Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tayfunsozer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,924

tayfunsozer

Kamp III
Mesajlar
591
Tepkime Puanı
1
Yer
Çengelköy-İstanbul
FEROZA TRİGER KAYIŞI (TİMİNG BELT)

Servislerin 80.000 ve 60.000 km. değiştirdikleri Triger kayışının, Ersan beyin hatılatması ile Feroza el kitapçığına göre 100.000 km.de değiştirilmesi gerektiğini gördüm.Net'te yaptığım inceleme sonunda şu kanaate vardım.Triger'in, kopmasa dahi diş atlamasının bile motorda ağır hasara neden olduğu ve önceden bir arıza sinyali vermediği belirtiliyor.Üretici firma km dışında bir süre vermemektedir.Ben yine de şöyle bir mantık yürüttüm.Bu 100 ooo km. yılda 10.ooo km kullanımla 10 yılda, 20.ooo km ile 5 yılda doluyor. Yol şartlarımızı göz önünde bulundurursak ve arazi kullanımının da çokluğu halinde Kayış vasfının büyük ölçüde özelliğini kaybedeceğini varsayarak 9-10 yılın sonunda 80ooo km dolmuş ise değiştirilmesinin yararlı olacağını düşünüyorum.

Saygılarımla
Tayfun Sözer
 

Etiketler
Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)

tayfun abim genelde o size arıza yapacağına dair ufak tefek de olsa ipuçları veriyor.bizzat denedim ;D ve başıma geldi
 


Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)

Peki Feroza olarak fiyat alınca 200-250 arası fiyatlarla karşılaşıyoruz.. Bu triger seti de Toyota'nın bir modeliyle aynı olabilir büyük olasılık..
Toyota seti falan kullanan oldumu hiç aramızda?
 

Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)

bahcivankurt' Alıntı:
tayfun abim genelde o size arıza yapacağına dair ufak tefek de olsa ipuçları veriyor.bizzat denedim ;D ve başıma geldi


Özay bey nasıl bir ipucu verdi sizce ::smiley: ögrenmek isterim dogrusu..benim kafam iyice bulandı şimdi..
 



Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)

syn mdr ben kendimde teknisyenim ve inat ettim birazcık ondan oldu.kullandığım aracın gergi bilyası dağılmak üzereydi bende trafikte kenara alayım derken sonrası pahalıya maloldu.aracın çalışmasından tutun performansına kadar size ipucu olarak döner. ;D
 

Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)

Kemal Kayan' Alıntı:
Peki Feroza olarak fiyat alınca 200-250 arası fiyatlarla karşılaşıyoruz.. Bu triger seti de Toyota'nın bir modeliyle aynı olabilir büyük olasılık..
Toyota seti falan kullanan oldumu hiç aramızda?

Kemal Bey bulunmayan parçalar için başka markalar araştırmak düşünülebilir .Ama Toyotanın Triger takımının uysa bile daha ucuz olacağını sanmıyorum. ;)

Sevgiler,
Tayfun Sözer.
 

Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)



İsmail Bey iyi günler.Kafanız bulanmasın.Trigeriniz 14 yıl ve 100.000. km.yi doldurmuş .Belki daha da gider ama nereye kadar ? Feroza el kitabında 100.000 de değiştirmek gerektiği yazıyor.Eğer değiştiğine dair kesin bir bilgi (Fatura ,servis kaydı,etiket gibi) yoksa değiştirmenizi öneririm. '' Bu lastikler daha çok gider ''anlayışı bazen daha pahalıya patlamaktadır.Aşağıya net'ten aldığım bir yazıyı koydum.Genellikle arıza yapmadan önce ip ucu vermediğinden söz ediyor.

Saygılarımla,
Tayfun Sözer





KONU ARAÇLARI GÖSTERİM MODLARI
#1 (permalink) 22-03-2008, 15:24
router
Administrator Kayıt Tarihi: 22-10-07
Mesajlar: 178

TRİGER KAYIŞI NEDİR ?, TRİGER KAYIŞINA DİKKAT !

Üreticilerin motor teknolojilerine yönelik yatırımları her geçen gün daha da artıyor. Daha küçük hacimli ünitelerden yüksek güç alınıyor, yakıt tüketimi değerleri azalıyor daha da önemlisi kullanım maliyetleri geriye çekiliyor.

Peki gittikçe hassaslaşan bu ünitenin zayıf yönleri yok mu? İşte bu tartışmanın baş rolünü hiç kuşkusuz triger kayışı oynuyor. Motorun çalışması için emme ve egzoz supaplarının belirli zamanlarda açılıp kapanması gerekiyor. Bunu sağlayan parça da eksantrik (kam) mili. Ancak eksantrik milinin bu işi yapabilmesi için dönme hareketini gerçekleştirmesi şart.

İşte bu noktada devreye triger kayışı ya da zinciri giriyor. Marş motorunun volan yoluyla krank milini çevirmeye başlamasıyla, eksantrik mili de bu iki parça arasındaki bağlantıyı sağlayan kayış ya da zincir sayesinde dönmeye başlıyor. Bu nedenle pek çok araç sahibi önem vermese de aslında bu kayış ya da zincir hayati bir sorumluluk üstleniyor.

Otomobil üreticileri geçmiş yıllarda krank miliyle eksantrik mili arasındaki bağlantıyı zincirle sağlıyorlardı. Hatta bu parçanın sağlam olmasından ötürü hala pek çok üretici tarafından tercih ediliyor. Tek handikapsa zincirin sesli çalışması ve dönemsel olarak gerginliğinin ayarlanma gereksinimine ihtiyaç duyması. Triger kayışıysa hem ekonomik oluşu hem de sessiz motor yaratma peşindeki üreticilerin ihtiyaçlarına cevap vermesinden ötürü tercih ediliyor. Aslında triger kayışı çabuk aşınan veya kolay kopabilen bir parça değil. İçeriğinde cam elyafı bulunan lastik kayış çok ince olmasına rağmen yaklaşık 2 ton ağırlık taşıyabiliyor. Bu onun sağlamlığını vurgulamak açısından önemli. Ayrıca yağlama gerektirmemesi, hafif olması triger kayışının önemli avantajları. Ama bu avantajlarına karşın triger kayışının ufak bir kusuru bulunuyor. '' HİÇ BİR TIKIRTI VEYA SES OLUŞTURMADAN ANSIZIN KOPABİLMESİ. ''

'''TRİGER KAYIŞI KOPACAĞI ANA KADAR SORUNSUZCA GÖREVİNİ YERİNE GETİRİYOR. FAKAT İFLASI KISA SÜREDE GERÇEKLEŞİYOR ve ONARILMASI GÜÇ HASARLAR YARATIYOR. '''Triger kayışı da fren balatası veya lastikler gibi aşınan bir parça. Kayış döndüğü yuvayla sürekli sürtünme halinde olduğu için zaman içinde aşınıyor ve gevşeyebiliyor. Triger kayışının motora zarar vermesi için kopması değil tek bir dişli bile atlaması yeterli olabiliyor. Yeteri kadar gergin olmayan kayış, hiçbir işaret vermeden üç dört diş birden atlıyor. Bunun neticesinde silindir boşluğundan çıkması gereken supaplar orada kalıyor ve pistonlar supaplara çarparak eğilmelerine sebep oluyor. Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil...

Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor. Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye... Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil. Aynı zamanda triger kayışının gergi rulmanı da önemli bir parça. Bu rulman bozulduğunda, yani dağıldığında, triger kayışı boşa çıkıyor ve eksantrik mili görevini yapamıyor. Bunun için triger kayışı kontrol edilirken ya da değiştirilirken kesinlikle gergi rulmanı da kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmeli.

Üreticiler gün geçtikçe triger kayışına yeni yeni görevler de ekliyorlar. Örneğin su pompası da triger kayışına bağlanıyor. Bu da triger kayışının daha uzun üretilmesini gerektiriyor. Triger kayışı daha uzun olunca daha çok parçaya temas ediyor. Bu da gevşeme ve aşınma süresini kısaltıyor. Teknolojideki büyük gelişmelere rağmen, günümüzde hala triger kayışının gerginliği ve aşınma durumunu belirten bir uyarı sistemi bulunmuyor. Sadece gözle yapılacak bazı kontroller belirgin problemleri hemen görmenizi ve tedbir almanızı sağlayabilir.
 

Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)



Tayfun bey degerli açıklayıcı bilgiler için teşekkürler..
Mutlaka degişecek..bunun başka yolu yok..Zaten bir şansım daha var..Degişim için gittigimde mutlaka iyi bir usta anlar bundan ..(degişip degişmediginden )
Ben asıl sizlerden hangi servis ve usta ile çalıştıgınızı ögrenmek istiyorum..Burası iyi ve güzel şeylerin paylaşım yeri..İnsanlar memnun olduklarını paylaşırlarsa daha olmulu olur kanısındayım..
Çok iyi hesaplı bir kaporta ustası,motor ve mekaniker gibi hoşumuza gidenleri paylaşırsak biz ferozacılar araçlarını daha saglıkl kullanmış olurlar..ı
 

Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)

mdr' Alıntı:
Tayfun bey degerli açıklayıcı bilgiler için teşekkürler..
Mutlaka degişecek..bunun başka yolu yok..Zaten bir şansım daha var..Degişim için gittigimde mutlaka iyi bir usta anlar bundan ..(degişip degişmediginden )
Ben asıl sizlerden hangi servis ve usta ile çalıştıgınızı ögrenmek istiyorum..Burası iyi ve güzel şeylerin paylaşım yeri..İnsanlar memnun olduklarını paylaşırlarsa daha olmulu olur kanısındayım..
Çok iyi hesaplı bir kaporta ustası,motor ve mekaniker gibi hoşumuza gidenleri paylaşırsak biz ferozacılar araçlarını daha saglıkl kullanmış olurlar..ı




İsmail Bey İyi Günler.Feroza ile henüz 7 ay 6000 km. bir tecrübem oldu.Aldığımda rutin bakımını yaptırdığım servisten memnun kaldım.Özay Oto Daihatsunun ilk yetkili servislerinden.Triger için yine oraya gitmeyi düşünüyorum .İşçilik 100 TL alıyor.Triger takımı (İşçilik hariç) daihatsu 250 TL , Japon piyasa malı 150 TL. Bir de karşıdaki(Trakya yakası) ferozacı arkadaşların dertlerine derman olan aşağıya resmini koyduğum Rıdvan (Hoca) ustamız var ;).Feridun beyden onun numarasını ve bilgisini alabilirsiniz.



Arkadaşlar Triger takım ve işçiliği hakkında fiyat bilgisi olan varsa paylaşabilir mi ?


Saygılarımla
Tayfun Sözer





R I D V A N H O C A




[attachment=1]

14478180[1].jpg
 



Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)

Beyler,

Triger kayışı biz makinacıların çok kullandığı bir makina elamanı, bunları üreten çok güvenilir markalar var (SKF gibi http://www.skf.com/portal/skf/home/aptitudexchange?contentId=0.237932.237937.237983.238008.238633), ve fiyatları servislerden veya oto yedek parçası satılanlardan çok daha ucuz. Feroza'da kullanılan triger kayışının ölçüsünü bilmiyorum (ki bu ölçüler standarttır ve kayışın üzerinde yazar), eğer bilseydim sizin için fiyatını öğrenebilirdim. Daha önce Kanada'ya gönderdiğimiz bir makinada Feroza'nınkinden 4-5 kere daha geniş ve 3-4 kere daha uzun bir triger kayışı kullanmıştık ve fiyatı 60 TL idi. Demem şu ki benzer triger kayışını oto yedek parçacıdan 100 TL ye eğer makinacıysanız işi sadece kayış satmak olan yerden 20 TL ye alabilirsiniz. Yanlız tavsiyem şudur ki, güvenilir yerden güvenilir marka alınmalıdır. Piyasada çok fazla taklit Çin ürünü bulunmaktadır. Çin'de iyi ürün üretildiği gibi kötü ve kalite kontrolleri yapılmayan ürünlerde üretilmektedir. Triger kayışıda aracınız hareket halindeyken tekerden sonra en son kopmasını isteyeceğiniz şeydir. Türkçemizde ki adı neden trigerdir bilmiyorum ama, İngilizce'de "timing belt" yani zaman kayışı denir, kranktan aldığı hareketi sübapları hareket ettiren kamlı mile iletir ki, burada miller üzerindeki kasnakların konumu sübapların zamanlaması için çok önemlidir. Kayışın kopması bu süpapların açılıp kapanmasının şaşmasına ve süpapların eğilmesine neden olur diye biliyorum. Bu kayış değiştirilirkende kasnaklardaki konum belirleme işaretlerine çok dikkat edilmelidir. Yüklediğim servis klavuzlarında "Engine Mechanicals" bölümünde nasıl değiştirildiği ve kasnakların konumlanması çok iyice açıklanmıştır. Eğer triger kayışını değiştirecek usta Feroza'da çok tecrübeli değil ise, servis manuallerinde kasnakların konumları gösteren sayfaları göstermek yarar vardır diye düşünüyorum.

Saygılar

Ersan
 

Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)

Arkadaşlar tereciye tere satmak gibi oluyor ama ben yine de düşüncelerimi paylaşayım. :smiley:

Genelde Triger takım olarak değiştiriliyor . Öğrendiğim kadarı ile değiştirilen parçalar arasında araca göre değişmekle birlikte Triger kayışı,Kompresör,V_kayışı,Triger bilyası ,gergi bilyaları gibi parçalar da oluyor.Her ne kadar ustalar sağlam diye bazılarını değiştirmeyebiliyorsa da bu parçalarla bir 100.000 km daha yapılacağını düşünürsek tümünün değişmesinin daha sağlıklı olacağına inanıyorum .Kayışların kalitesi ebatları vb. bilgilerden yoksun bulunduğum ve manuele bakarak triger değiştirecek ustaya güvenemediğim için ;D bu işi sürekli yapan yetkili servisin, orjinal takımı kullanarak KAYIŞ ATMASINA GÖZ göz yummayı düşünüyorum. ;) :D

Sevgi ve saygılarımla
Tayfun Sözer



[attachment=1]

belt[1].jpg
 

Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)

Tayfun Bey,

Size katılıyorum, triger kayışı değişecekse hazır açılmışken bahsettiğiniz şeylerinde değişmesinde fayda var.

Bundan 2 ay önce işten eve dönerken devridaim kayışının gerdirme kasnağındaki rulman yağsızlıktan ve eski olmaktan dolayı aniden dağıldı ve kasnağı kilitledi. Aracı çekerek iş yerine getirdim (şansıma 3 km uzakta dağıldı). Ertesi günü avare olan gerdirme kasnağının ortasındaki rulmanın dağıldığını gördüm, şansa depomuzda aynı ölçüde rulman varmış değiştirdim. O güne kadar 0,29 TL/km ken LPG sarfiyatım, 0,25 TL/km ye düştü, arabamın çekişinde de bir artış fark ettim. Aslında o kadarcık ufak bir rulmanın gençliğinde 90 Hp olan eski bir motoru zorlamaması lazım ama aracın çekişindeki performans artışı ve yakıt sarfiyatında ki düşüş o kadar belirgin ki, ben faturayı eskiyen rulmana çıkardım.

Araçları tasarlayanlar kullandıkları malzemelerin (rulman, civata vb) ömürlerini hesap ediyorlar ve değiştirme sürelerini servis kılavuzlarına yazıyorlar. İdare eder veya bu daha yeni gibi diye düşünmeden, zamanı gelmiş parçayı yenisiyle değiştirmek bizi daha büyük masraflardan ve dertlerden kurtarır diye düşünüyorum.

Saygılar

Ersan
 

Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)

Triger seti için 100 000 km.leri bekleme mek lazım bence.Çünkü sonuç triger setini değiştirmekten çok daha pahalıya mal olabilir.Ben 50-60 bin km.lerde değiştiriyorum.Birde özellikle 2.el araç alan arkadaşlar bence araçlarının ilk iş olarak triger setlerini değiştirmek olsun.Rıdvan hoca 150-200 arası bir rakama bu seti değiştiriyor avrupa yakasındaki arkadaşlara duyurulur.Rıdvan usta gerçektende bu konularda tecrübesi ve bilgisi iyi olan bir ustamız,ona yakın olduğumuz için bizler biraz şanslıyız :smiley:
Şu anda da benim aracın motorunu yapıyor,kısmetse hafta sonuna aracım hazır olacak.
 

Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)

huntercemal' Alıntı:
Triger seti için 100 000 km.leri bekleme mek lazım bence.Çünkü sonuç triger setini değiştirmekten çok daha pahalıya mal olabilir.Ben 50-60 bin km.lerde değiştiriyorum.Birde özellikle 2.el araç alan arkadaşlar bence araçlarının ilk iş olarak triger setlerini değiştirmek olsun.Rıdvan hoca 150-200 arası bir rakama bu seti değiştiriyor avrupa yakasındaki arkadaşlara duyurulur.Rıdvan usta gerçektende bu konularda tecrübesi ve bilgisi iyi olan bir ustamız,ona yakın olduğumuz için bizler biraz şanslıyız :smiley:
Şu anda da benim aracın motorunu yapıyor,kısmetse hafta sonuna aracım hazır olacak.





Cemal Bey İyi akşamlar.
Size katılıyorum.Feroza el kitabında değişimler için ''' for NORMAL drivng ''' (normal kullanım için) diye belirtmişler.Bizim şartlarımızı düşününce 100.000. km. beklememek gerekiyor.
Aracınızın emin ellerde ve hafta sonu hazır olacağı haberine sevindim.Triger değişimi için 150-200 iyi bir rakam .İsmail Bey'e (mdr) de bir fikir vermiş olduk sanırım.Sağlıcakla kalınız.

Sevgi ve saygılar
Tayfun Sözer
 



Ynt: Feroza Triger Kayışı (Timing Belt)



Cemal bey merhaba,
Rıdvan hocamın yeri ve tlf hakkında bilgi verirsen sevinirim..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,070
Mesajlar
1,528,269
Kayıtlı Üye Sayımız
166,818
Kaydolan Son Üyemiz
erenbey44

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst