Elektronik Ateşlemeli Cj İçin Karbüratör

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jeep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,043

jeep

Zirve
Mesajlar
5,250
Tepkime Puanı
36
Yaş
51
Yer
Gaziantep
Web
www.gandoff.org
Cj ler için elektronik ateşlemeli 80 model. En dayanaklı karbüratör hangisi? Ben 1 yılda 2. karbüratörümü değiştirmek üzereyim. Orijinal usa kullanıyorum. Gaz açmaya yarayan mil devamlı boşluk yapıyor ve içeriye hava alıyor. Hatta elinizle oynattığınızda benzin bile damlayabiliyor. Bunun en kalitelisi ve performanslısı hangisi. Kullanan arkadaşların tecrübelerini öğrenmek istiyorum . LPG yok.
 

Ynt: Elektronik Ateşlemeli Cj İçin Karbüratör

muhakkak kullanmış olduğunuz karbüratör revizyonlu olmalıdır çünki orjinal carter veya holley karbüratör kullanmış olsaydınız bu tarz sorun yaşamazdınız orjinal bi karbüratör aldınızğınızda 15 yıl rahat kullanmanız lazım şu an cj lerin üzerinde bulunan karbüratörler hala orjinal çıkmaktadır carter veya holley kullanırsanız kanımca sorun kalmaması lazım
 

Ynt: Elektronik Ateşlemeli Cj İçin Karbüratör

Motocraft 2100 diye bir karburator var, Turkiye'de seyrekte olsa bulunabiliyor ama tamir takımı felan bulunmaz diye tahmin ediyorum... ABD'li pek sever Carter'ın yerine M2100'ü takmayı onun dışında emme manifoldu ile oynamadan std karb 2 boğaz Carter dışında zor... Mopar veya Holley'nin enjeksiyon sistemleride var... Neşter ne kadar derine kesik atacak ona bağlı ;D
 

Ynt: Elektronik Ateşlemeli Cj İçin Karbüratör

Bencede tamir takımı bulunabilen karbüratörü almalısınız. Her arızada karbüratörü çöp yaparsan vay haline Göktuğ. Benimde senin gibi dellendiğin anlar olmuyor değil ;) G.Cherokee için en pahalı ve heavy duty aks bilyesı hangisi onu getirin bıktım dedim. Yine üstündeki orjinali mopar geldi :D ..
 

Ynt: Elektronik Ateşlemeli Cj İçin Karbüratör

jeep' Alıntı:
Cj ler için elektronik ateşlemeli 80 model. En dayanaklı karbüratör hangisi? Ben 1 yılda 2. karbüratörümü değiştirmek üzereyim. Orijinal usa kullanıyorum. Gaz açmaya yarayan mil devamlı boşluk yapıyor ve içeriye hava alıyor. Hatta elinizle oynattığınızda benzin bile damlayabiliyor. Bunun en kalitelisi ve performanslısı hangisi. Kullanan arkadaşların tecrübelerini öğrenmek istiyorum . LPG yok.

Sizin aldıgınız karbüratör muhtmelen revizyonludur aracınız 80 model oldugu ıcın orjinalı çft bare carter karbüratordur
sıfır carter olarak karbüratörün fiyatı 750ytldir eger söyledim gibi cift bare ise tek bareler daha ucuzdur,ve bunların tamır takımalrıda mevcuttur en az 10yıl sorunsuz kullanırsınız,
 



Ynt: Elektronik Ateşlemeli Cj İçin Karbüratör

Çift bare Carter taktım. Sanırım bir ayarsızlık sorunu çekiyorum. Benzin ya az geliyor, ya yetmiyor. Benzin otomatiğini de değiştirdim. Yine patırdama yapıyor. Bujiler de temiz.

Bu arada ne şaçma başlık açmışlar diye girdim buraya ;D Cümle bayağı düşük olmuş. Elektronik ateşlemeli karbüratör ;D
 


Ynt: Elektronik Ateşlemeli Cj İçin Karbüratör

Ateşleme sistemi elektronik olan cj'nin karbüratörü ;D ...

Yani burada sanki karbüratör elektronik ateşlemeli gibi duruyor. Nasıl yazmışsam.
 

Ynt: Elektronik Ateşlemeli Cj İçin Karbüratör

Teşekkürler Göktuğ, zararın neresinden dönsek kardır... ;) Değiştirdim başlığı, şimdi doğru oldu galiba... :D
 

Ynt: Elektronik Ateşlemeli Cj İçin Karbüratör

Teşekkürler Mustafa abi böyle daha güzel oldu. Bu arada cj için karbüratörün elektronik ateşlemeyle bir ilgisi olmadığını anladım. ;D Platin ateşlemeli bir cj nin karbüratörü elektronik ateşlemeli bir cj ye takılabiliyor. Yani farklı konularmış. Karbüratör seçiminde elektronik ateşlemenin bir etkisi yokmuş. Ama fabrikadan gelen sistemde 78 sonrası cj lerde elektronik ateşleme ve çift bare karbüratör oluyormuş. Öncesinde ise tek bare. Burada etken olan seçim ise C kodlu 4.2 litre I258 motor ya da E kodlu 3.8 litre motor oluyormuş.
 





Ynt: Elektronik Ateşlemeli Cj İçin Karbüratör

Evet çift bare carter marka karburatör olması lazım, CJ-5 ve 6'larda manifold egsozttan ısınır dökümdür, 8'lerde elektrikli ısıtma ve radyatörden sıcak su alarak ısınır aluminyumdur (headers takarsanız bu lazım)
 


Ynt: Elektronik Ateşlemeli Cj İçin Karbüratör

Normalde hepsi ısıtmalı. Bizim std'da egzos ile emme manifoldu birbirine bağlıdır, iç içe geçmiş gibidir ve karburatörün altından egzos emmeyi ısıtır.

Headers takıldı mı, manifold ısıtma fonksiyonun kaybettiği için (egzos emmeye bağlanamadığı için) yeni tip CJ-8'in Aluminyum manifolduna dönmek lazım aşağıdaki gibi, radyatörden gelen sıcak su ile ısınıyor... ayrıca ilk çalıştırmada radyatör soğukken karburatörün altında bir resistance var.. birde bu manifoldun performansı daha iyi gibi geldi bana...

258.jpg


Yaw iş çıkarmıyayım şimdi başınıza ;D Ankara yolları karlıdır ;)
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,840
Mesajlar
1,531,427
Kayıtlı Üye Sayımız
166,940
Kaydolan Son Üyemiz
acelyakaratas

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst