herkese merhaba , testlerin adil yapıldığına eminim ama bence kontrolünüzde olmayan değişkenleri gereği kadar dikkate almıyorsunuz bu da sonuçlarda birkaç desibel mutlaka farkettirecektir ki bu da sonucu tamamıyla değiştirir.
En önemli faktörlerden biri lastikler. Karşılaştırdığınız araçlardaki lastik aşınma oranları aynı mıydı ? Veya araçlara takılı lastiklerin tipleri vs aynı mıydı ? Belki birinde Goodyear'ın ultra silence gibi bir modeli veya herhangi bir sert hamurlu lastik vs var ? Birinde hız tipi lastik olabilir ötekinde dört mevsim lastiği . Yani araçlar belki de fabrilkasyon olmayan lastik de takmış olabilirler.bu mesela çok çok önemli bir fark yaratır. Yani lastik modeli bir , aşınmışlık oranı iki...
Sizin dünkü rüzgar ve bugünkü rüzgar aynı diye düşünerek test yaptığınız gün belki de 0,5 knot bile olsa fark var olabilir ve 100 Km hız için ses açısından çok ama çok farkeder..
Araçların örneğin kapı fitilleri ne kadar aşınmıştı ? Belki de araçlardan birinin fitilleri , lastikleri artık güneşten vs biraz daha fazla kurumuş , görevini iyi yerine getirmiyor olabilir ?
Araçların hepsi hiç kazasız ve kapı , kaput ayarları fabrikasyon mudur ?
0,5 mm lik bir kapı ayarsızlığı içerdeki sesi çok değiştirir.
İşte bu yüzdendir ki fabrikalar milyonlarca dolar harcayıp bu testleri eşit şartlarda yapıyorlar.
Sizler ne kadar iyi niyetle yapsanız da bu faktörleri kontrol edemeyeceğiniz için test sonuçlarınız çok afaki olur..
Aracın hava filtresinin temizliği bile sesi değiştirdiği için bu testler sıfır km araçlar ile yapılır. Sizin de böyle bir imkan bulmanız sanırım biraz güç olur. Ototmobil dergileri bile bazı testlerde "bize gelen test otomobilindeki yıpranma farklılıklarına bağlı olarak" diye cümleler kurarlar.
Şahsi fikrimdir tabii bu.
Herkese hayırlı sürüşler.
yorumlarını okudum ve karşı olabileceğim hiç bir şey yazmamışsın çünkü söylediklerin doğru. ama takdir edersinki benim yaptığım bu testte zaten belirttiğim gibi mümkün olduğu kadar aynı şartlarda yapmaya çalıştım. birebir aynımı? tabiki imkansız dış hava şartlarındaözel bi tesisim de olmadığına göre. ikincisi aynı lastiklerlemi diye yazmışsın tabiki buda imkansız. hepsindede orjinal fabrika çıkış lastikleri var.lastiklerin en eskisi 1 aylıktı. farklı model araçlara aynı tip lastik takmakta sanıyorum imkansız çok anlamam ama. aracın biri 15 jant biri 16 jant biri 17, biri 18. nasıl bir orta yol bulacaksınki aynı şartları sağlayabiliyorsun. sen olaya yanlış yerden bakıyorsun. fabrika verilerini yolda tutturman imkansız.nitekim milyonlar harcayıp yaptıkları testleri rüzgar trübünlerinde yapıyorlar yani araç yürümüyor. lastik sesi diye bişey yok.ayrıca farklı modelleri böyle bir teste sokan bir fabrikada yok. bu testteki amaç farklı model ve yapıdaki araçların arasındaki ses farkıyla ilgili bir fikir edinmek sadece bu.bu farkları reel olarak görmek istedim.sonuçta ben arabayı fabrikanın testlerini yaptığı özel pistlerde kullanmıycam.