Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sedati75 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,919
Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

sakyuz' Alıntı:
Benim söylemek istediğim konunun şöför alışkanlıklarından ziyade yoldaki trafikle ilgili olduğu. Otobanda yarım saat araba kullanırsınız 60 kilometre yol gidersiniz, şehir içinde yarım saat araba kullanırsınız bazen 10 metre gidemezsiniz. Şimdi bu triger kayışının ömrü her iki durumda aynı mı yani? Km ile ölçmeye devam mı edelim bu aletin ömrünü? Söylemek istediğim buydu, yoksa arabayı hor kullanmakla vs alakası yok.
Aynen katılıyorum işin en öz açıklaması bu ..
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Slm,
İbrahim Bey sizlere katılıyorum. Reno bence servis bakım sürelerini uzatıyor. Renoda bakım ve triger değişim maliyeti toplamda 1000-1200 TL belki daha fazla tutuyor. Triger değişiminde ustanın işçiliği çok iyi olmalı. En iyi usta yetkili servis. Ama insanlara çok maliyet çıkarıyorlar. İnsanlar ister istemez sanayiye kaçıyor. Gidiyor orjinal parçalarını alıyor, sonra sanayiye.Periyodik bakımda yağ, hava filtre, mazot filtre, polen değiş, yağlara bak, eksikleri tamamla. Bu şekilde araçlarımızı uzun yıllar ve km kullanabiliriz. Ama ağır bakım gelince bu yukarıdaki gibi olmuyor. Ağır bakım orjinal parça ile sanayide yapılsa bile yetkili servis gibi olmuyor. Trigerde, ustalık istenir. Her usta yaparım der, ama yapamaz. Sonra motorlarda sıkıntı çıkar. 1.3 m jetlerde ağır bakım 250 bin km olunca, yağına suyuna bak, çok rahat 500 bin km yaparsın. (Tabili kullanım şekli çok önemli, burada standart şartlardaki kullanımı dile getiriyorum) dci motorlar özellikle euro1-2-3-4 olanlar, kesin triger 80 binde değişmeli. Değişim yetkilide çok pahalı, vatandaş sanayi ye kaçar. Usta iyi değilse sonra sıkıntılar başlar. Güzelim dci motorlar 150 bin-200 binde dağılır. Sonra biz insanlar internette dci motorların ömrünü araştırmaya başlarız. Sonuç olarak yetkili servis bakımlı dci motorlar 500 bin belki 1 milyon km yapar. Ama sanayi bakımlı ( kötü ustaya bakım, iyi ustalara laf yok.) dci motorlar ileride pert sayılır. 1.3 mjetler ağır bakım süresi uzun olduğundan bakımları sanayi herhangi bir ustaya yaptırılsa bile çok dayanıyor. Ama dci ler böyle değil. Ben şunu diyorum Reno dci motorlarını, mjet ler gibi ağır bakım sürelerini uzatıp, insanlara daha kaliteli motorlar sunuyor. 1.5dci euro5 (K9K-898)-DPF bence trigerde uzun bakım aralıklı bir motor diye düşünüyorum. (tabii ki herşey normal kullanım için yazıyorum).
Bunlar benim kendi düşüncelerim, ısrarcı da değilim. Algıladığımı yazdım ve sizlerle paylaştım.
Herkese sevgilerle.
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

En iyi usta yetkili servis.

Ben pek emin değilim. Doğrudur ellerinde her tür teknik bilgi alet edevat var, ama iş iş yapmaya gelince işi yapacak adam sanayine çalışanla aşağı yukarı aynı düzeyde. Eh adam aynı düzeyde olunca, elinde her türlü alet edavat ve araç üreticisi tarafından sağlanan bilgi de olunca elbet sonuç daha iyi olacaktır da bazen öyle ücretler çıkarıyorlar ki 'kibarca sizi aptal yerine koyduk sakıncası yoksa' der gibi oluyor. Tabi elinde alet edavat ve teknik bilgi var da zahmet edip okuyorlar mı servis bültenlerini, onu da bilemiyoruz. Hal böyle olunca benim fikrim şu: Aracın kullanma klavuzunu okuyun, bakımlarını kendiniz takip edin ve orda yazdığı gibi yaptırın. İster yetkili serviste ister sanayine yaptırın, ama orda yazdığı gibi yaptırın. İş bakım değil de tamir oldu mu işin içinden çıkmak her zaman kolay olmuyor.
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Slm,
yetkili servisler bence kendilerini yetiştiremiyorlar veya işlerine öyle geldiği içindir belki, kitabında 1.5dci K9k motor için triger 160 bin. Ama servisciler 80 bin diyor. Neden böyle deyice TR şartları diyor. Avrupada da trafik var. Ben milletten para alma meselesi olarak bakıyorum. 1.5 dci motorlu duster 4x4 ile off-road yap. Servis trigeri 10 binde değişir. (kullanım şekli çok önemli). En mantıklı yol; yetkili servis dci motorum trigerini kontrol edecek, değişim istiyorsa 20 binde değişsin. Kontrolde değişim istemiyorsa motor 80 bine geldi diye de değişim yapmasın. ( Kayışarda 4 yıl durumu göz ardı edilerek yazdım). Triger kayış 80 bin yapmış, 2 yaşında, normal kullanılmış, kontrolde kayış sapa sağlam. Ama yetkili servis illa 80 bin km oldu değişim istiyor deyip millete gereksiz masraf çıkartıyorlar. Ben yetkili servislerin bu anlayışına kızıyorum. Bütün yazılarımda aslında bunu kasıt etmiştim.
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

yetkili servisler bence kendilerini yetiştiremiyorlar veya işlerine öyle geldiği içindir belki, kitabında 1.5dci K9k motor için triger 160 bin. Ama servisciler 80 bin diyor. Neden böyle deyice TR şartları diyor. Avrupada da trafik var. Ben milletten para alma meselesi olarak bakıyorum.

Bence olaya yanlış bakıyorsunuz, ama 160 bin de olsa 80 bin de olsa zaten ikisi de doğru değil. İlave olarak bir de yıl belirtmesi lazım, "160 bin/5 sene" gibi. Daha önce de yazdım tekrar yazayım adam müneccim değil ki. Belki siz otobanda araba kullanıyorsunuz belki bir başkası dur kalk trafiğinde kullanıyor, 160 bin diyenin söylediği de yalan 80 bin diyenin söylediği de. Olayı anlamadan eleştirmemek lazım. Kullanma klavuzunu okudunuz mu? Orda ne diyor? Eminim bir de şu kadar yıl diye ilave bir kriter daha koymuştur.

1.5 dci motorlu duster 4x4 ile off-road yap. Servis trigeri 10 binde değişir

Öyle yapmayacaklarına adım gibi eminim ama anlatamadım bir türlü. Bakım aralıkları tahminden ibaret, içinde kötü niyet aramaya gerek yok, adam bilmiyor sadece, hepsi bu. Fiyatları da yüksek çıkartıyorlar çünkü telefonlara bakan sekreterin, yeni araba almaya gelenlere yol gösteren hosteslerin, işi kullanma klavuzundaki bir tabloyu takip etmek olan servis danışmanının vs maaşını ödeyecekler ve sanayide olmayan ve 5 senede bir ancak lazım olan makineyi de alıp bir kenara koymuşlar onun da parası biryerden çıkacak. Yani çok ta anlaşılmaz bir durum yok ortada.
 



Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Iste tamamen servis kazigi o yuzdendirki sifir arac almayi istemem bunu en son 2012 de sifir corolla aldigimiz zaman yasadik . 20 binde disk degistirmeye calistilar balans icin 100 lira istediler . Cok mantiksiz geldi bende 30 binde sattim garantisiz linea aldim 80 binde tepe tepe servise gitmeden biniyorum .

ibrahim IPEK
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

20 binde disk degistirmeye calistilar

O da güzelmiş, ama 10 binde triger değiştirmeye kalkmamışlardır, böyle birşey yapan adamı döverler :D
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Slm,
linea 1.3 mjet 120binde sadece periyodik bakım yaparak bu km ye geldi. her 10 bin orj. parçalar ile sanayi bakım yaptırıyorum. Her 10 bin km orj parça ile 110 tl +20tl ustaya=130 TL
her 20 bin km de birde mazot filtresi buda 45 tl: Yani130-170-130 diye gidiyor. Geçenlerde motoru tanıdık bir motor ustasına dinlettim. Saat gibi dedi. Kontrol ettirmek önemli. Yetkili servisler 600-1200-600-1800 örüntüsü ile çalışıyor.
parası olup işi anlamayan yetlili servise gider.( Kafa da rahat olur, işin bu yanı da var!)
Yetkili servise paramı kaptırmam ama ustam iyi diyen sanayiye gider, para vatandaşta kalır.
Araştıran, soran, bilgiyi kullanan elbette, kullanmayana göre daha az para harcar.
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

linea 1.3 mjet 120binde sadece periyodik bakım yaparak bu km ye geldi.

Evet, şimdi ben size bir de linea ile dusterin (ve pek çok diğer suv kasa aracın) farkını söyliyeyim de konu tamamına ersin.
Binek araçlarda 1 adet diferansiyel var, suv kasa araçların çoğunda 3, ya da 2 + 1 transfer kutusu. Otomatik vites olursa o transfer kutusu şanzımana entegre. Bunun ne demek olduğu bu parçalardan biri sorun çıkarana kadar anlaşılmaz, başına gelen bilir. O yüzden tüm bunların yağ değişim zamanını aksatmayın. Ne zaman değişeceği kullanma klavuzunda yazıyor, yani yetkili servisteki servis danışmanının baktığı yerde ;) Neyle değişeceği de genelde aynı kitabın sonunda biryerlerde yazar. Sanayideki usta değişmesine gerek yok derse ya da siz özellikle söylemeden değiştirmiyorsa bunun iki anlamı vardır: (1) o zamana kadar siz o arabayı satarsınız demek istiyordur (2) o yağı değiştirmek için kullanılan makine bizim serviste yok demek istiyordur. Aklınızda bulunması gereken şey, "değişmesine gerek yok" demenin anlamının "gerçekten gerek yok" olmadığıdır. Tabi siz hatırlatmazsanız akla gelmeyen diğer şeyler de var, motor antifrizi, mazot filtresi vs. Yani yetkili servise gitmenize illa gerek yok, ama yetkili serviste çalışan bir servis danışmanı var ya hani yukarıda belirtmiştim işi kullanma klavuzundaki tabloyu takip etmek diye. O tabloyu takip etmenize gerek var. Sanayideki usta takip etmez, adamın işi başından aşkın...
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Mevzu binek suv ayrimi degil ki he tabi daha cok hareketli parca oldugundan kontrol daha dikkatli ve sık yapilmali . Lakin bu cakal servislere para kaptirilmamali

ibrahim IPEK
 



Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Mevzu binek suv ayrimi degil ki

Mevzunun aynen o olduğünu tecrübeyle öğrenmek istemiyorsanız söylediğim gibi yapın.
Neyse benden bu kadar... bu kadar servis muhabbeti yeter.
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Slm,
hem linea 1.3 mjet hemde duster 4x4 110 hp aracım var.Karşılaştırma amacıyla konu açılmamıştır. İkisinin benzer yanları olduğu gibi tabii ki farklı yanları var. İkisi de güzel araçlar. Ben konuyu yetkili servislerin çok ücret almalarından dolayı insanların sanayiye kaçması mantığı ile açmıştım. Yetkili servisler makul ücretler alsalar herkes yetkili servise gider ve yetkili servislerde sürümden kazanırlardı. Zaten yetkili servisi olanlar dört köşe. Para basıyorlar. Fiyatlar makul olmalı. Belki de bizlerin kazancı az olduğundan yetkili servise verilen parayı çok buluyor olabiliriz. (Görecelik kuralı)
Herkese sevgiler.

"Arabalara fazla kafa takmamak lazım. Herşey olacağına varır." :smiley:
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

en iyi usta servisdeki usta deyil katilmiyorum on kididen sekizi caylak disarida iyi bir ustaniz varsa 300 veya 350 ye niter beb garanti bitince servislende isim biter..
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Slm, en iyi usta işini bilen ustadır. Ancak sanayi deki ustalar resmi çalışmaz. En iyi dediğimiz usta bile istemeden hata yapabilir. Sonuçta insanız. Yetkili servis resmi olduğundan en küçük veya en büyük hatayı hukuki olarak düzelttirmek mümkündür. Ama sanayi de böyle imkan yoktur. Yetkili servis bu durumda işini çok iyi yapmak zorundadır. Yetkili servis içinde işler paylaşılır her işin bir uzmanı oluşmuştur. Mesela triger ustası gibi. Çünkü burada çalışan bu işten sorumludur. Bilmem ama belik 1 ay da 100 arabanı trigerini değişir hemde genellikle aynı marka ve model motorlar olduğu düşünülürse , bu çalışan her halde gözü kapalı bile trigeri değişir. :smiley: Sanayi de durum elbet daha farklı belki ayda 1-5 arası değişir ve model model arabalar. Hepsi farklı mühendisliği vardır. Bu yüzden işin bitiminden sonraki garanti ve bu çalışmalarından dolayı en iyi usta yetkili servistir. Tabii ki sanayi de de çok çok iyi ustalar var. İş bitiminde sonra garantileri de pek yoktur. Mesela ölümlü sonuçlanan mekanik arıza kaynaklı kazaları üstlenmezler. Bu en kötü ihtimal. Allah kimseye göstermesin. Bu yazı da yetkili servisleri savunur yanım yoktur. Gerçekleri dile getirmek istedim. Ama yetkili servislerin çok pahalıya çalışmalarına karşıyım. Kaliteli ve garantili çalışan, orijinal parça kullanıp, az işçilikle alan özel servislerden yanayım.
 

Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

ben 90 denesinden beri dizel araba kullanirim hoc servisde triger kayisi degistirmedim hep disarida degisdim.
 



Ynt: Duster 4x4- 110 Hp (81 Kw) Dpf-k9k-898 Motor Triger Değişimi Hakkında

Yanlis anlasilmasin linea ile Duster karsilastirmadim cok farkli araclar fakat motorlari benzer bu araclarin genellikle yeni cikan dizeller hep birbirine benzer kotu motorda pek kalmadi . Servis konusunda cokca tecrubelerimiz babam makam soforu elinde bir sürü luks ve normal arac var bunlarin bakimi tamiri ile ugrasiriz hafta sonu . Bmw 7.45 sanzuman arizasi icin 35 bin kaba hesap cikardilar .disarida Usta bir sanzumanciya 1000 tl ye yaptirdik . Servis bu durumda garanti verse ne yazar .

ibrahim IPEK
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,923
Mesajlar
1,525,813
Kayıtlı Üye Sayımız
166,703
Kaydolan Son Üyemiz
muzomuco

SON KONULAR



Geri
Üst