freelander td4

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan umit87 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,874
Ynt: freelander td4

Quaxl' Alıntı:
Deniz bey, eski bir Land Rover kullanıcısıyım demişsiniz. Önceden hangi model Freelander kullandığınızı ve yaşadığınız sorunları söyleyebilir misiniz?
Land Rover kullanıcısıyım freelander kullanıcısıyım demedim ama Freelander TD4 ve benzinli model (1.8 sanırım) sahibi dostlarımız olduğu için bu araçla çok haşır neşir idim. Araçta arazi vitesi yok bir kere. Arazi vitesi olmayan araçtan ancak tatlı su komandosu olur. Egsozuda oraya koymak için epey düşünmüş olmalılar. Az kalsın egsozu bırakıyorduk..
 

Etiketler
Ynt: freelander td4

Şöyle bir kıyaslayalım bakalım
Freelander td4 ön aks komplesi tanesi 320 tl ...Suzukininki acaba kaç para
Mesela transfer kutusu 3200 tl civarı suzukininki acaba kaç para
ışıklarda durdunuz (illaki asfaltta gezeceksiniz)içinizden iç geçireceksiniz freelanderlar da çok güzel duruyor diye fakat artık altınızda suziki var.
Tabiki suzikiyi kötülemiyorum,belli alanlarda başarılar elde etmiş...Ama unutmayalım ki kurulduğu tarihten bu yana (1948)bütün üretilmiş araçları yollarda olan ve tek ve tek arazi aracı üreten marka malesef land roverdir...

 

Ynt: freelander td4


Ben sizin bir Freelander kullanıcısı olduğunuzu iddia etmedim, daha önce kullanıp kullanmadığınızı merak ettiğim için bu soruyu sordum.

Bu araçta tabiki arazi vitesi (high-range, low-range seçimi) olmaz, araç sürekli dört çeker zaten. Kendi kendine ayarlamasını yapıyor. Zaten aracın üretim maksadı %30 arazi, %70 asfalt (ki bana soracak olursanız %40 arazi performansı sağlayabiliyor). Freelander alıp da Defender'la veya Discovery'le karşılaştırmak biraz abesle iştigal olur. Eğer böyle birşey yapıyorsanız, zaten büyük bir hata yapıyorsunuz demektir ki Freelander hiçbir zaman sürücülere bir Defender veya Discovery performansı vaad etmemiştir.

Aracın standart donanımıyla gayet iyi bir arazi performansı sağlayabiliyorsunuz. Bir handikapı, eksozu. Eksozu çok saçma bir şekilde, arkada yere çok yakın yapılmış. Ama zaten Land Rover alın direkt ormandan veya dağdan taştan gidin, bir metrelik kayalardan zıplayın, 5 metrelik hendeklerden geçin diye bu aracı yapmamıştır. Aksine şehirde yaşıyorsunuz ama arazi aracına sahip olmak istiyorsunuz ve arada sırada çamura kire bulanmaktan, hafif arazi şartlarında gitmekten korkmamanıza yarayacak bir araç olarak üretilmiştir Freelander.
Diğer bir handikapı, bu özelliğinden dolayı hiçbir modifikasyon firması Freelander için donanım üretmemiştir. Ama İngiltere'de insanlar özel yapım yükseltme kitleri vs kullanarak aracı çok güzel bir şekilde arazide kullanabilmektedirler. Eğer bu konuda fikir sahibi olmak istiyorsanız Youtube'da bu tip videolar mevcuttur, bir ara izlemenizi tavsiye ederim.

Özetle, Freelander bir Discovery, bir Defender değildir, ama kenara itilip atılacak kadar da kötü bir arazi aracı değildir. Bir Freelander kullanıcısı olarak, Suzuki Vitara alınacağına (ki kendisini de sürmüşlüğüm vardır) Freelander alınmasını tavsiye ederim. Kaan bey'in de dediği gibi sadece Land Rover'lar değil, bütün araçlar ilgi alaka isterler, bakmazsanız Land Rover da, Suzuki de, Opel de, Toyota da vs bir yerden sonra sizi yolda bırakır. Land Rover'ın diğer araçlardan fazla bir ilgiye de ihtiyacı yoktur. Standart bakın, yeterlidir.
 

Ynt: freelander td4

İlk iki paragrafta mutabıkız.Fakat Land Rover diğer araçlara göre çok daha ilgi isteyen bir araçtır. Ben yağ pompası olmadan,vantilatör fanı olmadan günlük kullanımda kullanılan,araziye giren toyota gördüm. Ama Land Rover çok daha farklıdır.Elinizi ayağınızı çektiğiniz vakit sorunlar boy göstermeye başlar..Bir japon,bir alamn değildir. Fakat ben Land Rover'ı bu haliyle seviyorum..
 

Ynt: freelander td4


Bir Japon, hiçbir zaman bir Alman olmadı, olamazda. Land Rover seven insandan zarar gelmez
 



Ynt: freelander td4

Merhaba Arkadaslar,

Ben de ayni ikilimde kalmistim ve sonra suzuki grand vitara aldim. Sebebine gelince calistigim firmada (uluslararasi bir firma ve Ingilizl agirlikli) hepsi kendi ulkelerinin urunu olmasina ragmen (bu arada Land Rover ALMAN degil INGILIZ malidir) tavsiye etmemesi ve araci (freelander'i) off road degil soft road olarak tanimlamasi.

Simdi Grand Vitara kullaniyorum ve gayet memnunum. Bence arac alirken en onemlisi sizin araca karsi hissettikleriniz. Ayrica da ne alirsaniz alin, bence alt ekipman ve yurur aksamina dikkat edin. gerisi (motor-kaporta-ic kisim) halloluyor ama yuruyen aksam eger problemliyse ugrastirip duruyor.
 

Ynt: freelander td4

bahadir70' Alıntı:
(bu arada Land Rover ALMAN degil INGILIZ malidir)

İlker bey, Land Rover 1994 yılında BMW'ye satılmasıyla İngiliz firması olmaktan çıkmıştır. Bu tarihten itibaren üretilen Land Rover'lar İngiliz malı olarak sayılmamaktadır. Şu anda kullanılan parçaları bilmem ama BMW zamanında araç parçaları BMW'dan temin edilmekteydi (buna Rover da dahil), Ford zamanında ise motor BMW, şanzıman JATCO (Japon), fabrika İngiltere, firma Amerikan. Ona bakacak olursanız, birçok firma Türkiye'de araç üretiyor, ama parçaların çoğunu yurtdışından getirtiyorlar. Şimdi Hyundai Türk malı mı oluyor veya Fiat? Türkiye üretimi deniyor o kadar. Aynı mantıkla düşünüecek olursak şimdi siz söyleyin, Land Rover hala bir İngiliz malı mıdır?

Bizim burada bahsettiğimiz Alman kelimesi Freelander üretiminin BMW çatısı altında başlanmasından kaynaklanmaktadır. 1994-2000 arası üretimi BMW'ya aittir. 2001-2006 arası da BMW motoru kullanılmıştır. Yanlış anlaşılma olmasın.
 

Merhaba arkadaşlar

Freelander sahibiyim ve çok güzel bir araç evet arazi için üretilmedi ama Suzuki den iyi bir araçtır