c@n
Kamp III
- Mesajlar
- 542
- Tepkime Puanı
- 2
Arkadaşlar azcok forumdan beni tanıyorsunuz otomotiv sektöründe yetkili servislikten gelme bir ailede buyudum anne baba öğretmen dayım ford yetkili serviydi benim hayalimde servis sahibi olmaktı ama anne babadan dolayı sadece hobi olarak kalsın istediler ama olmadı Esas mesleğim SERVİSCİLİK OLDU ama Endüstüriel elektronik öğretmenliği stajımı yaptıktan sonra kaçmış biriyim
okuldan kaçıp tamirhane gezerdim nasıl ne yapılıor die kısaca kendimi tekrar tanıttıktan sonra size yukseltmeyi anlatayım istiorum
Arkadaşlar orjinal yukseltme kitim 2'' di oraganizasyon sırasında istemsiz kayarak kanala duşen arka sol tekerden dolayı amortisör ust kafadan eğildi va gaz boşaltı çöktü
neyse arızalı olan kitimi sattıktan sonra oturdum düşündüm araştırdım ve 3 gune yayarak yukseltme kitini yapmaya karar verdim
ilk öncelikle torsiyon çubukları ile oynayarak başladım yerden camurluk dodiğinin en üst noktası olan 85 cm ölçtüm hayalimdeki yukseklik 7.5 cm di yani 3'' di torsiyonlarım 97 de beri dokunulmadığı için paslı idi biraz uğraştıktan sonra gözünüzde 2 diş olarak hayal edin 1 dişte 4 cm yakın yukseltme aldım 2 dişte aracımız 92 cm yukseldi
ertesi gunu aracımın arka tarafı için işe soyundum aracın sol arka yayını yerinden çıkartıp yayın oturduğu tablayı temizledim ortalama olarak yuva ölçüleri aldım cunku artikulasyon sırasında yay kovandan kaçmasın die milimetrik çalışmam lazımdı diş geçme yivlerine kadar hazırladım kendimi kafamda oluşturduğum get i yaptırmak icin
tornacıma gittim 10 cm lik get malzemesini alıp tam dingilinin uzerindeki yay tablasının geçmelerine göre altan 1 cm oydurma yaptırıp ortasından civata geçicek şekilde hazırlattım sıra geldi yayın oturacağı kısıma yayın oturacağı kesime başlamadan önce yayın uc noktasının oturacağı nokta 1.9 cm oyularak yayın yapısına göre 1.7 1.5 cm şeklinde oyularak hazırladık ardında 10 tane pul 2 civata ile işe soyundum geti dingil ile yay podyası uzerine civataladım çünkü yay artikülasyon esnasında yerinden asla oynayamıcak hale getirildi dingilin hareket mesafesinin dibe kadar indirmek icin 110 kg lık birini lastiğin ustune çıkardım levye vasıtası ile yayı yerine yerleştirdik ardından kriko ile dingili yukarı kaldırarak amortisörün montajını yaptık
esas oğlan 3 gun aklıma geldi ben şimdi bu aracı ortalamada yer ile dodik arasını tekrar ölçtüğümde 92 cm geliordu artık arac yani takribi 7 cm amortisörler çalışma mesafelerini kaybetmiş oldu tabiki icime sinmedi ve Nam amortisöre gidip amortisörlerimi yaptırdım 4 cm kadar uzadı amortisörlerim daha da uzatabilirdim ama gerek görmedim nekadar kısa olursa okadar fazla dayanma gucu olucaktır onuda göz önünde bulundurdum
resimler
BEYAZ BEYAZ GÖZÜKEN ŞEY GET ARKADAŞLAR
3 inç yukselmiş hali arkadaşlar
önden yukselmiş hali
arkadan yukselmiş hali arkadaşlar
yan ön çapraz görüntüsü
ford bronco da gördüğüm ve hoşuma giden tavan markerlarını aynen taktım 2 kenar kırmızı ortalar mavi ve can sıkıntısına taktığım xenonlar
okuldan kaçıp tamirhane gezerdim nasıl ne yapılıor die kısaca kendimi tekrar tanıttıktan sonra size yukseltmeyi anlatayım istiorum
Arkadaşlar orjinal yukseltme kitim 2'' di oraganizasyon sırasında istemsiz kayarak kanala duşen arka sol tekerden dolayı amortisör ust kafadan eğildi va gaz boşaltı çöktü
neyse arızalı olan kitimi sattıktan sonra oturdum düşündüm araştırdım ve 3 gune yayarak yukseltme kitini yapmaya karar verdim
ilk öncelikle torsiyon çubukları ile oynayarak başladım yerden camurluk dodiğinin en üst noktası olan 85 cm ölçtüm hayalimdeki yukseklik 7.5 cm di yani 3'' di torsiyonlarım 97 de beri dokunulmadığı için paslı idi biraz uğraştıktan sonra gözünüzde 2 diş olarak hayal edin 1 dişte 4 cm yakın yukseltme aldım 2 dişte aracımız 92 cm yukseldi
ertesi gunu aracımın arka tarafı için işe soyundum aracın sol arka yayını yerinden çıkartıp yayın oturduğu tablayı temizledim ortalama olarak yuva ölçüleri aldım cunku artikulasyon sırasında yay kovandan kaçmasın die milimetrik çalışmam lazımdı diş geçme yivlerine kadar hazırladım kendimi kafamda oluşturduğum get i yaptırmak icin
tornacıma gittim 10 cm lik get malzemesini alıp tam dingilinin uzerindeki yay tablasının geçmelerine göre altan 1 cm oydurma yaptırıp ortasından civata geçicek şekilde hazırlattım sıra geldi yayın oturacağı kısıma yayın oturacağı kesime başlamadan önce yayın uc noktasının oturacağı nokta 1.9 cm oyularak yayın yapısına göre 1.7 1.5 cm şeklinde oyularak hazırladık ardında 10 tane pul 2 civata ile işe soyundum geti dingil ile yay podyası uzerine civataladım çünkü yay artikülasyon esnasında yerinden asla oynayamıcak hale getirildi dingilin hareket mesafesinin dibe kadar indirmek icin 110 kg lık birini lastiğin ustune çıkardım levye vasıtası ile yayı yerine yerleştirdik ardından kriko ile dingili yukarı kaldırarak amortisörün montajını yaptık
esas oğlan 3 gun aklıma geldi ben şimdi bu aracı ortalamada yer ile dodik arasını tekrar ölçtüğümde 92 cm geliordu artık arac yani takribi 7 cm amortisörler çalışma mesafelerini kaybetmiş oldu tabiki icime sinmedi ve Nam amortisöre gidip amortisörlerimi yaptırdım 4 cm kadar uzadı amortisörlerim daha da uzatabilirdim ama gerek görmedim nekadar kısa olursa okadar fazla dayanma gucu olucaktır onuda göz önünde bulundurdum
resimler
BEYAZ BEYAZ GÖZÜKEN ŞEY GET ARKADAŞLAR
3 inç yukselmiş hali arkadaşlar
önden yukselmiş hali
arkadan yukselmiş hali arkadaşlar
yan ön çapraz görüntüsü
ford bronco da gördüğüm ve hoşuma giden tavan markerlarını aynen taktım 2 kenar kırmızı ortalar mavi ve can sıkıntısına taktığım xenonlar