Far Zayıflaması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Duster0618 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,930

Duster0618

Ana Kamp
Mesajlar
33
Tepkime Puanı
0
Yer
Ankara
Direksiyonu 10 dereceye kadar hızlı çevirdiğimde farlarda gözle görülür bir azalma oluryor ama devamlı sağa sola döndürdüğümde herhangi bir sorun olmuyor akümü zayıf ondan mı acaba ? Aküde hala yeşil yanıyor yani hala iyi düzeyde yorumlarınız bekliyorum.
 

Etiketler

Ynt: Far Zayıflaması

Duster0618' Alıntı:
Direksiyonu 10 dereceye kadar hızlı çevirdiğimde farlarda gözle görülür bir azalma oluryor ama devamlı sağa sola döndürdüğümde herhangi bir sorun olmuyor akümü zayıf ondan mı acaba ? Aküde hala yeşil yanıyor yani hala iyi düzeyde yorumlarınız bekliyorum.

Rolentide oluyor bir sorun yok normal bir durum.
 

Ynt: Far Zayıflaması

Merhaba,Duster sahibi ya da tamircisi değilim ama tahminen yardımcı olmaya çalışayım.
Aracınızın direksiyon sistemi elektrik motorlu power direksiyon olması lazım.
Dolayısıyla ilk yaptığınız hareket anında bu elektrik motoru devreye girmektedir.
Bu esnada alternatör besleme yapmak için güce bininceye kadar kısa bir an voltaj düşer.
Sizin farkettiğiniz farlardaki azalma budur.Devamlı sağ sollarda ise besleme artık tamamdır.
Yani elektrik motoru artık devrede olduğu için alternatör de aküyü buna göre beslemektedir.
Bu sayede rölanti azıcık yükselmiş ve şarj artmıştır,denge sağlanmıştır.Far azalması olmamaktadır.

Ben tamirci yada uzman değilim ama aynı durumu klima kompresörü devreye girince de yaşarsınız.
Yine eğer radyatör fanı elektrikli ise o da devreye girdiğinde yine ışıklarda azalma yaşanması normaldir.
Alternatör yani şarj dinamosu bunları hisseder ve az rölanti yükselmesi ile hemen dengeyi sağlar.

Niye bu kadar alet elektrikli o zaman derseniz motordan güç çalmayı en aza indirebilmek içindir.
Belki bilirsiniz direksiyonlar eskiden kayış tahrikli hidrolik pompayla çalışırdı,kasnak motora yük bindirirdi.
Yine radyatör fanları kayışla ya devamlı döner ya da termikli fanla ısınınca devreye giren sistemlerdendi.
Highspecial araçlarda klima kompresörlerinin elektrikli olduklarını duyuyorum,nasıl bir akü grubu varsa artık.

Serkan kardeşimiz de aynı konuyu bilerek rölantide olmasını normal olarak yorumlamış.
Sizin akü sağlam düşüncenizde haklı olduğunuzu varsayarak akla,şarj yeterli mi sorusu gelebilir.
Bu merak ta bir elektrikçide tüm elektrikli sistemler devredeyken akü beslemesi ölçülerek giderilebilir.
Bazı bilgi ve tecrübelerimdir,yardımcı olmasını umarım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,095
Mesajlar
1,528,645
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst