KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
285 demişlerdi 275'e bıraktılar+rot balans vs derken yine aşağı yukarı ilk söyledikleri fiyata geldi.
Lastikler 2013'ün 1. haftası üretilmiş o yüzden telefonda söyledikleri nakit fiyattan az da olsa aşağı inmelerine şaşırdım ama herhalde bunda etken lastiğin fiyatını yanlış hatırlayıp 270 demiştiniz demem oldu herhalde. Birsürü yere fiyat sorunca kim ne dedi unutuluyor.
Not: Bu arada 235/60/16 ebatinda AT lastik arayan varsa petlasın kırşehirdeki deposunda var. Maxxis AT700. Fiyatı da 220 tl ama üretim tarihini öğrenemiyorlar. Öğrenemedikleri için ve maxxis te nasıl bir markadır bilmediğim için almadım.
285 demişlerdi 275'e bıraktılar+rot balans vs derken yine aşağı yukarı ilk söyledikleri fiyata geldi.
Lastikler 2013'ün 1. haftası üretilmiş o yüzden telefonda söyledikleri nakit fiyattan az da olsa aşağı inmelerine şaşırdım ama herhalde bunda etken lastiğin fiyatını yanlış hatırlayıp 270 demiştiniz demem oldu herhalde. Birsürü yere fiyat sorunca kim ne dedi unutuluyor.
Not: Bu arada 235/60/16 ebatinda AT lastik arayan varsa petlasın kırşehirdeki deposunda var. Maxxis AT700. Fiyatı da 220 tl ama üretim tarihini öğrenemiyorlar. Öğrenemedikleri için ve maxxis te nasıl bir markadır bilmediğim için almadım.
yokohomayla arasında lastik başı 60-70 tl fark var..Herhalde bende önümüzdeki günlerde yokohomayı a/t'yi takacağım...Bu arada sizin araç neydi?235*60*16 ebatları düşündüğünüze göre Forester değil herhalde
RAV4. 215/70/16 da olurdu muhtemelen ama o ebatta BFG var ve fiyatı biraz yüksek, ayrıca hem taban daralıp hem de öğrenebildiğim kadarıyla BFG'nin yanal yol tutuşu şüpheli olunca pek iç açıcı bir seçenek değil. Arabayı geniş gösteren çamurluk korumalarını da düşününce leylek gibi görünmesi de hayli muhtemel Geriye kalıyor bir seçenek te 225/70/16 ebatıntaki BFG, o da otomatik şanzımanı üzebilir (235/60/16 dan %3 ten fazla dönüş farkı var - %4.8 )
Not:235/60/16 ebatında yokohama ile michelin arasında 60-70 ytl fark olduğunu zannetmiyorum, o başka bir ebattır.
RAV4. 215/70/16 da olurdu muhtemelen ama o ebatta BFG var ve fiyatı biraz yüksek, ayrıca hem taban daralıp hem de öğrenebildiğim kadarıyla BFG'nin yanal yol tutuşu şüpheli olunca pek iç açıcı bir seçenek değil. Arabayı geniş gösteren çamurluk korumalarını da düşününce leylek gibi görünmesi de hayli muhtemel Geriye kalıyor bir seçenek te 225/70/16 ebatıntaki BFG, o da otomatik şanzımanı üzebilir (235/60/16 dan %3 ten fazla dönüş farkı var - %4.8 )
kaç modeldi aracınız?Forester'ı almadan önce 2001-2003 arası olanlara çok bakmıştım ama bana biraz Forester'dan ufak gibi gelmişti ama tabı yükseklık olarak benım aractan biraz yükseklığı var....bu arada normalde önden çeker değilmi aracınız?awd değil herhalde..
1. ve 2. nesil RAV4'ler AWD (sürekli 4 çeker). Benimki 1998 model (1. nesil). 3.nesilden itibaren belli bir hız limitine kadar sürekli 4 çeker ondan sonra önden çekişliye dönüyor. Sizin baktığınız yıllar 2. nesil. Onu almadığınız iyi olmuş otomatik şanzımanı kontrol eden elektronik devre sorun çıkarıp şanzımanı bozabiliyor. Problemli modeller Türkiye'ye hiç gelmemiş te olabilir ama ABD sitelerinde bulunan bilgiler bu yönde. Tamiri oldukça basit gözüküyor ama bizim burda anlayan bulunur mu bilmiyorum. 2. nesil rav4 kullanan varsa ve kırmızı ışıkta kalkışta bir hantallık yapıyorsa elektronik kontrol modülü aracı 2. viteste kaldırıyordur, şanzımanı bozmadan önce sorunun çözülmesi lazım. Aksi halde şanzıman tamir masrafı + yeni bir elektronik kontrol devresi ikisi birden oldukça masraflı olabilir.
1. ve 2. nesil RAV4'ler AWD (sürekli 4 çeker). Benimki 1998 model (1. nesil). 3.nesilden itibaren belli bir hız limitine kadar sürekli 4 çeker ondan sonra önden çekişliye dönüyor. Sizin baktığınız yıllar 2. nesil. Onu almadığınız iyi olmuş otomatik şanzımanı kontrol eden elektronik devre sorun çıkarıp şanzımanı bozabiliyor. Problemli modeller Türkiye'ye hiç gelmemiş te olabilir ama ABD sitelerinde bulunan bilgiler bu yönde.
Muhtemelen vardı çünkü eski sahibi farklı ebatta bir lastik takıp onu bozmayı başarmış servis kayıtlarında diferansiyel tamiri gözüküyor (aracın üzerinden 225/75/16 ebatında yedek lastik çıktı). Diferansiyel başka türlü bozulmuş olamaz o kadar da nazlı bir alet değil. Normal diferansiyel olsa bozulmazdı muhtemelen LSD idi, artık değil malesef.
1. ve 2. neslin çekiş kontrol sistemi aynı şanzıman motor ve elektronik farklar var. LSD opsiyonel. 3.nesilden itibaren ESP aynı işi görebildiği için gerek kalmamıştır. Sanırım artık opsiyon değil.
alakasız ama yazayım
şubat ayında aldığım 1-2 aylık lastiklerimi m/t almayı düşündüğüm için satıcam almak isteyen varmı?
yokohama go12 a/t-s 215/65/16 daha 2.000 km yapmadı galiba
o ebatı daica duster ve nissan qashqai kullanıyor ilgili forumlarda ya da genel ilan panosunda ilan vermek daha mantıklı olabilir.
AT yerine MT takmak mantıklı olur mu onu ise bilmiyorum bence bunların performansı beni kesmedi deyip gaza gelmemek lazım bu işin sonu yok MT'lerle de girip çıkamadığnız yer çok olacak
alakasız ama yazayım
şubat ayında aldığım 1-2 aylık lastiklerimi m/t almayı düşündüğüm için satıcam almak isteyen varmı?
yokohama go12 a/t-s 215/65/16 daha 2.000 km yapmadı galiba
1000 km lık deneyımlarım sonucunsa bu lastık asfaltta ıyı ama hafıf ıslak bır yol gördümü sankı arabayı kaydıracakmıs gibi oluyor ve tedırgın edıyor adamı