arazi araçlarında kullanılan motorlar ile normal binek arabalarda kullanılan motorların dizayn farkı varmıdır?
başka bir deyişle, arazi araçlarımızdaki motorlarının dizaynı bizim araçlarımızı kullanırken zaman zaman karşı karşıya kaldığımız şartlara ne kadar uygundur?
örneklemek gerekirse bir 4x4 araç motoru ile normal binek aracın motorunun yağlama sistemi birbirinden ne kadar farklıdır? yada farklımıdır?
yeri geldiğinde aracı sağa yada sola yatırıp kanal yada eğimli bir yolda ilerlerken yada normal binek araçların çıkamayacağı dik bir rampadan iner çıkarken vs vs, acaba motorun yağlama sistemi ne kadar zorlanır?
LR motorları 45 + derecelerde bile yağlamaya devam ediyor, Bir arkadaşımız, çok ünlü bir markanın çok ünlü bir modeliyle LR peşinde dere yatağında yarım saat kadar 30 drece gibi yatay eğimde seyahat etikten sonra motor durmuş, açtıklarında motorun yağsız kalma sonucu sıkıştığı anlaşılmış. markayı yazsam yer yerinden oynar.
LR da kullanılan Geçek ford puma motorunun transit motorundan en farklı yönüde bu imiş LR enthusiast 2007 haziran sayısı galiba , teknik inclemesi vardı, motorda sadece yağlama sitemi için 6 ay kadar geliştirme ve testler yapılmış.
yazdıklarından anladığım doğruysa araçlarına standart ford transit puma motoru takan yada takmayı düşünen arkadaşları acil uyarmak gerekir diye düşünüyorum. o bahsettiğin yazının orjinalini nasıl buluruz acaba?
yazdıklarından anladığım doğruysa araçlarına standart ford transit puma motoru takan yada takmayı düşünen arkadaşları acil uyarmak gerekir diye düşünüyorum. o bahsettiğin yazının orjinalini nasıl buluruz acaba?
Yavuz abi yağ lambasına ne derece güvenmeli ? Eğimin tarafına göre yağ lambası yağ içinde kalmaz mı zaten ? Gerçi yağ müşürü yağ az olsa da sönüyormuş, yağ basıncı göstergesi falan düşünsek bu durumda da müşürün yerine göre gösterecek o da? ne yapmalı abi ?
Yavuz abi yağ lambasına ne derece güvenmeli ? Eğimin tarafına göre yağ lambası yağ içinde kalmaz mı zaten ? Gerçi yağ müşürü yağ az olsa da sönüyormuş, yağ basıncı göstergesi falan düşünsek bu durumda da müşürün yerine göre gösterecek o da? ne yapmalı abi ?
Özğür yağ lambası (yağ müşürü)yağ basıncıyla çalışır , basınç saati nekadar basın olduğunu gösterir saat her zaman garantidir mutlaka tavsiye derim ama 5 barlık saat olmak kaydıyla
Yağı az olan araçlarda ani dönüslerde yağ lambası yanar. Karteldeki yağın bir tarafa yığılması yağ pompasının yeterli basıncı sağlamamasına sebeb oluyorki. Arazi aracı için üretilmemiş bir motor uzun süru yüksek eğimde giderse yağ lambası yanmasa bile motor tam yağlama yapmıyacaktır. Piston etekleri çizilebilir. piston pimi vuruntu yapabilir.
Bu sorun yüksek basınçlı yağ pompası ve pompanın yağı çektiği çıkışı iki üç ayrı noktaya dağıtılırsa bu sorun çözülebilir. Hangi motorda olduğunu hatırlamıyorum ama pistonları yağlayabilmek için yağ enjektörleri kullanılmıştı.
Hatta Ankarada draglarla uğraşan bir usta şahin motorunu yan çalıştırıp yer çekimi kuvetinin olumsuz etkisini kaldırmayı düşünüyordu. Yağlama için farklı bir pompa ve yağ enjektörleri kullanacaktı. Ankaradan ayrıldığım için projesini tamamladımı bilmiyorum.
yağ fiskiyesi alttan gömleklere yağ fışkırtır genelde büyük motorların hepsinde vardır
Küçük motorlarda sadece granktan kollara ,kollardan pistona , pistondanda yağ sekmenının arasına, yağ gider
yağ fiskiyesi alttan gömleklere yağ fışkırtır genelde büyük motorların hepsinde vardır
Küçük motorlarda sadece granktan kollara ,kollardan pistona , pistondanda yağ sekmenının arasına, yağ gider
Özğür yağ lambası (yağ müşürü)yağ basıncıyla çalışır , basınç saati nekadar basın olduğunu gösterir saat her zaman garantidir mutlaka tavsiye derim ama 5 barlık saat olmak kaydıyla
haklısınız,teknik olarak saat olması profesyonel tercihtir,hızlı araçlarda,rally araçlarında ,büyük ticari araçlarda saat vardır,eski amerikanlarda da vardı,ucuzlatmak için lamba koyuyorlar
basınç göstergesinde o araç için uygun olması gereken değer ve,red line lar işaretli oluyor,ama şimdi defender motoruna takdığınızda da olması gereken ve tehlikeli değerleri bir şekilde işaretlemek gerekir ki gerçek anlamda gösterge işe yarasın,yoksa sadece gösterir
ciddi offroad araçlarının motor dizaylarında normal bir binek aracın maruz kalmayacağı eğimlerdede yağlama yapabilmesine olanak tanıyan geliştirmeler var,ayrıca su ,çamur,toz korumaları daha üst düzeyde oluyor ,kısaca herhangi bir motorla değişim yapılırsa bahsedilen sorunlar çıkabilir
selamlar