İstenen testleri aracınız ile yaptırmayı tercih ederseniz, tabi ki yok.
Ama fabrika tarafından takılmış motorun, aynı tip araçta testleri yapılmış ve trafiğe uygunluğu hazır oluyor.
Bu sebeple diyorsunuz ki, ses, titreşim vesaire testlerine gerek yok. Bu zaten olan bir araba deniyor.
İş bitiyor. Sınırlı tadilat olayı yani.
Aslında Land Rover yetkili servisine gitsek, motor değiştirmek istiyorum blok patladı desek, tabi düz dizel artık takılamayacağından, onunda önereceği yolu,
biz yapmış oluyoruz ki, bu yolun bürokrasisi daha kolay.
Ne yazık ki, TR'de 300TDI yedek parça olarak anormal paralarda, tabi 2. eli de...
Sandık şeklinde 300TDI (servis motoru) 15.000 TL olsa,
Puma servis motoru 5000 TL gibi....
Tabi yan malzemeler ile olay kopuyor. Özellikle 300 TDI'da. O sebeple çıkması revaçta,
dolayısıyla Askeriyeden 300TDI arabalar ortalığa çıkmadan bu piyasa dengede kalır.
Ben şahsen, 2 yıl daha belki BD30 veya Puma kayıtsız atarak bekleyeceğim.
Zaten bir süre sonra 2014'de devlet emisyon değerlerini düşürmek amacıyla motor değişimini destekleyecek,
o zaman belki kredi bile verecek veya arabanı hurda diye yazdır git yeni modelini al diyecek.
En mantıklısı o zaman sanki istemiyormuş, kendi motorunun orjinalliğini seviyormuş gibi nazlana nazlana değiştirmek.