Şanzıman ve diferansiyeli bilmem ama neden motorun içine su kaçırmamanız gerektiğini anlatan bir video istiyorsanız burda: http://www.youtube.com/watch?v=Yehz2gUnNe0
Malesef ingilizce ama izlerseniz motor bloğunda portakal boyunda bir delik açılmış bir chrysler dikkatinizi çekebilir.
Şanzıman ve diferansiyeli bilmem ama neden motorun içine su kaçırmamanız gerektiğini anlatan bir video istiyorsanız burda: http://www.youtube.com/watch?v=Yehz2gUnNe0
Malesef ingilizce ama izlerseniz motor bloğunda portakal boyunda bir delik açılmış bir chrysler dikkatinizi çekebilir.
bu kadar suya girmeyeceğim için sıkıntı yok ..Yinede teşekkurler..
Ama bu adamları izledikçede gaza gelmıyorum desem yalan olur
[youtube]http://youtu.be/5MjCzHpcpfM[/youtube]
bu arada araçların motora hava aldığı yer genelde ön tamponun ortalarına denk gelen bir seviyede olurmuş (videodaki adam öyle diyor). hava filtresine giden hortumları takip edip tam yerini bulmak lazım.
bu arada araçların motora hava aldığı yer genelde ön tamponun ortalarına denk gelen bir seviyede olurmuş (videodaki adam öyle diyor). hava filtresine giden hortumları takip edip tam yerini bulmak lazım.
Bi sey dikkatimi cekti sag on lastik neden donmuyor bu video da ? Simetrik 4 ceker degilmi bu araclar ? Ayrica adamda normal at lastik vardi bence,o suya da bilmeden girdi gibime geldi.
Ben , Erol Beyin Subaru ajanı olduğundan şüpheliyim. ( şaka şaka gülücük gülücük)
Şimdi banada forester aldırmaya çalışıyor sanırım başaracak , ısınmaya başladım. İlk fırsatta Fethiyeye gidip test sürüşü yapcaz
Bi sey dikkatimi cekti sag on lastik neden donmuyor bu video da ? Simetrik 4 ceker degilmi bu araclar ? Ayrica adamda normal at lastik vardi bence,o suya da bilmeden girdi gibime geldi.
Orada benin tahminim gazı kesmeden devam etseydi mpt ısınıp diffi kilit pozisyonuna geçirecekti. O zaman dönerdi. Ama mpt nin ısınmasına fırsat bırakmadan gazı kestiği için öncelikli olarak gücü kolay dönen tekerleklere aktarıyor..
Eskiler mekanikti. 2008 -2013 arasında VDC var. O bütün işi hallediyor. Ön,arka ve sağ,sol tekerlere kadar müdahele ederek sürücü acesmi bile ols benim gibi durumu kurtarıyor
Mekanik araba kaldı mı ki?
Benim 98 model rav4 bile enjektörlü motoru elektronik kontrollü, şanzımanı da aynı elektronik devre kontrol ediyor, 3 tane diferansiyel koymuşlar arabaya o ilk bakışta mekanik gibi gözüküyor ama ortadaki elektronik kilitli.
Yani bence lada niva, lr defender vs hariç ortada %100 mekanik araba yok. Ha bu arada, söz konusu bu elektronik ıvır zıvırın arıza yaptığını görmedim ama mekanik olan diferansiyel 300bin km civarı hafiften uğuldamaya başladı, ya hafif hafif aşınmaya başlamıştır ya da aynı mahruti ayarı hafif kaymıştır, öyle ya da böyle elektronik parçalar yıpranmıyor. Ha olur da bozulursa tamirinden anlayan çıkmaz ayrı konu
Sizinkilere ek olarak Suziki sj,dodge as,toyotanin bi kac modeli,lr series yari mekanik olarakta xj zj sayabiliriz.elektronikte sikinti yok belki ama dusunelim surekli islanan bir araba elbet bazi kablolari eritecektir asinma soz konusu olacaktir mekanikte problem daha az oluyo cozumu kolay oluyo suya girdim ciktim bozuldu yok en fazla farina su kacar
Islanan kablo erimez (yani sorun öyle ortaya çıkmıyor), ama yüksek voltajlı bir devreye ait kablo ıslanırsa- ya da düşük voltajlı olduğu halde yüksek empedanslı bir hatta bağlı kablo ıslanırsa o devre düzgün çalışmaz. Ha bozulur mu, ayrı konu. Islanan her devre bozulmuyor- ama çalışmayacaktır kuruyana kadar.
Bu elektronik ıvır zıvırın genelde sensörleri bozulur sadece. Mesela yüksek sıcaklıktaki bir noktaya bağlı bir sensör vardır gazın içindeki oksijeni ölçüyordur, o noktadaki aşırı ısı sebebi ile o bozulabilir, ama bozulunca söküp değiştirmesi sorun olmaz. Tabi o sırada ne yapığını bilmeyen biri başka birşeyleri söküp bozarsa ayrı konu.