1-2 boy büyük lastik madem sorun çıkarmadıysa zaten 1-2cm yükselmiş demektir. Kürşad'ın uyarılarını göz önüne alarak 2-3cm daha yükseltecek amortisör ve yaylarla birlikte toplamda 3-5cm yükseltmeniz mümkün olur. Ama aracı yükseltmek yakıt sarfiyatını artıracağı gibi aracın dinamik yapısını da bozar. Her ne kadar yükseltmeyle birlikte sağlamlaştırmak için bir çok parçayı değiştirseniz bile aracın momentum ve ağırlık merkeziyle oynamış ve asfalt performansını düşürmüş olacaksınız. Öncelikle ne yapacağımıza karar verip ona göre araç almamız lazım. Aldığımız aracı da ne yapacağımıza göre modifiye etmemiz lazım. Ağır off-road yapılmayacaksa Discovery'nin yükseltilmesi (maliyeti düşük olsa bile) gereksiz bir işlemdir, bakınız ben
Eğer herhangi bir yere sürtünmüyorsa 1-2 boy büyük lastikle 1-2cm yükseltme yeterli olacaktır. Ama Kürşad'ın dediği gibi buna gerek var mı onu da iyi düşünün
Çünkü 1-2 boy büyük lastikle yakıt sarfiyatı küçük de olsa (%2-5) artacak, aracın torku da (yine %2-5 kadar) düşecektir...
Yükseltme yerine spacer'la lastikleri 3-5cm daha açmanızı özellikle ESP'siz araçlara tavsiye ederim. Düşük maliyetli ve yarım saatlik bir iş. Üstelik yakıt sarfiyatına bir etkisi yok. Güvenlik açısından çok önemli, uygulaması da bir o kadar basit bir işlem. Yeter ki aracınız için doğru malzemeden yapılmış spacer'ları bulun