En İyi Adventure Tourer Hangisi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan moremiles Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 55,088
Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?



bazı dostlar biliyor,
2000 den ktm lc4 640 (düz, adventure değil) ile. ist. trafikte kaza, 4 ay koma,
neyse konu o değil.. motor tarih oldu ..

ktm arazide süper, ama süper .. (kemal'le kutlu'nun kulakları çınlasın)
yalanım yok, önce yamaha tt 600 kullanıyordum, satmadan önce ve ktm den sonra,
şöyle bi binmiştim, valla billa kayık gibi geldi..

ktm de şu kelek var, uzun boylu olman lazım..

yorumlar;

bmw f650, aman diim, özellikle arazide acayip dengesiz, bana göre motor değil, tiki-miki ..
bmw gs 1150, güzel ama, çok benzin yakıyor..
honda, africa twin (dostum, rahmetli uğur uluocak'ın vardı) binmiştim, işte tourer'lerin kralı
(honda, motorcu zaten) çok acayip tavsiye ederim...
tam enduro arazi istiyorsanız, tabii ki ktm veya husqvarna veya gasgas (servisleri yok galibam)

sevgiler, gökhan
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

Dunya turuna çıkan gezginler genelde tek silindir ve karbüratörlü makineleri tercih ediyorlar, bu segmentte de 1-) KTM lc4 640 adv en başta gelmektedir, 2-) Suzuki dr 650, 3-) Yamaha XT-TT-TTR 600, 4-) Honda XL600R, 5-) BMW F 650 GS Dakar 6-)Kawasaki KLR 650 "A kasa" şeklinde gitmektedir ki bunlar Enduro sınıfının kendini kanıtlamış modelleridir.

Transalp ise enduro&touring sınıfındadır, fakat 650 cc olduğundan beri çok başarılı değil ne yazık ki, eski 600cc'lik "made in japan" modelleri hem az yakıyor hem dayanıklı ve sağlam, kanımca da "Transalp" efsanesi 600cc'lik eski TA'ya ait, şimdikilere değil!

Bundan başka gelmiş geçmiş en başarılı efsane kuşkusuz African Twin'dir, kurşun geçirmez motoru, sağlamlık&dayanıklılığı, az yakıtı, güçlülüğü ile transalpten on gömlek daha başarılıdır... Murat hocamın dediği gibi tek derdi benzin otamatiği problemi ile ön maşanın gövdeye bağlantı bilyalarının sorun çıkarmasıdır ki, (bunlarda gayet kolay halledilebilecek sorunlardır, çözümü kolaydır) başkada hiç bir derdi, sorunu motosiklet forumlarında dile getirilmemiştir...

Benim böyle bir tura çıkacak olsam tercih edeceğim birinci makine tereddütsüz African Twin olurdu, ikinci tercihim ise; el marşlı, corbin seleli, big depolu ve bir kaç çeşit daha aksesurlı TTR600 veya XL650R olurdu sanırım, sebebi ise; XT- TT- TTR'ların su soğutma ile değilde tüm şasede dolaşan yağ ile soğumasından dolayı su&yağ radyotörünün olmaması nedeniyle diğer motorlara nazaran çok daha az parça içermesidir, malum ne kadar az parça o kadar az problem


Deep not: Özellikle güeny amerika ülkelerinde düşük oktanlı benzinin motora yaptığı tahribat inanılmaz boyutlarda, eski E.C. üyelerinden Levent KALPAKÇI'nın KTM 640 adv ile yaptığı Güney Amerika turunu kendine has keyifli uslübu ile anlattığı şu siteye göz atmanızı şiddetle öneririm: www.ruzgaresmez.com
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

selamlar,

hamuslunun cevabini okuyunca yine aklim karisti acikcasi. aslinda honda ta hakkinda dedikleri yanlis degil hani ve tek silindirliler konusunda da hakli. suzuki DR ile epey bi insan gordum tura cikan. ama suzuki iste, parcasi purcasi dunyanin her yerinde var mi acaba diye de insan sormaktan edemiyor. yine basa yani "hangi motor" sorusuna geldim. nefret ediyorum bundan. bi ara suzuki dl650 v-strom dusundum ama cok yol orientli geldi. simdi yine seytan durttu ve dr650 incelemeye baslayacagim.

saglicakla
ozhan u.
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

DL 1000 v-strom çok beğenilen bir makinadır ve gerçekten suzuki mühendislerinin bantlardan çıkarttığı en optimum motosikletlerden birisidir..1000 cc lik motoru ona neredeyse bir yarış motoru sesi ve çevikliği veriyor diye duymuştum v-strom kullanıcılarından..amma velakin, tel jant olmaması ve yüksekliği gibi bazı dezavantajları ile v-strom asfalta daha yakın bir makinadır..

BMW GS serilerinin de bizaat kullanıcılarından duyduklarıma göre yorumlar şu yönde..Paralever ve Telelever
sistemleri ile asfaltta naked ve race motorları kıskandıracak bir yol tutuş ve performans gösteriyor..Özel sipariş edilmediği sürece tüm GS ler tel jant olarak geliyor ve bu da gerçek bir enduro olmanın kurallarından..Arazi performansı ve yüksekliği manevra kabiliyetiyle birleşince benim fikrim OPTİMUM bir motosiklet ortaya çıkmış oluyor..tabi F 650 haricindeki modellerin şaftlı oluşu zincir bakım sorununu ortadan kaldıran ve sürüş konforunu arttıran etkenlerden..Fakat ülkemiz şartlarındaki yüksek ÖTV ve MTV değerleri sebebiyle 1200 cc lik bir makina yüksek fiyata sahip oluyor ve vergilendirmesi de gayet fazla..F 650 ise 652 cc olduğundan o küçücük 2 cc yüzünden 1200 ile aynı vergiyi ödüyor..ve yedek parça sıkıntısı hiçbir zaman yaşanmamasına rağmen parça fiyatları oldukça pahalı..

diğerleri ile ilgili detay bilmiyorum..

Bana sorsanız hangisini alırdın diye ben 1200 GS Adventure den başkasının yanına bile yaklaşmazdım..

Saygılar..
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

Ya da şöyle bir mavi şaseli fenomen ile gözün kapalı çıkabilirsin yola;



 



Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

Transalp in kullanışlı ve yurdum şartlarına uygunluğunu kabul etmekle beraber,uzun yol için maxi enduro bozuntuları gerçekten iyi iş çıkartıyorlar .Dl-1000 sahibiyim ve senede 40-50 bin km yol yapıyorum,özellikle konu uzun yol olunca grand tourer motorların ardından varadero ve v-strom u ve benzerlerini ayırmak gerekir.İşin özü siz genç olduğunuzdan yorulmadınız belki ama,TA beni o kadar uzun yolda yıpratırdı,yinede gezinizi tebrik etmek isterim,o kadar kısa sürede iyi yol yapmışsınız.
selamlarımla
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

Tek model öneriyorum o da BMW F650 GS/Dakar.Tek silindir herzaman iyidir arkadaşlar.Daha az masraf,daha az benzin,daha çok tork,daha hafif.Tek eksisi birazcık titreşim.O da çok yüksek devirde ki hiç gerek yok.Nominal devir ve hızı fazlasıyla mutlu ve memnun edecektir.Uzun yolda pratiklik ve hafiflik çok önemli.1000+cc motorlar iyidir güzeldir fakat kullanması eziyettir.Ben şahsen F650 yi ilk kullandığım da böyle kıvrak ve rahat motor olamaz dedim.Nitekim Bu modelle Mersin'den Sibirya,Moğolistan'a kadar giden Türk motorcu abilerimiz de var.Bunlar orada defalarca tartışılmıştır.DL,TA,ya da 1000+ BMW modellerini dar patikada kullanmak,eğimde yokuşta durup kaldırmak,ya da yolun bittiği yerde 360 derece geri çevirmek ölüm.Bunlar hep tecrübeyle sabit.Bunlar tabiki benim görüşlerim.İyi günler.
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?



The venturer;
Öncelikle merhaba,dikkat edersen konu başlığı ;Adventure tourer,fakat 650 gs bu kategoriye girmez,o bir enduro dur ve bu sınıfta da ciddi rakipleri vardır..DR-650---XT-650--KLR-650 gibi daha birçok sayılı rakipleri vardır.Gittiğim bölgelerde kısa turlarda ve dediğiniz gibi toprak,iniş çıkışlı yerlerde haklı olabilirsinizki,bu gibi hard durumlarda KTM in çok ciddi ve denenmiş modelleri var.Bahsedilen hedef,hafif arazi şartları ve uzun yollara uyum gösterebilecek makinalardır.Mesela ,şu anda uzun bir afrika seyahati yapacak olsam KTM-650 den başka motor düşünmem,Avrupa turu yapıyor olsam;Dl-1000-Varadero-1200gs-gibi modellerden seçerdim.Daha konfor istersem;FJR-1300--Paneuropian-gtr1400 gibi modelleri seçerdim.Fakat hafta sonu tekirdağ-uçmakdere -şarköy gideceksemde bahsettiğin motorların da dışına çıkmazdım.
Selamlarımla
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

Bu yıl gelir TR'ye muhtemelen, aradığınız cevap bu ;D











Budur
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

Söylediğine katılmıyorum maalesef.Öncelikle F serisi saydıklarının toplamı kadar satan,sadece Amerika'ya binlerce satan bir seri.Mesela TA bir seyahat motoru mu?Ya da KTM?Bunların hepsi enduro.DL den kastım onun zaten bir adventure motoru olmadığıdır.Street ve seyahat motoru karışımıdır.FJR1300 Paneuropean gibi motorlar ise sadece seyahat amaçlıdır.Asfalttan dışarı çıkamazlar.Aslında bizim burada tartıştığımız klasman zaten yok.Ama en yakını bence BMW nin F serisidir.Asya kıtası için ayrı,Avrupa kıtası için ayrı motor olmaz bence.Başka site forumlarında Çinliler Hintliler 125liklerle nerelere gidiyor.Motorun hertürlüsü insanı tatmin eder.Tekeri ve motoru olsun yeter.Bu başlıktaki resim ve modeller sadece ya enduro ya da seyahat maalesef.Resimlere bakınca anlaşılır zaten.
 



Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?


peki
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

Dino' Alıntı:
Sana bir hediye yollamak istiyorum.Gezilerimin linkleri.Bazılarını da bulamadım.
Seveceksin.Buralara gelirsen de haberim olsun.Beraber çıkar gezeriz.İyi günler.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=303592
http://www.youtube.com/watch?v=kpd8tUu0Dlo
http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/36214-binkilic-cilingoz-karacakoy-ormanli-gezisi.html
http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/35145-tekirdag-kiyikoy-sergen-gezisi.html
http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/39391-alin-iste-size-yine-bol-fotografli-bir-gezi-raporu.html
http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/39282-sadece-seyirlik-bol-fotograf-hic-yazi-yok.html
http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/36533-catalca-yarimadasini-taniyalim.html
http://img531.imageshack.us/my.php?image=movie2je4.flv
http://img532.imageshack.us/my.php?image=movie5id8.flv
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

Evet hep tek gezerim.Kafamı dinlemek isiyorum haftasonları.CBF150 demek istemiştin sanırım.Evet gerçekten sağlam ekonomik ve konforlu.4 ayda 4500 km yaptım bununla.Çok memnunum. Ama maalesef satıp 650 cc bir makina alacağım.Bildiğiniz sağlam bir makina varsa ve takas düşünürse görüşebiliriz.Tecrübelerinizden yararlanmak isterim.Daha yeni sayılırım.Bakalım kısmet.Bir ara Freewind'e kafayı takmıştım.Ne de olsa Suzuki ve tek silindirli.Bulmuştum bir tane.Olmadı.Anlaşamadık.Neyse....
Gezi hazırlıklarınızı dört gözle bekliyoruz.İyi sürüşler.
 

Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?


Kesinlikle DL-650 kullanmadan karar verme,Türkiyenin motoru budur inan bana.Dl-1000 değil ama 650..
 



Ynt: En İyi Adventure Tourer Hangisi?

Dino' Alıntı:
Kesinlikle DL-650 kullanmadan karar verme,Türkiyenin motoru budur inan bana.Dl-1000 değil ama 650..
DL ye iki kere bindim.Bayağı gezdim.Güzeldi fakat cüsseli yapısı beni korkuttu açıkçası.Taş toprak üstünde hakimiyeti zor bence.Asfaltta harika.Ta da öyle.1200GS de öyle.Ama en rahatı bence yine de F serisi.Her yola uygun tek makina.Açıkçası Dl nin piyasasını bilmiyorum.Bakmam gerek.
Sizin gezilerinizden bazılarının linkini verseniz fena olmaz bu arada.