ELEKTRİK MOTORLUYA ÇEVRİLMİŞ ARAÇLARIN TESCİLİ

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kabasakal73 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,974

kabasakal73

Duster'cı olduk gari :)
Mesajlar
683
Tepkime Puanı
1
Yer
SÖKE
Merhabalar,
son zamanlarda popülaritesi artan elektrik araçlar ile ilgili bir çoğumuz içinden mutlaka keşke ben de sahip olsam diye içinden geçirmiştir. internet üzerinden yaptığım bir çok araştırma sonucunda elektrik motorlu bir araç yapma üzerine bir proje düşünmeye başladım. başlangıç noktası olarak eski bir wosvos almayı düşündüm. daha sonra arkadan motor ve ön tarafta benzin deposu çıkartılacak. ön taraf ve arka koltukların arkası akülerin düzgün bir şekilde konulacağı ve havalandırmasının yapılacağı şekilde modifiye edilecek. bu arada akülerin ağırlığının fazla olduğu düşünülerek buna göre güçlendirme hem konulacak yerde hem de yürüyende yapılacak. daha sonra elektrik motor ile şanzumanın bir birine bağlanabilmesi için flanş benzeri bir aparat denemeler ile tornada yapılacak. bu konu ile ilgili bir elektrik mühendisi ile işinin erbabı bir oto elktrikçisinden boş zamanlarında yardım almayı planlıyorum. tüm bunlara başlamadan önce türkiye'de böyle bir aracın ruhsatında nasıl değişiklik yapılıp bunun legal hale geleceğini merak ediyorum. ama bununla ilgili düzgün bir bilgiye ulaşamadım. daha önce bu konuda araştırma yapmış yada bilgisi olan arkadaşlarımız var ise bilgilerini paylaşabilirler mi?
teşekkürler
her şey gönlünüzce olsun :smiley:
 

Etiketler
Ynt: ELEKTRİK MOTORLUYA ÇEVRİLMİŞ ARAÇLARIN TESCİLİ

ilginç konu.Motoru ve sürücüleriyle ilgili istanbulda profesyonel bir firma biliyorum.Tescil kısmını bende merak ettim açıkçası.
 

Ynt: ELEKTRİK MOTORLUYA ÇEVRİLMİŞ ARAÇLARIN TESCİLİ

Benim de cok arastirdigim bir konu. Ne yazik ki isin tescil kismini bende bilmiyorum ama elektrikli araclarin OTV sinin %1 gibi dusuk bir deger oldugunu hatirliyorum.

Su anda cok pahali fiyatlarla satilan nissan leaf peugeot ion gibi araclarin ortak sorunu menzil. 6-7 saatte herhangi bir prizden sarj olan bu araclar 100 kusur kmleri cok yavas kullanimda ancak yakaliyor (Klima kapali 60km ile 20 derece havada). (Nissan hizli sarj unitesi DC ile 80% ini yarim saatte doldurabildigini yeni acikladi)

Her ne kadar gunluk kullanimi bu degeri gecmeyen kisiler icin mantikli olsa da ayni zamanda benzin de harciyorlar cunku gerekli beygir belli durumlarda erisilemiyor. 2.4l L/km gibi bi deger var ornegin Nissan leafte. Polo bluemotion cok cok daha mantikli.

Fiyatlarda bu araclar icin pahali halen. 17.000 dolar nissan leaf Amerikada, 21.000 dolar peugeot icin Ingilterede. (Amerikada 20.000 dolara 0 km bir Camaro alabiliyorsunuz, ulkemizde 100.000 dolar. Daha paralel bi ornek ise Toyota Pirius, Amerikada 24.000 dolar ulkemizde siparis uzerine getirirseniz 40.000 euro.)

Ancak isin en onemli kismi bataryalar. Her pil gibi onlarda zaman icinde asiniyor ve dusuk olan menzili daha da dusuruyor. Yenilenmeleride servet tutuyor. Bu kadar dusuk menzile bir de batarya isi eklenince elektrikli araba mantigini yitiriyor.

Is bataryada bitiyor benim arastirmama gore kisacasi. 1-2 saatlik sarj ile 300-400 km yapabilen arac uretilirse, benzine zaten elveda.

Bu arada madem pahali o zaman luksunu yapalim mantigi ile uretilen ve cok da satan Fisker a da bir bakin isterseniz. Onunda 48 mil gibi bi menzili var.
 

Ynt: ELEKTRİK MOTORLUYA ÇEVRİLMİŞ ARAÇLARIN TESCİLİ

gonencmete, bu yazdığınız sorunların hepsinin sebepleri ve neden aşılmadığına dair bilgileri "Who Killed Electric Car" belgeselinde görebilirsiniz.
 

Ynt: ELEKTRİK MOTORLUYA ÇEVRİLMİŞ ARAÇLARIN TESCİLİ

benim projemde biraz daha extrem bir durum var. internette uygulamaları hakkında kaynak bulunan ve bir kaç arabaya da uygulanmış halinin videoları bulunan magnet motoru da araca uygulayıp, dışarıdan şarj almadan aracın kendi kendine dururken yada yürürken şarj etmesini sağlayıp dışarıya bağımlı kalmadan istenilen uzaklığa kadar gidebilmesini sağlamak. biraz ütopik gibi görünmesine rağmen bunun uygulandığı bir kaç aracın videosunu bulabilirsiniz.
 



Ynt: ELEKTRİK MOTORLUYA ÇEVRİLMİŞ ARAÇLARIN TESCİLİ

theFaceFistingCyborg' Alıntı:
gonencmete, bu yazdığınız sorunların hepsinin sebepleri ve neden aşılmadığına dair bilgileri "Who Killed Electric Car" belgeselinde görebilirsiniz.

Tesekkurler gercekten cok guzel bir belgesel, izlemek isteyen arkadaslar icin;

http://vimeo.com/19863733

kabasakal73' Alıntı:
benim projemde biraz daha extrem bir durum var. internette uygulamaları hakkında kaynak bulunan ve bir kaç arabaya da uygulanmış halinin videoları bulunan magnet motoru da araca uygulayıp, dışarıdan şarj almadan aracın kendi kendine dururken yada yürürken şarj etmesini sağlayıp dışarıya bağımlı kalmadan istenilen uzaklığa kadar gidebilmesini sağlamak. biraz ütopik gibi görünmesine rağmen bunun uygulandığı bir kaç aracın videosunu bulabilirsiniz.

Videolarin linkini paylasabilirmisiniz?
 

Ynt: ELEKTRİK MOTORLUYA ÇEVRİLMİŞ ARAÇLARIN TESCİLİ

magnet motorlu araba videdosu

http://www.youtube.com/watch?v=r8iKPj4IMiQ

magnet motor videosu

http://www.youtube.com/watch?v=HINvta7bnXg

magnet motor yada free energy yazdığınızda internette yapımı ile ilgili çizim ve videolarını bulabiliyorsunuz.
 

Ynt: ELEKTRİK MOTORLUYA ÇEVRİLMİŞ ARAÇLARIN TESCİLİ

magnet motor destekli elektrikli arabanın video linkini bir türlü ekleyemiyorum.

youtube'dan troy reed magnetic motor elektrik car yazarsanız izleyebilirsiniz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,645
Mesajlar
1,521,541
Kayıtlı Üye Sayımız
170,343
Kaydolan Son Üyemiz
x_ml

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst