Ford Ranger'i günlük kullanmak?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sarmisak Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 46
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 89,745
Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

çamurda mt lastik olmadan bir şey yapmak zaten cidden zor ağırlık arkanın baskısını artırdığı için itiş gücünün boşa çıkması ngelliyor ve araba kazıya kazıya çıkıyor tabi düştüğün çamur deryası şase seviyesinin üstündeyse ağırlık veya lastik hayretmiyor ne yazık ki şase oturduktan sonra ya kaliteli bir vinç ya da kahrını çekecek iyi bir arkadaş lazım ki seni çekip çıkartabilsin saygılar...
 

Etiketler
Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

Bu araçlarda 4wd pozisyonlarından birini seçtiğinizde ön ve arka diferansiyellere gücü ileten şaftlar eşit hızda döneceğinden düz gidilmeyen her durum aracın kasılmasına sebep olacaktır. Başka bir anlatımla, araç düz gitmiyorsa arka ve ön tekerler farklı hızlarda dönmek isteyecek fakat 4wd seçiliyse ön ve arka tekerler bu duruma mukavemet göstererek aynı hızda dönmek isteyecektir ve bulunduğunuz hız, dönüş çapı ve zemine göre aracın kasılması veya dönüş çapının artması veya önden kayma gibi dezavantajlar ortaya çıkacaktır. Aynı zamanda yürüyen her organ daha fazla aşınacaktır.
Bu kasılmayı deneyerek görmek istiyorsanız kaygan olmayan bir zeminde 4wd pozisyonlarından birini seçin ve tam sağ veya sol yaparak hareket edin, aracınız sanki el freni çekili kalmış gibi rahat hareket etmeyecektir yani kasılacaktır. Ama bunu yaparken aracınıza zarar verme ihtimaliniz olduğunu düşünerek yapın sorumluluk kabul etmem.
Bazı arazi araçlarında ön ve arka diferansiyellere güç ileten şaftlar arasında bir merkezi diferansiyel bulunur (defender, disco, yeni L200'ün bazı modelleri, pajero.... ). Bu diferansiyel dönüşlerde ön ve arka şaftların farklı hızlarda dönmesine imkan vererek aracın kasılmasını önler.
Sonuç olarak Ranger ve Ranger ile aynı sistemde çalışan transfer kutusuna sahip diğer araçlarda aracı 4wd modunda kullanırken keskin viraj dönmek, manevra yapmak tavsiye edilmez ve genelde araçaların kullanıcı kitaplarında da bu konuda uyarı bulunur.
Aslında cevap yazmadan önce konuyu biraz araştırmış olsaydınız siz de benimle aynı fikirde olacaktınız...
 

Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

evet araçları 4 çekere aldığınızda manevra ister istemez azalıyor ancak bizim araçlarda %100 difransiyel kilidi yerine sınırlı kaydırmalı sistem denilen yarı kilit sistemi olduğundan tekerlekler bir birinden bağımsızda hareket edebiliyor
 

Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

Aynı aksa bağlı sağ-sol tekerler dönüş esnasında farklı hızda dönerler, bu sizin söylediğiniz gibi arka veya ön diferansiyel sayesinde mümkün olur.
Fakat benim anlatmak istediğim şu; bazı araçlarda üçüncü bir diferansiyel bulunur. Dönüş esnasında ön tekerler, arka tekerlerden farklı hızda dönmek isteyecektir aynı sağ sol tekerler gibi (arka tekerlerin dönüşte izlediği yol arka tekerlerden farklıdır) işte bu üçüncü diferansiyel (merkezi diferansiyel) bu hız farkından kaynaklanan dönüşü mümkün kılar. Fakat Ranger gibi bazı araçlarda üçüncü bir diferansiyel yoktur ve araç 2wd durumundayken ön şaft zaten hareket iletmediğinden dönüşlerde sorun olmaz ama 4wd durumunda bir dönüş yapmak istediğinizde dahi ön ve arka şaft aynı hızda döneceğinden (çünki ön şaft ve arka şaftın farklı hızda dönmesini sağlayacak bir diferansiyel yok) araç kasılacaktır.
Yani arka diferansiyel ve üzerindeki LSD ile anlatmak istediklerim farklı şeyler.
 

Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

Aracın ağır olması her zaman bir dezavantajdır, bu durum yol dışı şartlarda da geçerlidir. Yani bu araçların arkasına ağırlık koyulması ve arazi şartlarında daha iyi sonuç beklemek yanlış bir uygulamadır. Eğer arka tekerleklerinizin daha iyi çekiş sağlamasını istiyorsanız arka diferansiyelinize %100 kilitlenebilen bir diferansiyel kilidi taktırın. LSD hiç yoktan iyidir ama tam kilitlenebilir bir diferansiyel kilidi çok işinize yarayacaktır. Kilitle falan uğraşmak istemiyorsanız üzerinde %100 kilitlenebilir orjinal diferansiyel kilidi olan (L200, Toyota LC... vb gibi) araçları tercih etmeniz yol dışında çok avantaj sağlayacaktır. Her durumda aracınızı ağırlaştırmak yerine hafifletmek aracınız ve sizin için çok daha avantajlıdır.
Konfor için ağırlık taşımak bir yere kadar kabul edilebilir ama diğer yandan yakıtınız artacak-cebinize zarar, fren mesafeniz uzayacak-güvensiz, aracınız daha fazla yıpranacak-aracınıza zarar, hızlanma daha yavaş olacak-keyifsiz, arazi şartlarında dezavantaj-keyifsiz... bu örnekler çoğaltılabilir...
 



Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

evet ağırlık ister istemez yakıt sarfiyatını artırır ama kesinlikle sürüş keyfini azaltmaz aksine makasların oturmasını sağladığı için boş araca göre çok daha konforlu bir yolculuk sağlar arazi kullanımına gelince ise söyledikleriniz teorikte uygun gibi görünsede ( difransiyel kilidi olan pick up larda da test etme imkanı bulduk ) pratikte arkada bir parça ağırlık arazi şartlarında da aracın performansını olumlu yönde etkiliyor... Saygılar
 

Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

yahu guzel kardesım yazdıklarımız acık degılmı hayır anlamadıgım her seye nıye gereksız acıklamada bulunuyorusn konu hakkında sendenalıcagım kendımde eksıklıkduydugum bır bılgı yok kı ben dedımmı sana kalkıpta arkdas ben 4 cekere alcam sonuna kadar kırıcam gaza yuklenıcem yazıyormu oyle bırsey hayır ne yazdım gırılebılıcek bır sertt saglam vırjda 4 cekerle gırerde cıkarda dedım sen aldın bunu 0 cızmeye getırdın ne alaksı var alıcak tabı sert vırajda alcak arazıdede zorlanacak ama gıdıcek nedır yanı o sızın bazı araclar dedınız araclar degıll bıraz arastırsaydınız sadece mercedes g serınde bulundugunu gorurduz 3 ayrı dıfransıyel kılıdı o yuzden ac bakalım fordun kıtapcıgını orda 4 cekere alın sonuna kadar asılın asılmayın gaza dıe bsıı yazıyormu yahu bu arazı aracı ıslak zemınde kuru zemınde duzde vırajlıda hepsınde 4 cekerde kullanılır arazıdede yerıne gore yuksek tahrık dusuk tahrıhı secersın bunda acıklama yapılıcakk yer neresı dır hıc anlamıyorumm kı ben kullandım ıslaktaada vıraj a gırerken 80 le alıp sport kullanıma cekıp gazı kokleyıp gırdım vıraja karda camurda da dayandım valal kuduz kopek gıbı hııc bısı olmadı budur ısın seklı bu sen bu hava sartlarında kullanmıycaksan almana gerek yookk
 

Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

valla artı sattım benımkını sımdı alıcam bı 2004 grand cherokee 2.7 haydı hayırlı ısler yanı orda bır arkadas nasıl arabadır sorusunun geldıgı yer gereksız bır tartısma ben orda rangerı anlattım bıttı mıtsubıshıcı olarak dava gudmene gerek yok gerksız cunku
 

Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

artı sordugum soruya aldıgım guzel cevap ıcın kht 58 arkadasıma cok tesekkur ederım uslupta oldukca hoss..
 

Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

onrpkr' Alıntı:
artı sordugum soruya aldıgım guzel cevap ıcın kht 58 arkadasıma cok tesekkur ederım uslupta oldukca hoss..
dostum nezaketin için teşekkür ederim cherokee almana gelince hayırlı olsun diyelim ancak nacizane bir iki tavsiyem olacak bu araçlar çok güzel ve konforlu gerçekten keyif aracı ancak Off Road için kullanmayı düşünüyorsan eğer öncelikle çok sulu yerlerden uzak tut bu aracı çünkü elektronik aksamı çok fazla, ikinci olarak ön tekerler bir yere dayandığında zorlama sakın difransiyelleri çok fazla zorlamaya gelmiyor SİDOFF üyesi bir abimize bir kaç gün önce bir cherokee aldık ustalar bize bu tavsiyelerde bulundu bunun dışında bu aletler gerçekten çok keyifli makineler tekrar hayırlı olsun...
 



Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

Kötü olan üslüp benimkiyse kusura bakmayın
Yazdıklarınızdan anlatmak istediklerimi anlayamadığınızı farkettim... Neyse daha fazla uzatmaya gerek yok, ben sizinle tartışmaya girmek için veya herhangi bir aracı kötüleyip diğerini övmek için yazmadım onca satırı, bu satırları daha sonra okuyacak olan kişilerin faydalanması için yazmıştım... Siz anlayamadınız ama belki anlayıp faydalanan çıkacaktır ümidiyle ben artık bu konuya daha fazla yazmayacağım.
Herkese iyi forular dilerim.
 

Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

bende bırıyle tartısmak ısın yazmdaım sadece arkadasın arac nasıldır sorusunu sahıbı olan bırı olarak cevapladım konu farklı yerlere gıttı ancak engın bılgılerınızden bılmeyen meraklı arkadasarımızın yararlanmasını ıstıyorsanız madem oyle konu acın mıtsubıshı ve ıdger aracların her yonunu en ınce detayına kadar yazın kı her kes okusun bılsın benım neyı ne kadaranladıgmda mevcut algıda sıkıntı yasamama problemı ıle orantılı kı hıcbı sıkıntı yok
 

Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

ya kardes ben ole cok arazıye hanı belıne kadar grıp yadaarabanın tekerını tasa dayayıp ole bı fantastık arazıye gırmem ama sag ol soledıgın ıcn bıldıgım ıı oldu yaklasırken dıkkatlı yaklasırım he bu araca ne olacak demır off road tamponu vınc delıcı spot ve bıraz daha sonra lıft kıt uygulanacak resımlerı aldıktan sonra zmanla gonderırım bu senın soledıgını ılk senden duydum valla onun dısında oldukca ustun ve soledıgın gıbı keyıflı odugu yonunde ...
 

Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

kht 58 arkadasım senı ara ara forumdan ggle dan falantakıp edıyorum ole sansafalan denk gelıyorsun ama ben senın gırdıgın o arazı kosullarına coook nadır gırerım benım olayım hanı ole gdılmesı zor jıpın gıdecegı yerlere her havada gıtmek agır off rad dııl
 

Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

dostum eğer bizim ki kadar zorlu koşullara sokmayacaksan arabanı difflock a hiç gerek yok bence boş yere masraf yapma zaten orjinalinde %100 kilit olmayan araçlar sonradan takma kiltlere pek uyum sağlamıyorlar zorladığın zaman sağını solu kırarsın taktırdığına pişman olursun zaten orjinal 4 çeker hali extrem kullanmayan birisi için gayet tatmin edici biz bile her zaman kilit kullanma ihtiyacı hissetmiyoruz
 



Ynt: Ford Ranger'i günlük kullanmak?

yok aga dıfflock falan dııl zaten benım gırıcegım arazıden quadra drıve ustesınden gelır ole bı sıstemım olcakkk ekstra ne dıfflock falan benımkınde tampon wınc ve lıft kıt