda triger kayısını kutu içine alarak korumaya almış. Arkadaşınızın başına gelen olayda triger kayısına gelen taştan sonra veya buna benzer olaylardan dolayı galiba Renault bu motorlarda trigeri korumaya almış. Hatta konunun ilk yazısısına bir broşür koymuştum orada bu 3. nesil fotosu var. Fotoğrafta triger korumada görülüyor. ( Eğer ben fotorafta doğru yere bakıyorsam.) Fiatın 1.3 multijet motorlarda triger zincir ve servis 225-250 bin km de değişim istiyor. Tabii ki ara kontrollar var. 150 bin km de. 1.5 dci motorlarda bu triger kayışının 160 bin km değişmesi için hiçbir sebep yok gibi. Zaten Renault motor bakım maliyetlerini azaltmak için bu 3. nesil motorları üretmiş. Ama Türkiye deki yetkili servisler neden 80 bin km derler anlamadım. Renault makalelerinde durum 160 bin km. Belki başka arkadaşlar bize daha değişik bilgiler verirler.
Herkese sevgilerle.
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Koruma vardı onun aracındada nasıl giriyorsa taş artık bence taş maş girmedi , bakımlarda o korumayı çıkarttırıp kayışa baktırıcam ne olur ne olmaz
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Triger bu şakaya gelmez.
Maksimum 5 yıl ya da 90bin kmde değiştirilmelidir.
Zincirli ise her bakmda kontrol edilip 120bin kmde değiştirilmelidir.
300-500 TL için 5-10bin TLlik masraf can sıkar.
 



Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Doğru bilgi son kullanıcıdan gelir. Elbette triger 80 bin veya 100 binde değişmeli. Ancak anlamadığım dünya firması Renault, motorlarını bir çok testten geçirerek bakım aralıklarını belirler. Renault niye 3. nesil 1.5 dci K9K-898 motorlarda timing belt (triger kayış) değişim aralığını 160.000 km yazmış.? Kendi renault.com sitesinde yayınlıyor ve detaylarını veriyor. Yoksa pazarlama stratejisi mi? Ama Renault firmasıda böyle bir pazarlama yöntemine baş vurmaz. İlk 1.3 multijet motorlar çıktığında, bu motorlara işe yaramaz, dayanmaz demişlerdi. Ancak taksiler bu motorları en az 1 milyon km kullanıyor ve herkes bundan da hem fikir. Çünkü taksiye bindiğimizde kendi gözlerimizle görüyoruz. Taksiciye soruyoruz multijet motorun trigerini ne zaman değiştin ? kimisi 200 bin, kimisi 250 bin diyor. Hepsi durumdan çok memnun. Niye Renault bu yeni motorlarda triger bakımı 160 bin km yapmasın ? Acaba Renault firmasının yeniliklerinden haberdar olamuyor olabilir miyiz?
Renault makaleleri üst yazıların eklerinde var. inceleyebilirsiniz.
Herkese sevgiler.
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Türkiyede çok çin malı yedek parça bulunur. Bunlardan bazıları da elbet triger kayışıdır. 80 bin mi 160 bin mi derken, bunu da düşünün.

Bir de aracınızı diğer araçlarla kıyaslarken araştırmadan doğrudan kıyaslamayın, mesela o multijet zincirli olmasın?
O bir yana kendi sürüş tarzınızı bir taksici ile kıyaslamayın. O kadar çok yol yapıyor musunuz? Yol yapasanız da durduk yerde zaman geçtikçe eskir bu alet. Bir tür lastik ne de olsa. Koparsa motora vereceği hasar "evlere şenlik" türden olabiliyormuş (motorun türüne de bağlı tabi, kimisi de zarar görmeden sadece yolda kalıyor).
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

sedati75' Alıntı:
Doğru bilgi son kullanıcıdan gelir. Elbette triger 80 bin veya 100 binde değişmeli. Ancak anlamadığım dünya firması Renault, motorlarını bir çok testten geçirerek bakım aralıklarını belirler. Renault niye 3. nesil 1.5 dci K9K-898 motorlarda timing belt (triger kayış) değişim aralığını 160.000 km yazmış.? Kendi renault.com sitesinde yayınlıyor ve detaylarını veriyor. Yoksa pazarlama stratejisi mi? Ama Renault firmasıda böyle bir pazarlama yöntemine baş vurmaz. İlk 1.3 multijet motorlar çıktığında, bu motorlara işe yaramaz, dayanmaz demişlerdi. Ancak taksiler bu motorları en az 1 milyon km kullanıyor ve herkes bundan da hem fikir. Çünkü taksiye bindiğimizde kendi gözlerimizle görüyoruz. Taksiciye soruyoruz multijet motorun trigerini ne zaman değiştin ? kimisi 200 bin, kimisi 250 bin diyor. Hepsi durumdan çok memnun. Niye Renault bu yeni motorlarda triger bakımı 160 bin km yapmasın ? Acaba Renault firmasının yeniliklerinden haberdar olamuyor olabilir miyiz?
Renault makaleleri üst yazıların eklerinde var. inceleyebilirsiniz.
Herkese sevgiler.
160000 km taksiciler gibi kısa zamanda çok km yapanlar için geçerli olabilir şöyleki, 5 senede 160000 km yapan trıgerin aşınmasıyla 2 senede 160000 km yapan trıgerin aşınması veya yıpranması aynı oranda olmaz aslında taksiciler de kötü örnek zırt pırt stop edip yeniden çalıştırıyorlar buda trıgeri yıpratan unsurlardan biri
Fabrika verilerine aldanmamak lazım tıpkı rüzgarsız ortamda 100 km de ne yaktığının verisi gibi düşünün her zaman her şartta geçerli değildir
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Bütün bunlar bu yana, burası Turkiye, Fransa değil ki, siz fransız şöförü getirip istanbul trafiğine sokun bakalım burda araba kullanabiliyor mu? Fransada 160bin km dayanan triger kayışı istanbulda dur kalk trafiğinde kaç km dayanır?
O yüzden bu işin doğrusu bu tür şeylere çift rakkam koymaktır. "5 yıl/100bin km, hangisi önce gelirse" gibi. Sebebi de servis arabayı ne şartlarda kullandığınızı bilmiyor, o yüzden. Tabi biraz da bu işlerine geliyor arada bir gereksiz yere erken bakım yapıp para kazanmış oluyorlar, o da ayrı konu :D
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Slm,
Sayın Sakyuz söylediklerinize katılıyorum. Kullanım şekli çok önemli.Sakin ve doğru kullanım ile agresif ve yanlış kullanım arasında çok fark var ve bu tarz motorların bakımınd da önemli etken. 1.3 mjetler zincirli tabiiki. Zincir kayışa göre daha dayanıklı tabii ki. Benim merakım bu yeni dizel motorlarda trigere neden 160 bin dedikleri. Bunuda renault söylüyor. Servislere kalsa 30 bin değiştirmek ister. Para gelsin de nasıl gelirse gelsin. Acaba Renaut kendisi bu yayınları yaparak servisler ile kullanıcılar arasında belki denge sağlıyor.

Bilgi ve tecrübeleriniz için teşekkürler.

Herkese sevgiler.

"Bilgi paylaştıkça büyür."
 



Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Benim merakım bu yeni dizel motorlarda trigere neden 160 bin dedikleri.

Birileri avrupanın güzel yollarında 160bin km dayanan kayış lastiği icat edip patentlemiştir, reno'ya ucuza satıyordur ;) Spekülasyon tabi biz bilemeyiz. Benim bildiğim triger kayışı 100bin km de bir değişir. Toyota'da öyleydi. Yoruma açık bir konu tabi. Sizin motor kayış kopunca bozulmayan türdense değiştirmeseniz de olur, en fazla yolda kalırsınız, ama değilse kayış kopunca sonucu felaket olur.
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Bu turkiye sartlari nedir merak ettim dogrusu . Bizde soforluk mu yok nedir yani . Cok mu agrefis kullaniyoruz .

ibrahim IPEK
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Bu turkiye sartlari nedir merak ettim dogrusu . Bizde soforluk mu yok nedir yani . Cok mu agrefis kullaniyoruz .

Aynı konu içinde birkaç mesaj yukarıda yazıyor.
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Turkiye sartlarinda akaryakit yedek parca ve ilk alim maliyetleri fazla oldugundan normal kullanicilarin araclarina daha ozenli yaklastigi gorusundeyim . Gaza basmakda para frene basmakda para tabi en azindan etrafimdaki dusuk ve orta gelirli insanlar boyle .sirket ve ticari araclari bilemem . 1.3 multijet iki aracim oldu ikisindede 180 bine kadar zincir degisimi olmadi ki 500 bin km kadar kullananlar var ... reno motorlarinda da bu sure uzatilmis olabilir ... tabi siz aracinizi ralli araci gibi kullanmiyorsaniz fabrikanin onerilerine uyabilirsiniz ... bence turkiyede veya baska ulkede olmanız durumu pekde degistirmeyecektir

ibrahim IPEK
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Benim söylemek istediğim konunun şöför alışkanlıklarından ziyade yoldaki trafikle ilgili olduğu. Otobanda yarım saat araba kullanırsınız 60 kilometre yol gidersiniz, şehir içinde yarım saat araba kullanırsınız bazen 10 metre gidemezsiniz. Şimdi bu triger kayışının ömrü her iki durumda aynı mı yani? Km ile ölçmeye devam mı edelim bu aletin ömrünü? Söylemek istediğim buydu, yoksa arabayı hor kullanmakla vs alakası yok.
 



Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

sakyuz' Alıntı:
Benim söylemek istediğim konunun şöför alışkanlıklarından ziyade yoldaki trafikle ilgili olduğu. Otobanda yarım saat araba kullanırsınız 60 kilometre yol gidersiniz, şehir içinde yarım saat araba kullanırsınız bazen 10 metre gidemezsiniz. Şimdi bu triger kayışının ömrü her iki durumda aynı mı yani? Km ile ölçmeye devam mı edelim bu aletin ömrünü? Söylemek istediğim buydu, yoksa arabayı hor kullanmakla vs alakası yok.
Aynen katılıyorum işin en öz açıklaması bu ..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,044
Mesajlar
1,527,834
Kayıtlı Üye Sayımız
166,791
Kaydolan Son Üyemiz
hayklaz422

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst