Duster Araç içi Ses Karşılaştırmalı Test Sonuçları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan burhany Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,309
Ynt: Duster Araç içi Ses Karşılaştırmalı Test Sonuçları

Dusterda hızlı giderken syyyyyyyyyyyyyyyy diye düdük sesi gibi çok ses geliyor, ön cam direğinin çukur conta girintisimidir bu sesin kaynağı?
 

Etiketler
Ynt: Duster Araç içi Ses Karşılaştırmalı Test Sonuçları

kyenipazar' Alıntı:
herkese merhaba , testlerin adil yapıldığına eminim ama bence kontrolünüzde olmayan değişkenleri gereği kadar dikkate almıyorsunuz bu da sonuçlarda birkaç desibel mutlaka farkettirecektir ki bu da sonucu tamamıyla değiştirir.

En önemli faktörlerden biri lastikler. Karşılaştırdığınız araçlardaki lastik aşınma oranları aynı mıydı ? Veya araçlara takılı lastiklerin tipleri vs aynı mıydı ? Belki birinde Goodyear'ın ultra silence gibi bir modeli veya herhangi bir sert hamurlu lastik vs var ? Birinde hız tipi lastik olabilir ötekinde dört mevsim lastiği . Yani araçlar belki de fabrilkasyon olmayan lastik de takmış olabilirler.bu mesela çok çok önemli bir fark yaratır. Yani lastik modeli bir , aşınmışlık oranı iki...

Sizin dünkü rüzgar ve bugünkü rüzgar aynı diye düşünerek test yaptığınız gün belki de 0,5 knot bile olsa fark var olabilir ve 100 Km hız için ses açısından çok ama çok farkeder..

Araçların örneğin kapı fitilleri ne kadar aşınmıştı ? Belki de araçlardan birinin fitilleri , lastikleri artık güneşten vs biraz daha fazla kurumuş , görevini iyi yerine getirmiyor olabilir ?

Araçların hepsi hiç kazasız ve kapı , kaput ayarları fabrikasyon mudur ?
0,5 mm lik bir kapı ayarsızlığı içerdeki sesi çok değiştirir.

İşte bu yüzdendir ki fabrikalar milyonlarca dolar harcayıp bu testleri eşit şartlarda yapıyorlar.
Sizler ne kadar iyi niyetle yapsanız da bu faktörleri kontrol edemeyeceğiniz için test sonuçlarınız çok afaki olur..

Aracın hava filtresinin temizliği bile sesi değiştirdiği için bu testler sıfır km araçlar ile yapılır. Sizin de böyle bir imkan bulmanız sanırım biraz güç olur. Ototmobil dergileri bile bazı testlerde "bize gelen test otomobilindeki yıpranma farklılıklarına bağlı olarak" diye cümleler kurarlar.

Şahsi fikrimdir tabii bu.

Herkese hayırlı sürüşler.


yorumlarını okudum ve karşı olabileceğim hiç bir şey yazmamışsın çünkü söylediklerin doğru. ama takdir edersinki benim yaptığım bu testte zaten belirttiğim gibi mümkün olduğu kadar aynı şartlarda yapmaya çalıştım. birebir aynımı? tabiki imkansız dış hava şartlarındaözel bi tesisim de olmadığına göre. ikincisi aynı lastiklerlemi diye yazmışsın tabiki buda imkansız. hepsindede orjinal fabrika çıkış lastikleri var.lastiklerin en eskisi 1 aylıktı. farklı model araçlara aynı tip lastik takmakta sanıyorum imkansız çok anlamam ama. aracın biri 15 jant biri 16 jant biri 17, biri 18. nasıl bir orta yol bulacaksınki aynı şartları sağlayabiliyorsun. sen olaya yanlış yerden bakıyorsun. fabrika verilerini yolda tutturman imkansız.nitekim milyonlar harcayıp yaptıkları testleri rüzgar trübünlerinde yapıyorlar yani araç yürümüyor. lastik sesi diye bişey yok.ayrıca farklı modelleri böyle bir teste sokan bir fabrikada yok. bu testteki amaç farklı model ve yapıdaki araçların arasındaki ses farkıyla ilgili bir fikir edinmek sadece bu.bu farkları reel olarak görmek istedim.sonuçta ben arabayı fabrikanın testlerini yaptığı özel pistlerde kullanmıycam.
 

Ynt: Duster Araç içi Ses Karşılaştırmalı Test Sonuçları

yorumlarını okudum ve karşı olabileceğim hiç bir şey yazmamışsın çünkü söylediklerin doğru. ama takdir edersinki benim yaptığım bu testte zaten belirttiğim gibi mümkün olduğu kadar aynı şartlarda yapmaya çalıştım. birebir aynımı? tabiki imkansız dış hava şartlarındaözel bi tesisim de olmadığına göre. ikincisi aynı lastiklerlemi diye yazmışsın tabiki buda imkansız. hepsindede orjinal fabrika çıkış lastikleri var.lastiklerin en eskisi 1 aylıktı. farklı model araçlara aynı tip lastik takmakta sanıyorum imkansız çok anlamam ama. aracın biri 15 jant biri 16 jant biri 17, biri 18. nasıl bir orta yol bulacaksınki aynı şartları sağlayabiliyorsun. sen olaya yanlış yerden bakıyorsun. fabrika verilerini yolda tutturman imkansız.nitekim milyonlar harcayıp yaptıkları testleri rüzgar trübünlerinde yapıyorlar yani araç yürümüyor. lastik sesi diye bişey yok.ayrıca farklı modelleri böyle bir teste sokan bir fabrikada yok. bu testteki amaç farklı model ve yapıdaki araçların arasındaki ses farkıyla ilgili bir fikir edinmek sadece bu.bu farkları reel olarak görmek istedim.sonuçta ben arabayı fabrikanın testlerini yaptığı özel pistlerde kullanmıycam.
 

Ynt: Duster Araç içi Ses Karşılaştırmalı Test Sonuçları

burhan bey merhaba , yanıldığınız bir konu var. Rüzgar tüneli kullanımı.

Rüzgar tüneli araçların genel ses düzeyini ölçmek için kullanılmaz. Öncelikle araç aerodinamiğini iyileştirmek ve örneğin BMW nin dikiz aynalarındaki pütürler gibi ufak dokunuşlarla rüzgar sesini azaltmak amacıyla kullanılır.

Dolayısı ile aracın sessizliği vs için yapılan testler farklı ve onlarda lastik sesi de , motor , rüzgar vs hesaba katılıyor...
Hatta belki bazı kaynaklarda rastlayabilirsiniz , işte Mercedes Michelinin şu serisini % 0,3 luk yakıt tasarrufu ve kabine yansıyan ses seviyesinde 0,15 desibellik düşüş sağlıyor diye.

Bir de şu noktayı yanlış anlamışsınız , ben her araçta lastik tipi aynı mıydı derken zaten 15 , 17 inch vesaire onu kastetmiyorum.Veya hepsinde dört mevsim lastik olmalı demiyorum. Fabrika çıkışında takılan lastik olması yeterli , zaten siz de öyle olduğunu belirtmişsiniz problem yok o konuda. Bazı Hyundailerde michelin geliyor (aynı model accent da bazılarında Kumho) bu bile iki aracın ses seviyesini değiştiriyor. Lastikleri fabrika çıkışı Bridgestone olan biri yenileme sırasında yumuşak hamurlu Michelin tercih ederse aynı matka aynı model belki de aynı kilometredeki araçların ses seviyesi değişir.

Velhasıl kelam siz elinizden geleni yapıyor ve sonuçları da paylaşıyorsunuz , güzel , kendi adıma teşekkür ederim ama bana göre sonuçlara etki eden bu faktörleri kontrol edemeyeceğiniz için sonuçlar pek bir anlam ifade etmez. Özellikle zaten araçlar arasında 15-20 değil 3-5 desibel fark olduğu göz önüne alındığında.
 

Ynt: Duster Araç içi Ses Karşılaştırmalı Test Sonuçları

daha öncede söylediğim gibi fikirlerinize aynen katılıyorum. aslında ikimzde olayın farkındayız. ben arabalardan pek anlamam yani gerçekten çok fazla anlamam. duster almaya karar verdiğmde bu siteyi buldum almamda çok etkili oldu. birçok kişinin; araç içine çok ses giriyomuş yorumlarının okudum.çözülmeyecek bişey olmadığı için çok dikkate almadım ve aracı aldım.insanların söylediği gibi çok ses almadığını hatta birçok arabadan daha iyi olduğunu farkedince naçisane bunu paylaşayım dedim. benim linea aracımda var ve ondan daha az ses alıyor.sadece o ıslık sesi olduğu için insanlar çok ses geldiğini düşünüyor ama o sese rağmen lineadan daha iyi. birisi hiç kullanmadığı halde ses alıyor diye duster yerine symbol almış. bu tür konularda bir fikir olsun diye bu ölçümü yaptım. yoksa asla bu konuda bir otorite olduğumu yada bunun kesin değerler olduğunu iddia etmiyorum.
 



Ynt: Duster Araç içi Ses Karşılaştırmalı Test Sonuçları

Azizim burhan bey, daha önce de yazmıştım; yaptığın ölçüm bu forumdaki en faydalı şey olmuştur. Birkaç DB yukarı veya aşağı hiç önemli değildir, amacımız zaten bir fikir edinmekti. Sayende edindik.

Duster'da beni rahatsız eden şey, dişli asfaltta tekerlek sesini içeri alması. Ki bu, araçların büyük çoğunluğu için geçerli bir sorun.

Geçen gün bir döşemeciyle görüştük. Bazı yerlere yalıtım malzemesi konularak gürültünün azaltılabileceğini söyledi. Daha önce birkaç araca uygulamış. Sonucun olumlu olduğunu ifade etti.

Uygulama yapılacak yerler, ön tekerleklerde davlumbaz-çamurluk arası, arkada, arka çamurluk üzeri. Bazı kuşkularım var; mesela öndeki yalıtım malzemesinin rutubet alıp hep rutubetli olması gibi....

Ek yalıtım yaptırırsam sonucu paylaşacağım.
 

Ynt: Duster Araç içi Ses Karşılaştırmalı Test Sonuçları

lastiklerinde aynı marka ve model olması gerektiğini düşünüyorum....
 

Ynt: Duster Araç içi Ses Karşılaştırmalı Test Sonuçları

burhan bey bu durumda sizin test amacına ulaşmış bence de , teşekkürler.

sayın olguncandan ziebart zaten o ses için ekstra yalıtımları gayet profesyonel bir şekilde yapıyor , bence bir yoklayın Ziebartı
 

Ynt: Duster Araç içi Ses Karşılaştırmalı Test Sonuçları

4x4-90bg' Alıntı:
Dusterda hızlı giderken syyyyyyyyyyyyyyyy diye düdük sesi gibi çok ses geliyor, ön cam direğinin çukur conta girintisimidir bu sesin kaynağı?

Turbo salyangozuna dolan havanın sesidir. Turbo'nun devrede olduğunu o sesten anlayabilirsiniz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,645
Mesajlar
1,521,541
Kayıtlı Üye Sayımız
170,377
Kaydolan Son Üyemiz
x_ml

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst