Bu araçlarda 4wd pozisyonlarından birini seçtiğinizde ön ve arka diferansiyellere gücü ileten şaftlar eşit hızda döneceğinden düz gidilmeyen her durum aracın kasılmasına sebep olacaktır. Başka bir anlatımla, araç düz gitmiyorsa arka ve ön tekerler farklı hızlarda dönmek isteyecek fakat 4wd seçiliyse ön ve arka tekerler bu duruma mukavemet göstererek aynı hızda dönmek isteyecektir ve bulunduğunuz hız, dönüş çapı ve zemine göre aracın kasılması veya dönüş çapının artması veya önden kayma gibi dezavantajlar ortaya çıkacaktır. Aynı zamanda yürüyen her organ daha fazla aşınacaktır.
Bu kasılmayı deneyerek görmek istiyorsanız kaygan olmayan bir zeminde 4wd pozisyonlarından birini seçin ve tam sağ veya sol yaparak hareket edin, aracınız sanki el freni çekili kalmış gibi rahat hareket etmeyecektir yani kasılacaktır. Ama bunu yaparken aracınıza zarar verme ihtimaliniz olduğunu düşünerek yapın sorumluluk kabul etmem.
Bazı arazi araçlarında ön ve arka diferansiyellere güç ileten şaftlar arasında bir merkezi diferansiyel bulunur (defender, disco, yeni L200'ün bazı modelleri, pajero.... ). Bu diferansiyel dönüşlerde ön ve arka şaftların farklı hızlarda dönmesine imkan vererek aracın kasılmasını önler.
Sonuç olarak Ranger ve Ranger ile aynı sistemde çalışan transfer kutusuna sahip diğer araçlarda aracı 4wd modunda kullanırken keskin viraj dönmek, manevra yapmak tavsiye edilmez ve genelde araçaların kullanıcı kitaplarında da bu konuda uyarı bulunur.
Aslında cevap yazmadan önce konuyu biraz araştırmış olsaydınız siz de benimle aynı fikirde olacaktınız...