Duster'ım Soğukta Geç Çalışıyor.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan off road runner Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 58
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,358

off road runner

instagram kerim_yollarda
Mesajlar
967
Tepkime Puanı
20
Yer
Antalya
Merhaba arkadaşlar. Aracım 2010 model, diesel ve 57.000 km.de. Antalya'da oturuyorum. Aracım bir müddetten beri soğuk havalarda geç çalışıyor. Aküyü değiştirdim, durum değişmedi. Kızdırma bujilerini kontrol ettirdim. Biri arızalı çıktı, değiştirdiler, durum değişmedi. İki ayrı servise götürdüm, "gece bırakın, sabah çalışmazsa bakarız ya da bir yerde çalışmazsa haber verin, reno yardım gelir bakar" dediler. Arıza lambası yanmadıktan sonra bilgisayarda bir şey gözükmez dediler.

Bu durum başına gelen veya bu konuda bir fikri olan var mı ?
 







Sen sorasın diye , işin gücün yok galiba, sana soru sorulursa cevap ver anlmadığın işlerede burnunu sokma
Nezaketin için teşekkür ederim.
Anlamadığım işlere burnumu sokacağım ki senin gibi anlayan olayım.
Haydi şimdi bir anlayan olarak ben anlamayana depo içindeki pompanın kontrol edilmesi tavsiyenizi gerekçesi ile açıklarmısınız? hani anlamayanların anlayacagı türden yazmazsanız aslında sizin bu işten anlamadığınızı düşüneceğim.
Saygılar
Af edersiniz bana ufak bir tavsiyede bulunmuşsunuz "sana sorulursa cevap ver" diye. Hakikaten güzel bir tavsiye ama sen niye kendi tavsiyene uymayıp sana sorulmadan cevap yazdın? acaba kendinizi forum içinde farklı bir yerde mi görüyorsunuz?
 
Son düzenleme:

Nezaketin için teşekkür ederim.
Anlamadığım işlere burnumu sokacağım ki senin gibi anlayan olayım.
Haydi şimdi bir anlayan olarak ben anlamayana depo içindeki pompanın kontrol edilmesi tavsiyenizi gerekçesi ile açıklarmısınız? hani anlamayanların anlayacagı türden yazmazsanız aslında sizin bu işten anlamadığınızı düşüneceğim.
Saygılar
Af edersiniz bana ufak bir tavsiyede bulunmuşsunuz "sana sorulursa cevap ver" diye. Hakikaten güzel bir tavsiye ama sen niye kendi tavsiyene uymayıp sana sorulmadan cevap yazdın? acaba kendinizi forum içinde farklı bir yerde mi görüyorsunuz?
Dusterla ilgili yazılan çizilen geçmişten bugune şeylere bak önce nerde olduğumu görürsün
 

Dusterla ilgili yazılan çizilen geçmişten bugune şeylere bak önce nerde olduğumu görürsün
Durup dururken kabalık ettiğiniz halde size yinede olması gerektiği gibi yani kibar davranıp önerinizin açıklamasını rica etmiştim ama siz her halde konuyu tam bilmediğinizden olsa gerek diye düşünüp cevap diye kolaya kaçtığınızı düşünmeye başladım.Sizden basit bir ricam var.Lütfen soğukta zor çalışan aracın bu zor çalışma sıkıntısını yok etmek için neden depo içi busterpomp kontrol edilmeli? bu busterpomp pardon depo içi yakıt besleme pompasını acaba nasıl ve neyini kontrol edeceğiz.Haydi lütfen önerinizin inandırıcı açıklamasını yazın ben neyi atlamışım öğreneyim?
diyelim ki sizin depo içi mazot pompası dediğiniz yakıt besleme pompası sıkıntılı çıktı olabilir ama şimdi bir soru daha sıkıntılı olup soğuk havada motorun çalışmasına engel olan bu pompa hava ısınınca nasıl oluyor da motorun çalışmasına engel yaratmıyor?
(konunun en başında SOĞUK HAVADA şartı konuyor yani soğuk şartı kalkınca motor kolayca çalışıyormuş)
Haydi ben burnumu soktum artık sizin tarifinizle;kendi burnunuzu kurtarın derim.Bir yerlerden kopyala yapıştır mantığı ile bile olsa düzgün doğru cevaba razıyım.
Hakkımda ufak bir açıklama: Kendimin Pilotluğunu yapıp uçurduğum Piper L18 uçağının motorunun her türlü bakım ve onarımınıda lisanslı olarak kendim yapıyorum.Her halde bundan olsa gerek burnumu alakam olmayan işlere sokuyorum
 

Durup dururken kabalık ettiğiniz halde size yinede olması gerektiği gibi yani kibar davranıp önerinizin açıklamasını rica etmiştim ama siz her halde konuyu tam bilmediğinizden olsa gerek diye düşünüp cevap diye kolaya kaçtığınızı düşünmeye başladım.Sizden basit bir ricam var.Lütfen soğukta zor çalışan aracın bu zor çalışma sıkıntısını yok etmek için neden depo içi busterpomp kontrol edilmeli? bu busterpomp pardon depo içi yakıt besleme pompasını acaba nasıl ve neyini kontrol edeceğiz.Haydi lütfen önerinizin inandırıcı açıklamasını yazın ben neyi atlamışım öğreneyim?
diyelim ki sizin depo içi mazot pompası dediğiniz yakıt besleme pompası sıkıntılı çıktı olabilir ama şimdi bir soru daha sıkıntılı olup soğuk havada motorun çalışmasına engel olan bu pompa hava ısınınca nasıl oluyor da motorun çalışmasına engel yaratmıyor?
(konunun en başında SOĞUK HAVADA şartı konuyor yani soğuk şartı kalkınca motor kolayca çalışıyormuş)
Haydi ben burnumu soktum artık sizin tarifinizle;kendi burnunuzu kurtarın derim.Bir yerlerden kopyala yapıştır mantığı ile bile olsa düzgün doğru cevaba razıyım.
Hakkımda ufak bir açıklama: Kendimin Pilotluğunu yapıp uçurduğum Piper L18 uçağının motorunun her türlü bakım ve onarımınıda lisanslı olarak kendim yapıyorum.Her halde bundan olsa gerek burnumu alakam olmayan işlere sokuyorum
Sen benim bu konudaki muhatabım değilsin , o yüzden zorlama!!
Madem önerimi beğenmedin, yapıcı birşey söyle arkadaşa sorununu çözsün , burası fikir beğenmeme yeri değil sorun çözme yeri
Bilgim ,becerim ve tecrübem benden buralara taşıyor bilen biliyor, oku diyoruz okumuyorsun yapacak birşey yok allah selamet versin
 
Son düzenleme:

Size kibarca sizin öneriniz hakkında basit bir soruyu bir kaç kere sordum.Kendi önerinizi bile savunacak teknik bir açıklama yapamadınız,kabalaştınız,kolaya kaçıp ben şöyleyim ben böyleyim diyerek kendi kendinizin reklamını yaptınız elbette bilgili tecrübeli olunabilir ama bunu bırakında başkaları yazsın söylesin.Sizden hala açıklama beklediğim halde teknik açıklama yazmaya yanaşmadığınıza göre aslında siz bu konu hakkında bilginiz yok olsaydı yazardınız,işte burada bilirim tavrınızı sürdürmek için öylesine suya sabuna dokunmayan şeyler yazıyor sonrada öyleyim böyleyim diyorsunuz.
HAYDİ SİZE YİNE SORUYORUM: Sogukta zor çalışan motorun bu durumunu ortadan kaldırmak için yani soğuktada kolayca çalışması için yakıt deposundaki pompaya ne yapalım,çıkarıp yeni bir tane takarsak soğuk motor hemen çalışacak duruma gelirmi? gelir diyorsanız bunun sebebi nedir,yeni pompadaki sihir nedir?
Büyük ihtimalle bu soruma yine alakasız şeyler yazacaksınız,çünkü konumuz olan teknik detay hakkında hiç bir şey bilmiyorsunuz
 




fransız dizel motorlu bi aracda bende var konu ilğimi cekti..

depo daki pompa 3-5 bar arası bir basınç ile yakıtı hdi pompaya yollamaya yarar.. yolladıgının kullanacagını hdi pompa kullanır fazlası depoya geri gönderir..

hdi pompada basınç 1500 bar civarıdır... motor enjektörleri 1500 bar basınç ile hdi pompanın basınçı ile calışır..

soguk hava derken kaç derece mesela o na bakılmalı +2 derece yada 0 derecenin altında bi durum söz konusu ise..mazot filitresi içindeki su dondu yakıt gecemiyor anlamındadır..

common rail motorlarda her kontagı actıgınızda kızdırma bujisi ısıtacak bekliyeceksiniz sonra marşa basıcaksınız diye bişi yok..
kızdırma bujilerinin çalışmasını aracın şöförü degil ecu karar verir..hava sıcaklıgı yaklaşık 8-10 derecelarin üstünde ise o kızdırmalar hiç bi zaman çalışmaz..

sadece buji degişerek kızdırma bujilerindeki sorun da cözülemez onlara kumanda eden 1 bazı araclarda ise 2 röle olur onlar kısa ömürlüdür onları da degişmeli buji den dertli ise..?

motor 50 binde olan arac da bu düşündürüçü..?

300bini devirmiş olsa 40 sebebi var..
krank sensörü zamanla ihtiyarlıyor
eksantirik konum sensörü ayarı 1 mm den uzaga takıldı ise yada ihtiyarlık dan da yapabiliyor..
kızdırma bujileri tam sıkıldımı biri accık gevşek kalsa durumuda olabilir..dogru numaralı üretiçinin kullandıgı kod numarasına uygun buji takıldımı sorusuda var..?

bujinin takıldıgı yerden her pistonun komprosyon oranı ölçülür saat ile sorunlu piston var ise yapar..50 bin de bu olmaz büyük bi ihtimal..

son olarak motor radyatörünün suyunun oldugu plastik bidon tertemiz mi paslı bi görüntüsümü var..? paslı ise hararet gördü anlamındadır..conta dan minik basınç kacırmalar söz konusu olabilir..

dizel motordan pek çakmazdım sorunlarını ustalar çözmekte zorlandıgından ..bizler kullanıçısı olarakdan mecburuz dilinden anlamaya..abii şu parcayı değişelim..ondan degilse bunu da degişiriz olmaz ise sırasıyla şunları bunları alayını yeniliyecez deyinçe ..
bizde ne keyif..? nede para kalıyor..?

bilgi paylaştık ça güzeldir..didim..:smiley:

hır cıkarma amac lı konuya girmedim.. (parantez içinde) dizel motorla ilgili her bilğiye ihtiyacım var sadece..
 

Sakin olalım arkadaşlar fazla gergin bugünlerde herkes lütfen..
Ben sakinim ve sakin düşünüyorum.Bana durup dururken aşağılayıcı laflar eden kendini bilgili zanneden şahış sakin olsunda yazdıklarını ve benim yazdıklarımı bir daha okusun bakalım kim kime ayıp etmiş.
Bu kadar yazışmadan sonra yine tekrarlıyorum ki ilgili kişinin bu konularda hiç bir bilgisi filan yok,zaten kendiside yazacak teknik bir donesi olmadığından bunu kabullenmek zorunda kalıyor.
 

Ben sakinim ve sakin düşünüyorum.Bana durup dururken aşağılayıcı laflar eden kendini bilgili zanneden şahış sakin olsunda yazdıklarını ve benim yazdıklarımı bir daha okusun bakalım kim kime ayıp etmiş.
Bu kadar yazışmadan sonra yine tekrarlıyorum ki ilgili kişinin bu konularda hiç bir bilgisi filan yok,zaten kendiside yazacak teknik bir donesi olmadığından bunu kabullenmek zorunda kalıyor.
Hocam bak ağzımı bozmamak için zor tutuyorum krndimi zorlama daha fazla istersen !!!
 

Oğuz 1134 arkadaşım, öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Soğukta dediğim 8-10 hatta 12 dereceler ( ne yapalım Antalya'da bu havalar bize soğu geliyor :smiley: ) . Aracım bu güne kadar hiç hararet yapmadı. Bakımları yetkili serviste yapıldı.
 



Soğuk havada geç çalışma olayına normalde ilk bakılması gereken yer ısıtma bujileridir , arkadaş bujileri kontrol ettirmiş biri arızalıymış değiştirmiş durum değişmemiş bu durumda mazot elemanlarına bakılmalı , mazot filtresini söylemeye gerek duymadım , herhalde bu kadar uğraşıyla filtreye bakılmıştır mantığıyla...
Geriye ya motor üstündeki pompa yada depo içindeki pompa kalıyor , deponun içindeki pompa uzun beklemeyle ve soğukla bu tür anlık şeyler yapabilir , o yüzden soğuklarda özellikle depoyu boş vaziyette uzun süre bırakmamak gerekir ,kolay olan ona bakmak ben olsam önce ona baktırırım, motor üstündeki pompanın kontrol edilmesi için sökülüp pompacıya teste gitmesi lazım , çalışan araçta tavsiye etmeyeceğim olaydır bu , pompa motorun en pahalı parçasıdır dizel araçta, kurcalatmadan önce baya bi düşünmek gerekir
Arkadaş aracın km sini modelini vermiş asırlık araba değilki daha derin konulara inelim bu arada
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,027
Mesajlar
1,527,438
Kayıtlı Üye Sayımız
166,771
Kaydolan Son Üyemiz
dralpk

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst