Merhabalar
Artık benimde karavanım var arkadaşlar bende aranıza katıldım
kötü bir başlangıç yaptım aldığım araçtan memnun değilim yavaş yavaş toplamaya çalışıcaz
tabiki (yaybek)yusuf kardeşimle daha çok o uğraşıcak işi zor allah kolaylık versin
Anca yazabiliyorum. Hayirli ugurlu olsun karavaniniz. Yusufla konustum. Birhayli sahiplenmis durumda. En guzel sonuca ulasacaginiza eminim. Biraz sabir. Sevgiler. INsel
Bugün Yaşar abi ile öğleden sonra buluştuk İkitelli organize sanaide biraz araştırma yaptık bir firmada 2 adet havalandırma bulduk biri 40x40 bir taneside 50x50 ikisinide aldık ve camları yapıştırdıkları siyah yapıştırıcı ile takıp sonra mastiklede etrafını beslediler, bu gittiğimiz döşemeci aynı zamanda VİP tarzı araçlar yapıyorlar,benim arabanın yapım aşamasını gösterdim bayıldılar genç arkadaşlar hepsi ellerinden hertürlü iş geliyor ve çok ilgililer Açsa'dan sonra memnun ayrıldığım bir diğer firma hobi amaçlı kendi işimizi yaptığımızı ve amacımızın doğa olduğunu anlattık kendileride bu konuda hevesliler foruma yazarım dedim,onlarda gelen tüm arkadaşlara her türlü yardımı yaparız dediler Güngören-Bağcılar sanai sitesindeler internetten satış fiyatına takma işinide hallettiler Teyfik bey genç arkadaş sağolsun gerek yok bizim arkadaşlar takar daha sağlam olur dedi ustaların çalışmasına baktım gayet güzel.
Ardından Keresteciler sitesine gittik 3 düzine ızgaralık 2x5cm karkas aldık sonra daha önce birlikte çalıştığımız bir arkadaş Altıniş adlı firmada çalışıyor bunlarda ahşabın her hali kontra dahil ve tüm hırdavat ve nalburiye işi var o sitenin en büyük firması oradan marin kontra fiyatlarını ve su bazlı boya fiyatlarını aldık ve eve döndük yavaş yavaş işler planlanmaya başladı zaman içinde biraz yol katedeceğiz.
Yusuf bey,Yaşar bey kolay gelsin.
Ben Haşmet beyin görüşünü destekliyorum.Bahsettiğiniz etekler polyester ise polyestercide tamir ettirin.Yada kendiniz tamir edin.
Aliminyum levhalar landrover tipi arazi araçlarında güzel duruyor ama alkovanlı bir karavanda sanki çürükleri kapatmak için yamanmış görüntüsü veriyor gibi geldi.
Naçizane görüşümdür.
Yusuf bey,Yaşar bey kolay gelsin.
Ben Haşmet beyin görüşünü destekliyorum.Bahsettiğiniz etekler polyester ise polyestercide tamir ettirin.Yada kendiniz tamir edin.
Aliminyum levhalar landrover tipi arazi araçlarında güzel duruyor ama alkovanlı bir karavanda sanki çürükleri kapatmak için yamanmış görüntüsü veriyor gibi geldi.
Naçizane görüşümdür.
Ben de aynı görüşteyim.
Orjinallikten uzak,kaba görüntü veriyor aliminyum levhalarla..
Sami abi,Yusuf abi haklısınız orjinal olması daha iyi olur ama fazla hırpalanmış bilemiyorum fiberci ile görüşüp tamir olursa orjinaline yakın olurmu ona bakalım,eğer orjinaline yakın olursa tabiki bu hali daha iyi.
Bugün tavandaki bagajı söktüm tüm perçimleri çıkardım ve spiral motor ile ayakların geldiği o bölgeleri fiber temiz çıkana kadar zımparaladım korktuğum gibi fiberde çürüme yoktu Cem bu konuda fiberin çürüyebileceğini yazmıştı,ama gayet temiz bir zemin çıktı sonra o temizlediğim bölgeye cam elyafı kestim ve fiberin ham maddesi vardı elimde sertleştiricisinide katıp fırça ile güzelce uyguladım içinde hiç hava kabarcığı kalmayacak şekilde tampon yapyım ve tavandaki tüm delikleri kapattım yarın fotoğraflarını eklerim.
İnsel abi esneme yapıyordu bende alttan destek yaptım tahtalarla öyle çıktım üstüne cam elyafını kalın uyguladım tek seferde bitirdi işi gayet güzel oldu artık tavanla sorunumuz kalmadı sıra yanlarda yanlarıde helledersek iç ızgarası için yarın dayson mastik alacağım başka türlü yapıştırma sorun olacak tavana.
Yavaş yavaş ilerliyoruz olacak ümitliyim
Yaşar bey karavanınız hayırlı olsun. Canınızı sıkmayın. Aracın kondüsyon olarak oldukça iyi durumda olduğundan bahsediliyordu. Bu da bir avantajdır. Polyester de sağlam çıktığına göre bu da ikinci avantaj. Gerisi zamanla halledilir. Söktüğünüz iç kaplama malzemeleri duruyorsa ölçüleri yeni kesilecek parçalar için şablon teşkil edecektir. bu da uygulamayı hızlandırır. Yusuf'un karavanında olduğu gibi ölçü alma ve parça alıştırma sıkıntılarından kurtulursunuz gibi geliyor. Altyapı ve mobilyalar da zaten hazır olduğu için iç kaplama işi bittikten sonra diğer çalışmalar kısa sürede biter. Şu an işin en zor aşamasındasınız.
Yan etekler konusuna gelince karavan üreticisi firmaların kullandığı orjinal parçaların bir fiyatlarını alsanız? Belki kabul edilebilir bir fiyattır? Bazen kendimiz yapacağız derken daha pahalıya geliyor bu tür uygulamalar. Aluminyum levhalar konusunda ben de negatif düşünüyorum. Çürükleri kapatan geçici bir uygulamaymış gibi görünüyor. Ama son karar size ait tabi. Şimdilik kolay gelsin.
Teşekkür ederim Cem bey
Başlangıçta canım biraz sıkkındı ama yavaş yavaş toparlamaya başlayınca parçaları yerlerine koyunca moralim yerine geldi en azından bütün parçalar sıfır olacak aracın içinde ne var ne yok herşeyiyle bilecez içini toparlayınca Poliüretan yaptırıp sonra mobilyaya geçicez yan etekler konusunda bende kararsız kaldım kurtarabilirsek orjinal kalması iyi olacak gibi yusufla konuşalım bakalım ne diyecek sonra bide boya yaptımmı araba taş gibi olacak inşallah
Yussuf kardes
Dun okumustum ama hem saglamlık hem estetık dusunuldugu zaman bır care uretebılmek gercekten zor . aklıma gelen: Etek kusmından ıtıbaren ekleyecegın parcayı uc bır yanını donerek yapacaksan, bunun sınırlarını (alt_ust) alımınyum ortası lastık ortuculu alımınyuk profıl (cakma nıkelaj) ıle sınırlandırırsan dızayna yonelık estetık goruntu saglayabılır, gorunum geregı yapılmıs ımajı verebılır. bu yolla da cok sırıtan bır gorunumden kurtarılabılır. kolay gelsın.