En Başından Unimog Yapmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karademir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 94
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,102
İnstagramda kupanın yerleştirilmiş halini gördüm ve beğendim. Burunlu Mack havası sezdim yanılıyormuyum
 







Döşemeyi söküp vitesin geleceği yeri kesmekle işe başladım.





Araç orjinalde hava soğuıtmalı. Sanırım buda ona uygun kaloriferi. Sağda solda iki tane var bundan.

Bunu elektrikli turbo yapmak için kullanabilirim. Bi dursun bakalım burda.






Dodge kupasına göre baya büyük bu. İçinde üç kişilik koltuk var zaten. Baya geniş ferah.

Vinç geldi üzerine emaneten koyduk.






İlk izlenim kupa yere yakın oldu. Bağlantı ayakları yaparken yükselteceğim.

Çamurluk tekerlerin ortası vs tam denkgeldi. Cuk oturdu denilecek şekilde.

Bu kupa geniş. Lastikler içerde kaldı. Ya lastikleri offsetli bişey yapıp dışarı çıkaracağım. Yada çamurlukları içeri alacağım. Kupa lastik genişliğine tam denkgeliyor. Ama çamurluklar çok büyük olduğu için biçimsiz duruyor.

Ayrıca üzerindeki lastikler ufak olduğu için güzel durmuyor. Sonradan aldığım lastikler geldi. Onları takınca görüntü biraz daha düzelecek. Jant işini çözmediğim için daha takmadım.
 
Son düzenleme:

Mekanik olarak çalışması nasıl rahat olacaksa öyle yap bence. Fotoshopta çamurlukları daralttır güzel görünüyorsa öyle yapabilirsin belki.
 

Mekanik olarak çalışması nasıl rahat olacaksa öyle yap bence. Fotoshopta çamurlukları daralttır güzel görünüyorsa öyle yapabilirsin belki.
Offset yaptırmayı düşündüm aslında. Sonra baktım maliyet çok yükseliyor. Ayrıca muayeneden geçmeme durumu var. Ve en önemlisi aracın mekaniğine ciddi bi dokunuş olacaktı. Unimogun arazi kabiliyetini değiştirebilir.
 

Konuya uzun süredir güncelleme yapmadım. İşler yoğundu pek arabanın başına varmadım.

Birde ara ara bi sıkılma geliyor. Bikaç hafta kafa dinliyorum yanına bile gitmiyorum. Kaç aylık kaç senelik emek vs yazılan restore işlerini abartı bulurdum. Meğer böyle oluyormuş. Aslında tam zamanlı çalışsam bi ayda bitecek iş böyle uzayıp gidiyor.

Bu kupayı daha profosyonel şekilde takmak istedim. Kaynak vs uğraşmayacağım. Orjinal bağlantı yerleri tutuyor zaten. Araya ayrıca bi sac büktürdüm 5mm et kalınlığında. Unimog şaseside 5mm zaten. Ayaklı matkap ile deliklerini hallettim.







Aracı kriko ile havada tutup bağlantıyı boşa çıkardım. Sonra yeni yaptığım parçayı önce kupaya bağlı olan kısma sabitledim.



Sonrada kriko ile iyice kaldırıp tam yerlerine cıvata ile taktım. Boş olan cıvata yerlerini ayrıca delip takacağım. Şaseyi delmek normal matkap ile olacak iş değil. Diğer işlerle birleştirip şaseci çağıracağım. Onlardaki ağır devirli büyük matkap ile hallederiz.

 




Bi süredir çadır altında yatıyordu. Bugün bi yanına varayım dedim. Gidincede duramadım çamurluğu söktüm yerinden.







Çamurluğu önden ve arkadan kestim. Yanlardanda kestim. İyice ufaldı. Cıvata deliklerini yeniden açtım. Eskiye göre 14 cm içeriye gitti çamurluk.

Arkada gözüken basamağıda keseceğim ayrıca.



 

Ben yaptığım bi işi çok sevdiğimde elime çay alıp işin karşısında sigara içerim. Öyle bi keyif yaparım.

Bu çamurlukta görüntüyü çok değiştirdi. Çok beğendim. Büyük lastik taktığımda dahada güzel olacak. Sol çamurluğu henüz yapmadığım için aradaki fark çok daha belli oluyor.









Bazen bu basit iş görsel olarak çok şey katıyor.

Çamurluklar bittikten sonra arkadaki basamağıda sökeceğim. Oda çok büyük durduruyor kupayı.

Bu kupa gerçekten hoşuma gitti. Dodge kupasıda fena değildi ama bunun kadar içime sinmemişti.

Orjinalden takozu amörtisörüde var. Ayrıca bişeyler uydurmaya gerek kalmıyor.

Bakalım yarın vakit bulursam uğraşmaya devam edeceğim. Motoru servise bakıma bıraktım pazar günleri boşa çıktım.
 



Pazar günü biraz uğraşmaya vaktim vardı.



İki tarafında çamurluklarını bitirdim. Artık kaynak kullanmıyorum. Düzgünce delip cıvata ile sabitliyorum. Daha sağlam oluyor. Zaten çanta kaynağıda beceremiyorum. Şaseye kaynak yapmanın zararlı olacağınıda söyledi bikaç tanıdık. O yüzden şaseye bağlantılarıda cıvata ile yapıyorum.





Çamurluğun arkasındaki basamaklarıda söktüm. Oda hem dışarıya doğru çıkık duruyordu. Hemde yere çok yakındı. Yarın birgün arazide bişeylere takılmasın.






Kesip kısaltıp yerine taktım.

Kapı açılınca boşluk oluyor ayak basmak için. Ayrıca kapı içinde bir basamak daha var.

Birde burdan aşağı ayrıca ayak basmak için parça yapacağım. Ankara'da Kamaz kamyonda çelit halatla yapılmış bişey görmüştüm öyle olabilir. Veya bu aracın diğer tarafında U şeklinde milden yapılmış oynar parça var. Öylede olabilir.



Kaporta için sac ölçülerinide dün alıp presciye verdim. Bugün çalışasım yoktu. Yarın keyfim yerinde olursa gidip devam edeceğim. Aracın içinde kestiğim yerleri halledip motorla kupayı ayıracağım.
 



Dodge kupasında acemiliği attım şimdi daha iyi çalışıyorum.

Motoru kapatmak için 1.2 mm sac kullanıyorum. Daha güzel duruyor. Pas vs de yok.









Artık mecbur kalmadıkça kaynak yapmıyorum. Vida ile birleştiriyorum. Viteslerin geldiği yeri sonra yapacağım. Önce vites kollarını uzatmam lazım. Sonra orayada güzel bişeyler yapacağım.

Bu görünen kısım pütür ile kaplanacak. Sonra üzerine ses yalıtım kauçuğu döşenecek. Onunda üzerine normal araç döşemesi. Niyetim bu araçta motor sesini çok az duymak. Unimog vb araçlarda aşırı motor gürültüsü oluyor. Yaparken baştan düzgün yapmak istiyorum.