Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ndoganci Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,876

ndoganci

Kamp III
Mesajlar
665
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul
selam arkadaşlar

merak ettiğim bir konuda bilgi rica ediyorum

arazi araçlarında kullanılan motorlar ile normal binek arabalarda kullanılan motorların dizayn farkı varmıdır?

başka bir deyişle, arazi araçlarımızdaki motorlarının dizaynı bizim araçlarımızı kullanırken zaman zaman karşı karşıya kaldığımız şartlara ne kadar uygundur?

örneklemek gerekirse bir 4x4 araç motoru ile normal binek aracın motorunun yağlama sistemi birbirinden ne kadar farklıdır? yada farklımıdır?

yeri geldiğinde aracı sağa yada sola yatırıp kanal yada eğimli bir yolda ilerlerken yada normal binek araçların çıkamayacağı dik bir rampadan iner çıkarken vs vs, acaba motorun yağlama sistemi ne kadar zorlanır?

teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

:smiley: :smiley:

Çok teknikmiş gerçekten.

LR motorları 45 + derecelerde bile yağlamaya devam ediyor, Bir arkadaşımız, çok ünlü bir markanın çok ünlü bir modeliyle LR peşinde dere yatağında yarım saat kadar 30 drece gibi yatay eğimde seyahat etikten sonra motor durmuş, açtıklarında motorun yağsız kalma sonucu sıkıştığı anlaşılmış. markayı yazsam yer yerinden oynar. ;)

LR da kullanılan Geçek ford puma motorunun transit motorundan en farklı yönüde bu imiş LR enthusiast 2007 haziran sayısı galiba , teknik inclemesi vardı, motorda sadece yağlama sitemi için 6 ay kadar geliştirme ve testler yapılmış.
 

Ynt: Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

Böyle güzel soruya, böyle güzel cevap sorana da cevaplayana da (Motoru yağsız bırakarak yakmış biri olarak) teşekkür ederim.
 

Ynt: Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

yavuz

yazdıklarından anladığım doğruysa araçlarına standart ford transit puma motoru takan yada takmayı düşünen arkadaşları acil uyarmak gerekir diye düşünüyorum. o bahsettiğin yazının orjinalini nasıl buluruz acaba?
 

Ynt: Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

ndoganci' Alıntı:
yavuz

yazdıklarından anladığım doğruysa araçlarına standart ford transit puma motoru takan yada takmayı düşünen arkadaşları acil uyarmak gerekir diye düşünüyorum. o bahsettiğin yazının orjinalini nasıl buluruz acaba?

Abi gözü yağ lambasından ayırmazsan sorun olmaz ;D ;D

Dergi bende var 2 sayfa yı buna ayırmışlar, scan edip koymak lazım.
 



Ynt: Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

Baktım geçmiş sayılarda sadece bu yılkiler var, scan edeyim bir ara. telif sorunu olurmu acaba?

http://www.landroverenthusiast.com/new_lre/backis/backis.html
 

Ynt: Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

bana pm atarmısın rica etsem telif hakkı konusunu beklemeden önce

ndoganci@gmail.com
 

Ynt: Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

discovery-V8' Alıntı:
Abi gözü yağ lambasından ayırmazsan sorun olmaz ;D ;D

Yavuz abi yağ lambasına ne derece güvenmeli ? Eğimin tarafına göre yağ lambası yağ içinde kalmaz mı zaten ? Gerçi yağ müşürü yağ az olsa da sönüyormuş, yağ basıncı göstergesi falan düşünsek bu durumda da müşürün yerine göre gösterecek o da? ne yapmalı abi ?
 

Ynt: Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

ozcour' Alıntı:
Yavuz abi yağ lambasına ne derece güvenmeli ? Eğimin tarafına göre yağ lambası yağ içinde kalmaz mı zaten ? Gerçi yağ müşürü yağ az olsa da sönüyormuş, yağ basıncı göstergesi falan düşünsek bu durumda da müşürün yerine göre gösterecek o da? ne yapmalı abi ?
Özğür yağ lambası (yağ müşürü)yağ basıncıyla çalışır , basınç saati nekadar basın olduğunu gösterir saat her zaman garantidir mutlaka tavsiye derim ama 5 barlık saat olmak kaydıyla
 

Ynt: Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

Yağı az olan araçlarda ani dönüslerde yağ lambası yanar. Karteldeki yağın bir tarafa yığılması yağ pompasının yeterli basıncı sağlamamasına sebeb oluyorki. Arazi aracı için üretilmemiş bir motor uzun süru yüksek eğimde giderse yağ lambası yanmasa bile motor tam yağlama yapmıyacaktır. Piston etekleri çizilebilir. piston pimi vuruntu yapabilir.
Bu sorun yüksek basınçlı yağ pompası ve pompanın yağı çektiği çıkışı iki üç ayrı noktaya dağıtılırsa bu sorun çözülebilir. Hangi motorda olduğunu hatırlamıyorum ama pistonları yağlayabilmek için yağ enjektörleri kullanılmıştı.

Hatta Ankarada draglarla uğraşan bir usta şahin motorunu yan çalıştırıp yer çekimi kuvetinin olumsuz etkisini kaldırmayı düşünüyordu. Yağlama için farklı bir pompa ve yağ enjektörleri kullanacaktı. Ankaradan ayrıldığım için projesini tamamladımı bilmiyorum.
 



Ynt: Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

yağ fiskiyesi alttan gömleklere yağ fışkırtır genelde büyük motorların hepsinde vardır
Küçük motorlarda sadece granktan kollara ,kollardan pistona , pistondanda yağ sekmenının arasına, yağ gider
 

Ynt: Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

yunus bager' Alıntı:
yağ fiskiyesi alttan gömleklere yağ fışkırtır genelde büyük motorların hepsinde vardır
Küçük motorlarda sadece granktan kollara ,kollardan pistona , pistondanda yağ sekmenının arasına, yağ gider

işte o büyük motoru nerde gördüm hala düşünüyorum. Kafaya takılınca hatırlamadan rahat edemiyorum :smiley:
 

Ynt: Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

vosdost' Alıntı:
işte o büyük motoru nerde gördüm hala düşünüyorum. Kafaya takılınca hatırlamadan rahat edemiyorum :smiley:
Ahmet'cim büyük motorların çoğunda var zate
ÖRNEK :
as 600-700-900-950
mercedes v6-v8-v10 ve 52
 

Ynt: Eğimli Yerlerde Motor Yağlaması.

yunus bager' Alıntı:
Özğür yağ lambası (yağ müşürü)yağ basıncıyla çalışır , basınç saati nekadar basın olduğunu gösterir saat her zaman garantidir mutlaka tavsiye derim ama 5 barlık saat olmak kaydıyla
haklısınız,teknik olarak saat olması profesyonel tercihtir,hızlı araçlarda,rally araçlarında ,büyük ticari araçlarda saat vardır,eski amerikanlarda da vardı,ucuzlatmak için lamba koyuyorlar
basınç göstergesinde o araç için uygun olması gereken değer ve,red line lar işaretli oluyor,ama şimdi defender motoruna takdığınızda da olması gereken ve tehlikeli değerleri bir şekilde işaretlemek gerekir ki gerçek anlamda gösterge işe yarasın,yoksa sadece gösterir
ciddi offroad araçlarının motor dizaylarında normal bir binek aracın maruz kalmayacağı eğimlerdede yağlama yapabilmesine olanak tanıyan geliştirmeler var,ayrıca su ,çamur,toz korumaları daha üst düzeyde oluyor ,kısaca herhangi bir motorla değişim yapılırsa bahsedilen sorunlar çıkabilir
selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,032
Mesajlar
1,527,484
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst