Ynt: Fiyat ve Koşullar hakkında.
Hayırlı olsun enis bey.
Ümiterkan zaten söylenecek olanı söylemiş. Ben de birkaç şey ekleyeyim. Dizeli kullanırken usule uymadığın zaman hemen arızalanmaz, merak etme.... ;D
Hatta, yeni nesil dizelleri eski nesil dizellerle karıştırmamak lazım...
2000 devir civarı normaldir. Ama bu bazen 1750 olur bazen 2250. İlla da 2000 e sabitleyeceksin, altı tehliklelidir diye bişey yok. Mesela 4. vites 1500 devirde de gidersin, hem de traktör gibi tıkır tıkır. Yani o devirde ürettiği tork da yeterlidir. Fakat 1500 devirde birdenbire ivmelendiremezsin. Birden hızlanmak için gaza yüklenirsen motor gaz yemez. Bu kısım tıpkı benzinliye benzer. Gaz yemediği için mazotu yakamaz. Bu da uzun vadede (hep böyle olursa, yani sürekli...) enjektörlerin kurum bağlamasına neden olur.
Acaba istop etmeyeceği kadar düşük devirle gidilebilir mi/gidilmeli mi? Örneğin 1000 devir. Bu konuda iki farklı görüş var. Birincisi, bunun motora zarar vereceği, ikincisi de hiçbir zararının olmayacağı iddiası. Yalnız şu ikazda bulunuluyor: Çok uzun süreli 1000 devir ve altı pompa çok zorlanır ve enjektörler zarar görür deniyor. Bu konuda herkes hemfikir.
Bunu dışında özel bir kullanım gerekmiyor. Benzinli gibi birden gaz verip aniden hızlandırmazsanız daha sağlıklı olur. Çünkü turbo yerli yersiz devreye girmiş olur. Bu kullanım sağlıklı bulunmuyor. Özellikle motor soğukken birden bire hızlanmak veya kısa mesafede yüksek hızlara çıkmak da sağlıklı bulunmuyor. Motor soğukken ısınsın diye çalıştırıp beklemenize gerek yok. Sadece hareket eder etmez 1-2-3-4-5 diye vites yükseltmeyin.
1. vitesle kalkar kalmaz hemen 2. vitese alın. Hatta birazcık eğimlerde, hatta düz zeminde 2 ile de kalkabilirsiniz. Ondan sonra 3-4-5-6 bildiğiniz gibi. Vites değişiminde 2250-2500 devre çıkmak yükselttiğiniz viteste de ivmelenmenizi sağlar. Örneğin 2000 devirde vites yükseltirseniz güç ve hız düşer.
6. vites 2000 devir 90 km/saate denktir. Ona göre hesaplayabilirsin.