Gezenbilir, Ayazağa Belgrad Ormanlarında Keşfedilen Yolların Kutlama Gezisi (8 Mart 2009)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan eeg52 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 588
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 78,310
Ynt: Gezenbilir, Ayazağa Belgrad Ormanlarında Keşfedilen Yolların Kutlama Gezisi (8 Mart 2009)

Kalkıştan itibaren direksiyonu düz tutarsanız sonraki ilerlemede faydası olur, kaldıki bu benim fikrim değil, tüm dünyada Offroad'da kullanılan bir olaydır.
Zaten daha önce bunun tartışmasına çok girilmişti, artık tekrar aynı diyaloglara girmek istemem. Sonuçta isteyen band yapıştırır isteyen kafasını camdan çıkartıp lastiklere bakar.
Ben bunu Dubai'de çöl safarisine çıkan ( 20-30 araç Toyota birden çıkıyor) Toyoto'ların direksiyonlarında görmüştüm ve bu tecrübeli şöförlerde bunu bu şekilde açıklamışlardı. Ben denedim ve inanılmaz faydasını gördüm.
 

Etiketler
Ynt: Gezenbilir, Ayazağa Belgrad Ormanlarında Keşfedilen Yolların Kutlama Gezisi (8 Mart 2009)

Mehmet bey amaç zaten direksiyonu,180 dereceden fazla çevirmemek,2/3 tur demek hiç şansınız yok demek.Ancak traktör veya mahmuzlu lastik olursa 180 derece çevirmek kanaldan çıkmak için yeter.Aracın akışkanlığını bu tarz fazla turlar yaparak,derin kanal duvarına yaslayıp,yavaşlamasına sebep olursunuz.
 

Ynt: Gezenbilir, Ayazağa Belgrad Ormanlarında Keşfedilen Yolların Kutlama Gezisi (8 Mart 2009)

Birazdan fırça yiyeceğiz yine... ;D
 

Ynt: Gezenbilir, Ayazağa Belgrad Ormanlarında Keşfedilen Yolların Kutlama Gezisi (8 Mart 2009)

en güzeli direksiyon meter.
askeri araçlarda vardır. direksiyon miline bağlı gösterge paneli .
aynı gemilerdeki gibi direksiyonu netarafa çevirirseniz.ibre derece derce kayarak sağa dönüşte sağa sola dönüşte sola kayıyor. sizde lastiklerin hangi istikamete baktığını zorlanmadan öğreniyorsunuz.

unimoglarda var sanırım bu özellik
 

Ynt: Gezenbilir, Ayazağa Belgrad Ormanlarında Keşfedilen Yolların Kutlama Gezisi (8 Mart 2009)

Teknik her bilgi paylaşımında fırça da yok , temizlik te. ;D
Devam lütfen
 



Ynt: Gezenbilir, Ayazağa Belgrad Ormanlarında Keşfedilen Yolların Kutlama Gezisi (8 Mart 2009)

Evet doğru , bazı 404'lerde var , ama benimkinde yok.
 




Ynt: Gezenbilir, Ayazağa Belgrad Ormanlarında Keşfedilen Yolların Kutlama Gezisi (8 Mart 2009)

Arkadaşlar bu gezi bana bir şey daha öğretti.Nivalarla suya girerken kesin farları kapatmamız gerekiyor. çünkü su geçişinden sonra ben ve arkamdaki nivanın farları çatladı. Ama herşeye değerdi.
 



Ynt: Gezenbilir, Ayazağa Belgrad Ormanlarında Keşfedilen Yolların Kutlama Gezisi (8 Mart 2009)

cam değilmi nivaların farı
 


Ynt: Gezenbilir, Ayazağa Belgrad Ormanlarında Keşfedilen Yolların Kutlama Gezisi (8 Mart 2009)

aşırı sıcak cam buz gibi soğuk su ile buluşunca demekki çatladı.lada samaram vardı bana dedilerk, (1993 Model ) devamlı beyin yakar beyazıttan 8 tane beyin aldım (polonya pazarı) satana kadar bir kere arıza vermedi !!!
 

Ynt: Gezenbilir, Ayazağa Belgrad Ormanlarında Keşfedilen Yolların Kutlama Gezisi (8 Mart 2009)

cam dıye kırıldı işte abi mika olsa zaten problem olmazdı
ladaya laf yok kanatlar çok ıyıdı
 

Ynt: Gezenbilir, Ayazağa Belgrad Ormanlarında Keşfedilen Yolların Kutlama Gezisi (8 Mart 2009)

seninkinde plastik karışımı var
 



Ynt: Gezenbilir, Ayazağa Belgrad Ormanlarında Keşfedilen Yolların Kutlama Gezisi (8 Mart 2009)


Katarda safaride ben de ayni olaya sahit olmustum. Benim aractaki konumum ve aracin yapisi camdan lastikleri kolaylikla gormeme musaade ediyor ve bundan faydalaniyorum.

Genelde kanaldan cikip arabanin oturmasini engellemek icin ister istemez refleks olarak pilot direksiyonu kirabiliyor ancak Tugsanin da dedigi gibi, arac kanalli kismi gecince bir anda kirik direksiyon istikametine yonleniyor. kanaldan gecebilmek icin genellikle gaza yuklenilmis oldugundan arac kontrolsuz sekilde donuyor. Yolun durumuna gore bu durum ciddi risk tasiyabiliyor.

Konuyu cok onemli buldugum icin tekrar vurgulamk istedim. Hatirlatanlara tesekkurler.