Ynt: Far Zayıflaması
Merhaba,Duster sahibi ya da tamircisi değilim ama tahminen yardımcı olmaya çalışayım.
Aracınızın direksiyon sistemi elektrik motorlu power direksiyon olması lazım.
Dolayısıyla ilk yaptığınız hareket anında bu elektrik motoru devreye girmektedir.
Bu esnada alternatör besleme yapmak için güce bininceye kadar kısa bir an voltaj düşer.
Sizin farkettiğiniz farlardaki azalma budur.Devamlı sağ sollarda ise besleme artık tamamdır.
Yani elektrik motoru artık devrede olduğu için alternatör de aküyü buna göre beslemektedir.
Bu sayede rölanti azıcık yükselmiş ve şarj artmıştır,denge sağlanmıştır.Far azalması olmamaktadır.
Ben tamirci yada uzman değilim ama aynı durumu klima kompresörü devreye girince de yaşarsınız.
Yine eğer radyatör fanı elektrikli ise o da devreye girdiğinde yine ışıklarda azalma yaşanması normaldir.
Alternatör yani şarj dinamosu bunları hisseder ve az rölanti yükselmesi ile hemen dengeyi sağlar.
Niye bu kadar alet elektrikli o zaman derseniz motordan güç çalmayı en aza indirebilmek içindir.
Belki bilirsiniz direksiyonlar eskiden kayış tahrikli hidrolik pompayla çalışırdı,kasnak motora yük bindirirdi.
Yine radyatör fanları kayışla ya devamlı döner ya da termikli fanla ısınınca devreye giren sistemlerdendi.
Highspecial araçlarda klima kompresörlerinin elektrikli olduklarını duyuyorum,nasıl bir akü grubu varsa artık.
Serkan kardeşimiz de aynı konuyu bilerek rölantide olmasını normal olarak yorumlamış.
Sizin akü sağlam düşüncenizde haklı olduğunuzu varsayarak akla,şarj yeterli mi sorusu gelebilir.
Bu merak ta bir elektrikçide tüm elektrikli sistemler devredeyken akü beslemesi ölçülerek giderilebilir.
Bazı bilgi ve tecrübelerimdir,yardımcı olmasını umarım.